دولت استقلال و پرسپولیس را از دست نمی‌دهد!

به گزارش مشرق، حسین کلانی در مورد جدال پیشکسوتان و تیم کنونی پرسپولیس اظهار داشت: کار زیبایی بود که اتفاق افتاد و باعث همدلی بیشتر شد. این اتفاق باید زودتر رخ می‌داد چرا که پرسپولیس هر چه دارد از پیشکسوتان خود است و خوشبختانه این تعامل پیش آمد و فرصتی شد تا بازیکنان کنونی با قدیمی‌ها و بزرگترهای خود که زحمت این تیم را کشیدند و برای سرفرازی پرسپولیس مایه گذاشتند آشنا بشوند و از نزدیک با آنها به خوش و بش بپردازند. امیدوارم که این امر استمرار داشته باشد.

وی افزود: البته یک نکته دیگر باید بگویم که آن این است که امیدوارم شرکت پیشکسوتان کهن جزئی از باشگاه پرسپولیس باشد نه اینکه یک شرکتی جدا با اهدافی جداگانه از باشگاه پرسپولیس باشد. اگر این اتفاق رخ دهد خیلی بهتر می‌توان به این تیم کمک کند و خیلی بهتر می‌تواند در راستای موفقیت پرسپولیس قدم بردارد. 

مهاجم سال‌های دور فوتبال ایران در مورد بحث خصوصی‌سازی دو باشگاه پرسپولیس و استقلال نیز عنوان کرد: همه ما می‌دانیم که این اتفاق رخ نخواهد داد و این دو باشگاه خصوصی نخواهند شد و حالا حالاها نباید منتظر این اتفاق باشیم چون این دو باشگاه ستون‌های ورزش این کشور هستند همچنین از نظر جنبه‌های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی اثرگذار هستند و دولت هیچ زمان تشکیلاتی را که تا این حد بین مردم نفوذ دارد به دست اشخاص دیگری نمی‌سپارد. حتی اگر این اشخاص پیشکسوتان این باشگاه باشند هم دولت این سرمایه عظیم را از کف نخواهد داد. تنها در یک صورت این دو باشگاه واگذار می‌شوند که در دولت یک تفاهمی صورت بگیرد که به بخش‌ها و بدنه زیرمجموعه دولت واگذار شود.

بیشتر بخوانید:

وی در مورد واگذاری این دو باشگاه به وزارت تعاون نیز تصریح کرد:  این هم همان موردی است که من گفتم. ساختار تمام این شرکت‌ها از نظر اداری و چارت سازمانی به یک شکل است. به نظر می‌رسد دولت قصد دارد مقداری از مسئولیت خود را کم کند و کمی از میزان حواشی بکاهد. در کشور ما به علت نبود قانون کپی‌رایت و تعدد حوزه‌های قدرت مشاهده می‌کنیم که هر گروه ساز خود را می‌زند، اشخاصی که می‌آیند و می‌خواهند در این تیم‌ها سرمایه‌گذاری کنند قطعا قصد این را دارند که به سرمایه خود بیفزایند نه اینکه در راه رضای خدا خرج این تیم‌ها را بدهند و این دو باشگاه برای آنها آورده مالی نداشته باشد. در کل معتقدم بحث خصوصی‌سازی دو با شگاه پرسپولیس و استقلال با توجه به جمیع جهات چیزی مانند سرگرمی است و با این شرایطی که حاکم است هیچ وقت اتفاق نخواهد افتاد.

کلانی در مورد واگذاری باشگاه پرسپولیس به پیشکسوتان این تیم نیز گفت: یک زمانی پیشکسوتان در جلسه‌ای که بین خودشان برگزار کردند احساس کردند که حقی در این باشگاه دارند و احساس آنها هم کاملا درست بود زیرا آنها با جان و دل پرسپولیس را سرپا نگه داشتند و به کمک هواداران این تیم نگذاشتند این تیم از بین برود. این دو مجموعه یعنی استقلال و پرسپولیس فقط تیم فوتبال دارند و در بخش‌های دیگر هیچ فعالیتی ندارند اگر فوتبال را از این دو باشگاه بگیری دیگر چیزی از این دو تیم باقی نمی‌ماند. اعتقاد دارم اگر قرار است این دو تیم واگذار شوند پیشکسوتان ارجح‌تر از تمام افراد دیگر هستند اما همانطور که گفتم واگذاری این دو باشگاه شدنی نیست و چند صباحی برای سرگرمی مردم مطرح شده است. 

ملی‌پوش سابق فوتبال ایران که با این تیم قهرمانی آسیا را هم تجربه کرد در مورد شرایط تیم تحت هدایت کی‌روش در آستانه جام ملت‌های آسیا میز عنوان کرد:  همیشه گفتم و اعتقاد داشتم که اختلاف سلیقه و اختلاف نظر در هر مجموعه‌ای وجود دارد درست است که رفتارهای ناشایستی از سرمربی تیم ملی سر زده اما این دلیل نمی‌شود که ما حمایت خود را از تیم ملی کشورمان دریغ کنیم. قهرمانی در این تورنمنت می‌تواند غرور از دست رفته ما را بعد از بیش از 30 سال به ما برگرداند به همین خاطر باید حمایت‌های لازم را از تیم ملی انجام دهیم و تمام حواشی، اختلاف نظر، اختلاف سلیقه و بحث‌های جانبی را کنار بگذاریم و فقط موفقیت تیم ملی برای ما مهم باشد و در راستای آن گام برداریم. دوستان ما در رسانه‌ها باید به ایجاد این فضا کمک کنند و باعث بشوند تا اتحاد آحاد جامعه را در حمایت از تیم ملی شاهد باشیم. 

کلانی در مورد اظهار نظر کی‌روش  مبنی بر اینکه رویای ملت ایران حضور در مرحله نیمه‌نهایی است نیز گفت: هر مربی به بهترین نتیجه فکر می‌کند و برای کسب بهترین عنوان ممکن تلاش می‌کند اما این صحبت از روی احتیاط زده شده است. هیچ مربی عاقل و حرفه‌ای در سطح جهان وجود ندارد که صحبت صد در صدی انجام دهد زیرا فوتبال است و هزار اتفاق. آقای کی‌روش هم یک فرد دنیادیده است و به تمام قواعد بازی آگاه و مسلط است به همین دلیل این اظهارنظر را عنوان کردند و از آن به عنوان یک سوپاپ اطمینان برای خود استفاده کرده است اما آن چیزی که مهم است این است که ما به عنوان یکی از مهمترین کشورهای آسیایی از هر نظر به بهترین و بالاترین مقام فکر می‌کنیم و باید قهرمان آسیا شویم و این خواسته تمام مردم ایران از آقای کی‌روش است که امیدواریم ایشان هم به این خواسته ما عمل کنند و تیم ملی را پس از سال‌ها به قهرمانی در آسیا برسانند زیرا این افتخاری است که درست است سالیان سال برای ما اتفاق نیفتاده اما به هر حال آن را تجربه کردیم و با آن بیگانه نیستیم. تمام حمایت‌های لازم از تیم ملی شده و امیدواریم که این حمایت‌ها منجر به قهرمانی تیم ملی ایران در جام ملت‌های آسیا بشود و دل مردم از این اتفاق شاد شود. ما بهترین مردم دنیا را داریم و لایق این شادی هستیم و باید قهرمان جام ملت‌های آسیا شویم تا این شادی به ملت ایران منتقل شود.

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

چند خبر کوتاه از استقلال/ پیام شفر برای هواداران، کادرفنی و پزشکی استقلال؛ واکنش فتحی در خصوص شایعات درباره جپاروف

د دسامبر 24 , 2018
سرپرست باشگاه استقلال درباره اخبار مربوط ...