واکنش فتحی به اشتباه تاثیرگذار داور

به گزارش مشرق، امیر حسین فتحی فردی آرام و به دور از جنجال است و همیشه می کوشد از حاشیه به دور باشد، او از روزی که سرپرست باشگاه استقلال شد درباره داوری حرفی نزد اما پس از پایان بازی استقلال و پدیده سکوتش را درباره قضاوت داوران شکست.


استقلال مقابل پدیده مشهد به تساوی رسید، نظرتان چیست؟
استقلال در این مسابقه یک بازی خوب و منطقی را به نمایش گذاشت و در اغلب دقایق مسابقه نسبت به حریف خود که از تیم های خوب نیم فصل اول مسابقات نیم فصل اول لیگ برتر بود به مراتب بهتر بازی کرد، شما یک بار دیگر فیلم این مسابقه را تماشا کنید و متوجه خواهید شد به خصوص در نیمه دوم استقلال حاکم مطلق توپ و میدان بود و البته یک موضوع دیگر را باید بیان کنم.

چه موضوعی؟
پدیده در نیم فصل اول اغلب هفته ها در صدر جدول قرار داشت و این نشان از قدرت این تیم است اما آنها که با جرات می توانم بگویم شایسته و مقتدر هستند امروز در بازی مقابل ما حتی یک موقعیت 10 درصدی گل هم نداشتند و این نشان از اقتدار استقلال داشت اما متاسفانه با اشتباه داوری زحمات مجموعه استقلال از بین رفت و به آن چه لیاقت تیم مان بود نرسیدیم.

نظرتان درباره گل استقلال چیست؟
من از ابتدای فصل درباره داوری حرف نزدم و هیچ وقت از داوران انتقاد نکردم چرا که با خصوصیات اخلاقی من جور نیست اما وقتی می بینم زحمات مربیان، بازیکنان و هواداران عزیز استقلال که از راه های دور و نزدیک به ورزشگاه می آیند با یک پرچم اشتباه به هدر می رود دیگر نمی توانم سکوت کنم و حرفی نزنم، گل استقلال 100 درصد صحیح بود و تمامی کارشناسان داوری به این مساله اعتراف کردند اما چه فایده که دو امتیاز حساس ما به راحتی هدر رفت و به عبارت ساده تر داور سر استقلال را در ورزشگاه آزادی برید.

باشگاه استقلال چندی پیش بیانیه ای را صادر کرد که از اشتباه های داوری ضرر زیادی کرده است؟
اگر به اشتباه های داوری که به ضرر استقلال تا این جای مسابقات لیگ برتر گرفته شده است نگاهی دقیق بیندازید حتما متوجه خواهید شد که بیشترین ضربه را استقلال از داوری خورده است، اگر نیمی از این اشتباه ها که تعداد آن کم نیست گرفته نمی شد الان استقلال با اختلاف 10 امتیازی در صدر جدول قرار داشت.

قصد اعتراض به کمیته داوران فدراسیون فوتبال را ندارید؟
متاسفانه وقتی اشتباه ها صورت می گیرد نهایت یک تذکر و توبیخ کتبی از سوی کمیته داوران صورت می گیرد و در برنامه های تلویزیونی برخی از دوستان می آیند و تاکید زیادی می کنند تا اشتباه های داوری را درست جلوه دهند در حالی که این طور نیست. باز هم می گویم بازی های هفته های اخیر لیگ برتر را از از نظر داوری آنالیز کنید ببینید اشتباه ها به ضرر استقلال بوده است و از سوی دیگر به سود برخی تیم هایی بوده است که بالای استقلال در جدول رده بندی قرار دارند، این برای من به یک پرسش بزرگ تبدیل شده است و همیشه با خودم فکر می کنم چرا این سوت های اشتباه که حتم دارم سهوی است نه عمدی به زیان تیم ماست اما به نفع برخی از تیم های دیگر که نمی خواهم اسمی از آنها بیاورم.

بیشتر بخوانید:

استقلال در تهران حریف پدیده نشد/ تساوی در آزادی به سود بالانشینان +فیلم


مدت هاست که شنیده می شود قرار است داوری فوتبال ایران به سیستم ویدیو چک مجهز بشود؟
امیدوارم هرچه سریعتر این اتفاق رخ داده و داوری ما از ویدئو چک بهره مند شود که اتفاقات خوبی برای حداقل استقلال رخ می دهد، اگر این سیستم از ابتدای فصل وجود داشت در حال حاضر استقلال صدرنشین مسابقات لیگ برتر بود. من از کمیته داوران درخواست دارم در تعطیلات نیم فصل که تیم ها خود را تقویت می کنند آنها نیز داورها را تقویت کنند و برای مسابقات حساس که پیش روست از داوران با تجربه تر استفاده کنند تا این چنین زحمات تیم ها که در این شرایط اقتصادی هزینه های میلیاردی انجام می دهند راحت هدر رود.

برنامه استقلال برای نیم فصل دوم مسابقات لیگ برتر چیست؟
به طور حتم در سریعترین زمان ممکن با وینفرد شفر جلسه ای را خواهیم داشت و با او درباره تقویت استقلال به صحبت خواهیم پرداخت تا بتوانیم در ادامه مسیری که پیش روی ماست بهترین اتفاقات را رقم بزنیم.

فهرست ورودی و خروجی استقلال چه زمانی مشخص خواهد شد؟
در نشست با سرمربی استقلال درباره همه این اتفاقات حرف خواهیم زد و به طور حتم فهرست بازیکنانی که جذب می کنیم یا قرار است در لیست خروجی استقلال قرار بگیرند مشخص می شود.

مکان اردوی استقلال مشخص شد؟
هنوز به صورت دقیق مشخص نیست، درباره اردو باید بهترین جا را انتخاب کنیم. مهم نیست این اردو در ایران باشد یا خارج کشور، آن چه اهمیت دارد این است که همه مجموعه استقلال شرایط و بستری را فراهم کند که این تیم برای قهرمانی در لیگ برتر و حضوری قدرتمند در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به آمادگی مطلوب برسد.

درباره جذب بازیکنان خارجی استقلال حرف و حدیث های زیادی همراه است، بازیکنان مد نظرتان را انتخاب کرده اید؟
همه این نام هایی که در رسانه ها و فضای مجازی مطرح می شود گمانه زنی است، طبیعی است وقتی می خواهیم بازیکنی به عنوان مثال در پست مهاجم نوک جذب کنیم تعدادی فوروارد را مد نظر داشته باشیم و از کارشناسان، مربیان، کمیته فنی و افراد مورد وثوق باشگاه درباره شان تحقیق کنیم تا بهترین گزینه را انتخاب کنیم.

حرف خاصی ندارید.
جا دارد یک بار دیگر درگذشت ایرج دانایی فر عزیز پیشکسوت فوتبال ایران و تیم فوتبال استقلال را به خانواده آن مرحوم و جامعه فوتبال ایران تسلیت بگویم، دانایی‌فرد برای استقلال و تیم ملی افتخار آفرینی کرد و نام خود را به عنوان یکی از بزرگان فوتبال ایران به ثبت رساند. بدون تردید خبر درگذشت ایشان، بدترین خبر ممکن برای باشگاه استقلال و هوادارانش است.

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

منتظری: کل تیم مان را محروم کنند، خلاص!

پ دسامبر 13 , 2018
 پژمان منتظری بعد از تساوی بدون گل استقلال ...