همه نبردهای یک پرسپولیسی موفق با استقلال!

به گزارش مشرق، در یک بازی عقب افتاده از هفته‌ی دوازدهم رقابت‌های لیگ برتر روز پنجشنبه استقلال تهران پذیرای پدیده مشهد است. دو تیم در حالی به مصاف هم می‌روند که پدیده شگفتی‌ساز این فصل از رقابت‌های لیگ برتر شده و این شانس را دارد نیم فصل اول لیگ را با صدرنشینی به پایان برساند. استقلالی‌ها هم که فصل را همراه با وینفرد شفر آلمانی خوب شروع نکرده بودند و از لیگ قهرمانان آسیا و جام حذفی هم کنار رفته بودند، چند هفته‌ای است که نتایج قابل قبولی کسب کرده‌ و با 3 برد پیاپی‌ای که در بازی‌های قبل بدست آورده‌اند، به دنبال پیروزی مقابل پدیده و کم کرد اختلاف خود با صدر جدول رده‌بندی در بازی پایانی نیم فصل اولشان هستند. یحیی گل‌محمدی سرمربی پدیده روزهای پر فراز و نشیبی در تقابل با استقلال تهران داشته است. به بهانه‌ی بازی استقلال و پدیده، تقابل‌های به یادماندنی یحیی با استقلال را مرور کرده‌ایم. 

بردهای یحیی در جام حذفی

یحیی گل‌محمدی به عنوان سرمربی باشگاه ذوب‌آهن اصفهان دو بازی خاطره انگیز در جام حذفی با استقلال تهران داشته‌ است. بازی اول به مرحله‌ی یک چهارم نهایی جام حذفی سال 94-93 بر می‌گردد. در آن بازی که در ورزشگاه فولادشهر اصفهان برگزار می‌شد، ابتدا استقلالی‌ها با 2 گل از حریف خود پیش افتادند و بعد از آن بود که ذوبی‌ها موفق شدند بازی را به تساوی 2 بر 2 بکشانند. در نهایت برنده‌‎ی آن بازی در روز بد استقلالی‌ها در ضربات پنالتی مشخص شد. شاگردان امیر قلعه نویی در تیم استقلال هر 3 ضربه‌ی خود را از دست دادند و ذوبی‌ها با گل کردن 3 پنالتی خود موفق شدند پیروز از میدان خارج شوند. ذوب‌آهنی‌ها بعد از بردن استقلال، رقیب سنتی آن‌ها پرسپولیس را هم در مرحله‌ی نیمه نهایی جام حذفی بردند و در نهایت با پیروزی مقابل نفت تهران قهرمان جام حذفی فوتبال ایران شدند.

بیشتر بخوانید:

لشکرکشی هواداران پدیده به تهران

تقابل حساس دیگر استقلال و ذوب‌آهن در جام حذفی به فصل بعدی این رقابت‌ها برمی‌گردد. در آن فصل این دو تیم به فینال جام حذفی رسیدند و تکلیف قهرمان این رقابت‌ها با تک بازی در خرمشهر مشخص می‌شد. استقلالی‌ها که به دنبال این بودند تا انتقام بازی فصل قبل را از ذوبی‌ها بگیرند، این بار هم موفق نشدند. تلاش دو تیم در وقت معمول بازی به تساوی یک بر یک انجامید و باز هم ذوبی‌ها در ضربات پنالتی موفق شدند استقلال را شکست دهند و برای دومین سال پیاپی همراه با یحیی گل‌محمدی قهرمان جام حذفی فوتبال ایران شدند.

از گلزنی در دربی تا توقف در تنها بازی

یحیی گل‌محمدی مدافع اسبق تیم ملی و باشگاه پرسپولیس که سابقه‌ی کاپیتانی برای ایران در بازی مقابل پرتغال در جام جهانی 2006 آلمان را هم در کارنامه دارد، یکبار در دربی موفق شده به استقلال گل بزند. تنها گل یحیی در دربی به بازی برگشت لیگ دوم برمی‌گردد که پرسپولیسی‌ها موفق شدند با نتیجه‌ی 2 بر یک از سد استقلال بگذرند. یحیی در آن بازی گل اول پرسپولیس را به ثمر رساند. 

گل‌محمدی به عنوان سرمربی هم یکبار در دربی بزرگ ایران روی نیمکت پرسپولیس حضور داشته است. آن بازی به هفته‌ی بیست و سوم لیگ دوازدهم برمی‌گردد که برنده‌ای نداشت و دو تیم به تساوی بدون گل رضایت دادند. 

دو شکست تلخ برای استقلال

در لیگ سیزدهم پنج تیم فولاد خوزستان، پرسپولیس، نفت تهران، سپاهان و استقلال تهران رقابت جذابی برای قهرمانی و کسب سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا داشتند. یحیی گل‌محمدی در آن دوره از رقابت‌های لیگ برتر هدایت باشگاه نفت تهران را بر عهده داشت. نفت در هفته‌ی بیست و هشتم آن دوره از رقابت‌ها لیگ برتر به مصاف استقلال تهران رفت که شاگردان یحیی گل‌محمدی موفق شدند با تک گل رضا نوروزی از سد شاگردان امیر قلعه‌نویی در تیم استقلال بگذرند. در پایان آن فصل از رقابت‌های لیگ برتر نفت تهران با 54 امتیاز به مقام سومی لیگ برتر رسید و استقلال تهران هم با 53 امتیاز پنجم شد و نتوانست سهمیه‌ی حضور در لیگ قهرمانان آسیا را کسب کند. 

در لیگ چهاردهم استقلال تهران دو هفته‌ی پیاپی به نفت تهران و فولاد خوزستان باخته بود و بعد از این دو باخت باید در اصفهان به مصاف ذوب آهن می‌رفت. شاگردان یحیی گل‌محمدی در تیم ذوب‌آهن موفق شدند آن بازی را با نتیجه‌ی 2 بر یک از میهمان خود استقلال ببرند تا این تیم برای دومین بار در تاریخ لیگ برتر سه بازی پشت سر هم را در این رقابت‌ها با شکست پشت سر بگذرد. 

باخت به استقلال و برکناری برای یحیی

یحیی گل‌محمدی به عنوان سرمربی در شروع کارش در تقابل با استقلال تهران نتایج خوبی می‌گرفت اما از اولین باختش به استقلال در لیگ برتر خاطره‌ای خوبی ندارد. اولین باخت یحیی در لیگ برتر به عنوان سرمربی مقابل استقلال به هشتمین جدال او با آبی‌پوشان پایتخت برمی‌گردد. آن روزها یحیی هدایت ذوب‌آهن اصفهان را بر عهده داشت و علیرضا منصوریان هم اولین فصل حضورش روی نیمکت استقلال را تجربه می‌کرد که دو تیم در هفته‌ی هفتم به مصاف هم رفتند. در آن بازی استقلالی‌های میزبان موفق شدند با نتیجه‌ی 2 بر یک از سد ذوب‌آهن بگذرند. آن برد اولین برد علیرضا منصوریان به عنوان سرمربی در لیگ برتر همراه با استقلال بود. بعد از شکست مقابل استقلال در لیگ شانزدهم، یحیی که از لیگ چهاردهم هدایت ذوب‌آهن را بر عهده گرفته بود و در دو دوره‌ی پیاپی جام حذفی هم همراه با این تیم قهرمان شده بود، از هدایت این تیم کنار رفت.

در لیگ هفدهم هم اولین برد استقلال مقابل تیمی بدست آمد که هدایت آن را یحیی گل‌محمدی بر عهده داشت. استقلال منصوریان در هفته‌ی سوم با تک گل سرور جپاروف در ورزشگاه آزادی تراکتورسازی تبریز را برد تا برای دومین فصل پیاپی منصوریان اولین برد خود را مقابل یحیی بدست آورد. گل‌محمدی در بازی فصل گذشته‌ی تراکتورسازی و استقلال در هفته‌ی هجدهم بعد از تساوی خانگی تراکتورسازی مقابل استقلال برای دومین بار بعد از بازی با استقلال از کار برکنار شد. 

از نباختن‌ها تا نبردن‌ها

یحیی گل‌محمدی به عنوان سرمربی 10 بار در لیگ برتر مقابل استقلال تهران قرار گرفته است. در این 10 بازی 3 برد سهم گل‌محمدی بوده، 2 بار استقلال به پیروزی رسیده و 5 بازی هم به تساوی انجامیده است. یحیی که اولین باخت خود در لیگ برتر را به استقلال در هشتمین تقابل با آن‌ها متحمل شد، در چهار بازی آخری که مقابل استقلال در لیگ برتر قرار گرفته، در کسب پیروزی ناکام بوده است. 

استقلال در 10 تقابل با یحیی گل‌محمدی 6 گل زده است که به طور میانگین 0.6 گل زده در هر بازی می‌شود. تیم‌های گل‌محمدی هم در این 10 بازی 8 گل زده‌اند که به طور میانگین 0.8 گل زده در هر بازی می‌شود.

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

روشنگری فتحی درباره جذب احتمالی آنتونی استوکس

س دسامبر 11 , 2018
به گزارش مشرق، امیرحسین فتحی مدیرعامل باش&...