صمد مرفاوی: مشتاق تغییر شرایط روحی و روانی تبریزی هستم؛ استقلال باید در چند پست تقویت شود

صمد مرفاوی

پیشکسوت استقلال گفت: زدن 5 گل به سپیدرود نشان ضعف تیم حریف نبود بلکه این استقلال بود که توانست با یک بازی منطقی به برتری دست پیدا کند.

 به گزارش استقلال نیوز، صمد مرفاوی پیشکسوت باشگاه استقلال و سرمربی سابق این تیم در گفتگو با سایت باشگاه استقلال، در خصوص شرایط این تیم پس از برتری مقابل سپیدرود صحبت هایی کرد که در ادامه می خوانید:

* پیروزی استقلال مقابل سپیدرود

همانطور که دیدید بازی خیلی خوبی بود. قبل از اینکه از استقلال بگم باید راجع به سپیدرود به این موضوع اشاره کنم که این تیم شرایط خاصی را داشت. آنها برنامه داشتند که با تمام تلاششان از این بازی امتیاز بگیرند و شرایطشان را بهتر کنند. با توجه به میزبانی، هوای بارانی و شرایط زمین نتیجه می‌توانست متفاوت باشد اما استقلال با شروع قدرتمندانه بازی را به نفع خودش جلو برد. باید بگویم که سپیدرود تیم شایسته‌ای است و اینکه 5 گل مقابل استقلال دریافت کرد بابت قدرت استقلال بود.

* ارزیابی پیروزی های اخیر استقلال

خیلی مهم است که استقلال روز به روز پیشرفت می‌کند. با توجه به شرایط جدول مهم‌تر از نحوه بازی استقلال، امتیاز گرفتن است. استقلال باید امتیازهای از دست رفته در نیم فصل اول را جبران کند تا بتواند در ادامه به صف مدعیان بپیوندد. انشاءالله با حمایت هواداران و پیشکسوتان بتوانیم دوباره قهرمانی استقلال را شاهد باشیم.

* عملکرد خط حمله استقلال در این فصل

وقتی در دو بازی گذشته حداقل چند گل تاکتیکی از استقلال دیدیم، به این معناست که کادرفنی به خوبی با بازیکنان در تمرینات کار می‌کند. برای بازیکنی مثل روح‌الله باقری مهم این نیست که گل نزده بلکه مهم عملکرد خوب او در گل‌سازی و فضاسازی برای سایر بازیکنان است. شخصاً خیلی مشتاق هستم تا تبریزی بتواند با پشت سر گذاشتن مسائل روحی و روانی به شرایط آرمانی برسد. تبریزی بازیکن اثبات شده‌ای است و از قدرت فیزیکی و هجومی خوبی برخوردار است. امیداوارم زودتر پایش به گل باز شود.

* راهکار استقلال برای صدرنشینی  

باید امیدوار باشیم این روحیات و طرز فکر در وجود بازیکنان استقلال رخنه کند. آنها باید بدانند که توانایی موفق شدن در این آزمون‌های سخت را دارند. استقلال به بازیکنان سرعتی و خلاقی مثل کریمی، شجاعیان و آقاخان نیاز دارد که مسلماً با تلاش در تمرینات سعی کردند به شرایط بازی نزدیک شوند. این بازیکنان درکنار بازیکنان فعلی توانایی رسیدن به عنوان قهرمانی را دارند. البته به نظرم استقلال نیاز به تقویت در چند پست را دارد. این بدان معنی نیست که بازیکنان فعلی خوب نباشند بلکه تیم استقلال برای قهرمانی و حضور پرقدرت در آسیا نیاز به بازیکنان خوب بیشتری دارد.

* عملکرد مدیریت استقلال در نتایج اخیر  

یکی از مهمترین مسائل در استقلال مشکلات مالی است که می‌تواند تأثیر زیادی بر عملکرد تیم بگذارد. اگر مدیریت تیم بتواند مسائل اقتصادی را حل کند تیم به آرامش خوبی می‌رسد و بازیکنان با نگرانی کمتری به وظایفشان عمل می‌کنند. خوشبختانه مدیریت فعلی و شخص آقای فتحی به خوبی توانستند خیلی از مشکلات مالی استقلال را حل کنند و اجازه ندادند تا آرامش تیم به هم ریزد. مدیریت توانست با کمک پیشکسوتان چه در کمتیه فنی و چه به عنوان سرپرست یک محیط آرام و پایدار را در مجموعه استقلال فراهم کند.

* بازی مهم استقلال و پدیده

تیم پدیده فوتبال منسجم و خوبی را ارائه می‌دهد. بازیکنان این تیم با اتکا به رتبه‌ای که دارند و با هدایت مربی خوبشان رقیب سختی برای استقلال هستند. اما استقلال از بزرگترین تیم‌های ایران و آسیاست و توانایی شکست هر تیمی را دارد. فکر می‌کنم اگر استقلال با تفکری که در بازی‌های گذشته داشت، پای به این مسابقه بگذارد حتماً موفق می‌شود. امیدواریم استقلال با کسب این سه امتیاز با روحیه خوب وارد تعطیلات شود و در ادامه لیگ برای قهرمانی بجنگد.

مطالب مرتبط:

'

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

امیرحسین فتحی: با هیچ بازیکنی به توافق نرسیده‌ایم؛ هدفمان قهرمانی آسیاست

ش دسامبر 8 , 2018
سرپرست باشگاه استقلال گفت: راز موفقیت و نت...