وینفرید شفر: در فوتبال شانس هم مهم است؛ مثل پدر حامی بازیکنانم هستم

وینفرید شفر

سرمربی استقلال در نشست خبری پیش از بازی با صنعت نفت آبادان گفت: در بازی قبل شانس‌های زیادی برای گلزنی داشتیم ولی فقط یک گل زدیم که آن گل هم با شانس توأم بود.

به گزارش استقلال نیوز، وینفرید شفر سرمربی تیم استقلال پیش از بازی با صنعت نفت آبادان از هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال در نشست خبری در جمع خبرنگاران صحبت های کرد که در ادامه می خوانید:

* در فوتبال شانس هم مهم است

ما همیشه بازی‌های مهم در پیش داریم و باید برنده بازی باشیم. سه امتیاز بازی قبلی برای ما بسیار مهم بود و خوشحالم که توانستیم این بازی را ببریم. شانس‌های زیادی برای گلزنی داشتیم ولی فقط یک گل زدیم که آن گل هم با شانس توأم بود. این را هم بگویم که در فوتبال شانس هم مهم است.

* نیاز به حضور هوادارانمان داریم

در آن بازی پاس‌های متعددی به هم دادیم قبل از آن در چند بازی بود که فشار زیادی روی بازیکنان ایجاد شده بود خیلی‌ها در مورد تیم ما صحبت می‌کردند به هر حال فوتبال یک ورزش عمومی است و همه درباره‌اش صحبت می‌کنند در اتوبوس و تاکسی هم در مورد فوتبال حرف می‌زنند و این خوب است. ما سه بار با تیم نفت آبادان بازی کرده‌ایم یک بار در نیمه نهایی جام حذفی بود این تیم بسیار خوب و سرسخت است. در بازی قبلی صنعت نفت چند بازیکن این تیم کارت زرد گرفتند. ما نیاز به حضور هوادارانمان داریم و امیدواریم آنها بتوانند به خوبی حمایت کنند. 

* ملی پوش امید ما مصدوم شده و چرا با تیم امید تمرین کرده است؟

امیدوارم زبانم به شکلی قوی باشد که بتوانم منظورم را به شما برسانم. یک جوان چگونه پیشرفت می‌کند؟ یک بازیکن جوان زمانی پیشرفت می‌کند که بازی کند نه اینکه در خانه یا روی نیمکت بنشیند. من چند هفته پیش هم گفتم که صیادمنش یکی از استعدادهای آینده فوتبال ایران است ولی باید یاد بگیرد که کجا حرکت کند و چگونه یک موقعیت پاس را درک کند من فیلم بازی تیم ملی امید مقابل لبنان را دیدم. صیادمنش در آن بازی خیلی دوید و نیاز به استراحت داشت. به همین دلیل از او در بازی قبل استفاده نکردم. سجاد آقایی هم مصدوم شده و باید قدم به قدم آماده شود. رضا کریمی (بازیکنی که در اواسط فصل از گسترش فولاد به استقلال آمده) مصدوم بوده ولی با تیم ملی امید تمرین کرده است. من متوجه نمی‌شوم چرا او با تیم امید تمرین کرده در حالی که او باید برمی‌گشت و به درمان می‌پرداخت.

* مثل پدر پشت بازیکنانم هستم

همین حالا تیم آژاکس با یکسری جوان در لیگ قهرمانان در گروه اول قرار دارد و این تیم فوق‌العاده جوان است شما رسانه‌ها باید کمک کنید تا این بازیکنان به تیم ملی برسند. اگر بازیکن جوان اشتباه می‌کند و موقعیتی را از دست می‌دهد این یک موضوع کاملا طبیعی است من همیشه مثل یک پدر پشت بازیکنانم هستم و شما هم باید به آنها کمک کنید تا در آینده موفق شوند. صیادمنش در این سن و سال یکی از بهترین استعدادهای دنیا است و من تقریباً هر روز با او حرف می‌زنم مطمئن هستم با همین جوانان در آینده تیم خوبی خواهیم داشت. ضمن اینکه در طول روز بارها پیام‌هایی دارم که از بازیکنان جوان استفاده کنم یک روزنامه در کشور آلمان است که امروز در مطلبی اشاره کرده بود بایرن‌مونیخ دچار مشکل شده چون فقط دو بازیکن جوان در تیمش دارد از آن طرف بورسیا دورتموند تیمی است که در صدر جدول است اما آنها بازیکنان جدیدی به خدمت گرفته‌اند. فوتبال ورزشی است که انگیزه و یاد گرفتن می‌خواهد. فوتبال پلی‌استیشن نیست که یک دکمه را بزنید و ببرید.

* من خودم سرمربی سه تیم ملی بوده‌ام و شرایط تیم ملی ایران سخت‌تر است

من همیشه از تیم ملی حمایت می‌کنم در سه کشور تایلند، جاماریکا و کامرون سرمربی تیم ملی بودم، مشکلات تیم ملی را می‌دانم اما اینجا شرایط سخت‌تر است، در بازی قبلی تیم ملی مقابل بولیوی فقط سرمربی استقلال بود که در ورزشگاه حضور داشت نمی‌دانم چرا. من انگیزه داشتم و علاقه‌مند بودم که بازی تیم ملی را ببینم. من مربی لیگ هستم، می‌خواستم بازی بازیکنان خودم را ببینم. می‌خواستم به فدراسیون این پیام را بفرستم که تیم ملی بسیار مهم است. قبل از سفر تیم ملی به جام جهانی هم در یک سالن بسیار بزرگ در مراسم بدرقه تیم ملی بودم. اگر وقت داشتم به قطر هم می‌رفتم تا بازی ایران و ونزوئلا را ببینم.  برای حمایت از تیم ملی باشگاه‌ها و فدراسیون باید با هم کار کنند. همکاری مربیان ملی و باشگاهی بسیار مهم است. باید مربیان باشگاهی و ملی با هم جلسه بگذارند و در مورد بازیکنان مختلف ملی صحبت کنند. بازیکنان ذوب آهن، سپاهان، استقلال، پرسپولیس و این یک مسأله طبیعی است. در آلمان هم، همین طور است من در آلمان 10 سال مربی بودم، برتی فوگس و بکن‌بائر با مربیان باشگاهی جلسه می‌گذاشتند، اولیورکان، مهمت‌شول بازیکنان من بودند این اتفاقات طبیعی است که مربیان ملی و باشگاهی جلسه بگذارند. مربیان ملی و باشگاهی باید همکاری نزدیکی داشته باشند. موفقیت تیم ملی موفقیت فوتبال ایران است. من خودم اکنون در ایران هستم و خودم را ایرانی می‌دانم من مربی هستم که در ایران کار می‌کنم. بسیار خوشحالم که مجید حسینی که زیر 23 سال بود بعد از بازی در استقلال به تیم ملی رفت. او در باشگاهش خوب کار کرد و فیکس تیم ملی شد. امید نورافکن دیگر بازیکن جوان است که در همین مسیر قدم گذاشت. بازیکنی مثل حسینی و نورافکن در باشگاه‌شان درخشیدند و بازیکن ملی شدند. 

* در آلمان مربیان ملی دو بار در سال با مربیان باشگاهی جلسه می‌گذارند

ما بازیکنان، دکتر و امکانات خوبی داریم قبل از بازی با السد 6 بازیکن ما در تیم ملی بودند، یک بازیکن بازی کرد، دو، سه بازیکن نیمکت‌نشین بودند و دو، سه بازیکن هم در بالا (سکو) نشستند. باید همکاری خوبی با هم داشته باشیم. نباید این طور باشد، باید با هم در ارتباط باشیم، ما مربیان نباید حرف‌هایمان را در رسانه‌ها بزنیم، باید رودررو صحبت کنیم الان آن چیزی که مهم است اینکه بین مربیان ملی و باشگاهی جلسه برگزار شود. در تایلند، کامرون و جاماریکا من به عنوان مربی ملی این کار را انجام می‌دادم. حتی می‌توانم شماره تلفن فدراسیون آلمان را هم بدهم تا شما بپرسید که مربیان ملی در این کشور دو بار در سال با مربیان باشگاهی جلسه می‌گذارند. 

* از موفقیت تیم ملی خوشحال می‌شویم

خیلی خوشحال می‌شوم که تیم ملی ایران قهرمان جام ملت‌های آسیا شود، روزبه چشمی، حسینی را در تیم ملی داریم اگر پژمان هم برسد خوب است،‌ ووریا غفوری هم در تیم ملی، همه ما از موفقیت تیم ملی خوشحال می‌شویم.

به گزارش استقلال نیوز، شفر در پایان به چند سوال خبرنگاران پاسخ داد:

* فهرست بازیکنان مورد نظرتان را به باشگاه ارائه داده اید یا نه؟

من در این رابطه با مدیرعامل باشگاه صحبت می‌کنم.

* قبل از هر بازی با کمیته فنی جلسه دارید یا نه و رابطه شما با کمیته فنی چگونه است؟

من هیچ مشکلی با کمیته فنی ندارم، چه کسی گفته با کمیته فنی مشکل دارم.

شفر در مورد اینکه من نگفته‌ام مشکل گفتم با کمیته فنی رابطه دارید یا نه،‌گفت: بله، بله مشخص است من یک بازیکن تیمی هستم شایعات فضای مجازی را باور نکنید. 

* می‌دانم چه کسانی علیه استقلال صحبت می کنند

دوباره تأکید می‌کنم شایعات در اینجا بسیار زیاد است و گمانه‌زنی‌های زیادی صورت می‌گیرد ولی شما این شایعات به خصوص در فضای مجازی را باور نکنید. من کاملاً می‌دانم چه کسانی نمی‌خواهند استقلال موفق باشد و چه کسانی هستند که علیه تیم ما صحبت می‌کنند.

* چرا آمار گلزنی در استقلال خوب نیست؟

ما در بازی قبل دو موقعیت خوب گلزنی داشتیم. روح‌الله باقری یک موقعیت 70 درصدی را از گرو گرفت و یک موقعیت 80 درصدی دیگر را از این بازیکن دریافت کرد اما موفق به گلزنی نشد. او در ادامه گلی به ثمر رساند که فقط 10 درصد موقعیت گل بود اما چون زمین خیس بود مدافع حریف اشتباه کرد و توپ تبدیل به گل شد. ما همیشه در حال کار کردن هستیم تا به بازیکنان اعتماد به نفس بدهیم  البته باید به این موضوع هم اذعان کنم که گرو در بازی قبل یک موقعیت خوب داشت که پشت‌سر مدافع قرار گرفت و توپ به پایش برخورد کرد و از او جدا شد. اگر او اعتماد به نفس بیشتری داشت آن توپ تبدیل به گل می‌شد. همچنین فرشید باقری دو شوت بسیار خوب به دروازه زد که یکی از آنها را گلر حریف به زیبایی مهار کرد به باقری هم گفته‌ام که دقایق گل زدن او نزدیک شده و کم‌کم به زمان‌هایی می‌رسد که برای استقلال گل بزند. ما روی همه مسائل کار می‌کنیم تا شرایط گلزنی‌مان هم بهتر شود.

* به هواداران استقلال می‌گویم ما تیم قدرتمندی خواهیم ساخت

همین حالا تیم ملی هلند که از بهترین تیم‌های دنیا است بازیکنی مثل روبن و فن‌پرسی را در اختیار ندارد ولی آنها قدم به قدم جلو می‌روند. شما نمی‌توانید بدون شکست به موفقیت برسید. شاید عده‌ای از طرفداران در فوتبال ایران پرسپولیسی‌ باشند و البته این را هم بگویم که بعد از بازی با سایپا و شکستی که متحمل شدیم کلی از ما انتقاد شد ولی من می‌خواهم به آن تعداد از هواداران استقلال بگویم که ما تیم قدرتمندی خواهیم ساخت و آنها این موضوع را باور کنند.

اخبار رسمی باشگاه استقلال

'

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

مجیدی: آقای افشارزاده! تماس با من را فراموش کردید؟

چ نوامبر 28 , 2018
به گزارش مشرق، فرهاد مجیدی در خصوص اینکه ب&#1607...