چرا باید استقلالی‌ها امیدوار باشند؟

به گزارش مشرق، تیم فوتبال استقلال تهران در چارچوب هفته سیزدهم رقابت‌های لیگ برتر موفق شد بعد از دوران نه چندان ایده‌آل و باب‌میل، با یک گل از سد میزبان و هم‌نام بحران زده‌اش یعنی استقلال خوزستان بگذرد و با ۱۸ امتیاز دوباره به جمع بالانشینان اضافه شود.

شاگردان وینفرد شفر در این فصل و تا به اینجا که ۱۲ بازی انجام داده‌اند به ۴ برد، ۶ مساوی و دو باخت دست پیدا کرده‌اند. استقلالی‌ها ۱۰ گل به ثمر رسانده‌اند و ۶ گل هم دریافت کرده‌اند. نتایج به دست آمده کنار حذف از جام حذفی و ناکامی در لیگ قهرمانان آسیا باعث شده تا هواداران استقلال نسبت به عملکرد این تیم معترض باشند و نگرانی را احساس کنند.

بیشتر بخوانید:

جزئیات جدید از کودتای معروف در استقلال

استقلال با شفر نتایج مورد نظر را کسب نکرده است. فاصله آنها با صدر جدول به ۱۱ امتیاز رسیده و از رقیب سنتی هم علی رغم یک بازی بیشتر، عقب هستند و همه این‌ها کنار هم، موج نه چندان امیدوار کننده‌ای را به وجود آورده است.

اما بیاییم این استقلال را با تیم فصل قبل مقایسه کنیم. تیمی که با منصوریان روزگار به مراتب سخت‌تری را تجربه کرد و شفر از هفته نهم به تیم آمد و هدایت آبی‌ها را بر عهده گرفت. استقلال فصل گذشته در همین برهه و بعد از ۱۲ بازی تنها ۱۳ امتیاز جمع کرده بود. یعنی ۵ امتیاز کمتر از این فصل. آنها در این مدت تنها ۶ گل زده بودند و تعداد گل‌های خورده‌شان ۹ گل بود اما حالا چهار گل بیشتر زده و سه گل کمتر دریافت کرده‌اند. البته که در آن زمان صدرنشین پرسپولیس بود با ۲۷ امتیاز و حالا پدیده ۲۹ امتیاز دارد.

این‌ها توجیه نتایج ناامید کننده استقلال در این ۱۲ بازی نبوده، اما هواداران این تیم می‌توانند به اوج گیری آبی‌ها امیدوار باشند. آنها در همین حالت هم از فصل پیش بیشتر امتیاز دارند.

استقلال در ۳ هفته پایانی نیم فصل اول سال گذشته از ۹ امتیاز ۷ امتیاز به دست آوردند و گلی هم نخوردند. حالا هم لازم است تا شفر و شاگردانش نهایت استفاده از بازی با تیم‌های صنعت نفت، سپیدرود و پدیده ببرند. برد مقابل دو تیم تقریبا پایین جدولی و شکست رقیب مستقیم‌شان یعنی پدیده می‌تواند استقلال را علنا به جرگه مدعیان برگرداند. آنها با ۱۳ امتیاز نیم فصل اول لیگ قبلی را تمام کردند و حالا می‌توانند این کار را با ۲۷ امتیاز انجام دهند.

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تنش جدید کی‌روش، این بار با شفر؟

چ نوامبر 28 , 2018
به گزارش مشرق، صبح روز دوشنبه هفته جاری، م&#1604...