امیرحسین صادقی: برخی ها بگذارند شرایط استقلال خوب می شود؛ باید به جوانان تیم زمان بدهیم

امیر حسین صادقی

کاپیتان پیشین و پیشکسوت فعلی باشگاه استقلال گفت: نیم فصل دوم به قوتبال بر می گردم و آنقدر خوب کار می کنم که روزی دنبال من بیایند.

به گزارش استقلال نیوز، امیرحسین صادقی پیشکسوت باشگاه استقلال بیش از 13 سال در استقلال حضور داشت و هنوز نتوانسته خاطرات سال های دوران حضورش در جمع آبی پوشان تهرانی را فراموش کند.او آرزو دارد و مصمم است روزی دوباره پیراهن استقلال را پوشیده و بعد از آن برای همیشه کفش هایش را آویزان کند.صادقی در ابتدای فصل تا یک قدمی استقلالی شدن پیش رفت اما پس از ملاقات با وینفرد شفر اتفاقاتی رخ داد که باعث شد او به رویای خود نرسد.

این بازیکن در گفت وگو با ایرنا، درباره دلایل این موضوع و بسیاری از مسائل دیگر صحبت کرد که در ادامه می خوانید:

* از استقلال شروع کنیم، اوضاع خوب نیست.

اتفاقا نظر من بر عکس شماست!

* شما می گویید اوضاع استقلال خوب است اما این تیم از جام حذفی کنار رفته، در لیگ برتر با صدر جدول اختلاف زیادی دارد و... با این تفاسیر چطور باید قبول کنیم شرایط این تیم روبه راه است؟

من اعتقاد دارم اگر برخی ها بگذارند شرایط این تیم خوب می شود.

* منظورتان چیست؟ کمی واضح تر توضیح دهید

اطرافیان استقلال را می گویم، آن هایی که دوست ندارند این تیم موفق باشد و هرروز برایش حاشیه درست می کنند و نقشه می کشند تا این تیم روی نوار موفقیت نیفتد.

* چرا نباید بگذارند استقلال به موفقیت برسد؟

برای این که منافعشان ایجاب می کند استقلال موفق نباشد. در صورتی که برخی اجازه دهند استقلال می تواند به روزهای خوبش بازگردد. این تیم در مسیر تازه ای قرار گرفته و در این مسیر نیامند زمان است.

* منظورتان جوانگرایی این تیم است؟

دقیقا؛ استقلال نسبت به فصل گذشته تغییرات زیادی در ترکیب خود داشته و امروز امید ابراهیمی، مامه تیام، سید مجید حسینی، سرور جپاروف و امید نورافکن را دیگر در اختیار ندارد و به جای آنها نفراتی همچون اللهیار صیاد منش، رضا آذری و... به عضویت استقلال درآمدند که جوان و آینده دار هستند و می توانند سال ها برای استقلال و فوتبال ایران مهره های مثمر ثمری باشند اما این نفرات نیاز به زمان دارند و باید صبور بود.

* اما صبر هواداران استقلال زیاد نیست، آن ها مدت هاست نسبت به عملکرد این تیم شاکی هستند.

در همه جای دنیا وقتی تغییرات در تیم به وجود می آید و سن تیم جوان می شود به زمان نیاز است تا تیم به مسیر کامیابی برگردد. استقلال پوست اندازی کرده و باید جوان ترها پخته تر و با تجربه شوند. من نمی گویم اعتراض و ناراحتی حق هواداران استقلال نیست بلکه نظرم بر این است آن ها صاحبان اصلی تیم هستند و لایق بهترین ها؛ اما به عنوان عضو کوچکی از خانواده بزرگ استقلال از تمامی این عزیزان خواهش می کنم مثل همیشه یارو یاور تیمشان باشند.

* نتایج خوب پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا و لیگ برتر در این ناراحتی بی تاثیر نیست؟

این درست که پرسپولیس نتایج خوبی کسب کرده و در 2 سال گذشته قهرمان لیگ برتر شده اما باید در نظر داشت بازیکنان این تیم سال هاست در کنار هم بازی می کنند و با یکدیگر به هماهنگی کامل رسیده اند. اگر همین شاکله استقلال حفظ شود و جوان ترها به پختگی لازم برسند می توانند استقلال را چند سال به تیم اول ایران تبدیل کنند. 

* به نظر می رسد به آینده استقلال امیدوار هستی؟

امیر قلعه نویی پرافتخارترین مربی ایران در لیگ برتر است و هیچ کس در توانایی های این مربی بزرگ شک و تردیدی ندارد. به او علاقه زیادی دارم و همیشه با افتخار گفته ام نقش بزرگی در پیشرفت امیرحسین صادقی در فوتبال داشته است اما خود او وقتی به استقلال آمد در سال سوم جام گرفت.دلیل این موضوع نیز فقط اعتمادی است که به او شد. حالا من می گویم همانطور که هوداران استقلال امیر حسین صادقی 20 ساله را به گرمی پذیرفتند به بازیکنان جوان استقلال نیز اعتماد کنند. من، پیروز قربانی، وحید طالب لو، مجتبی جباری، خسرو حیدری جوان هایی بودیم که آمدیم و به ما اعتماد شد تا توانستیم به مرور زمان خودمان را در ترکیب استقلال جا بیندازیم و سال ها برای تیم محبوبمان بازی کنیم.

* نقش شفر در عدم موفقیت استقلال چقدر است؟

شفر فصل گذشته استقلال را تحویل گرفت و با این تیم توانست در لیگ برتر به مقام خوبی برسد و در جام حذفی هم عنوان قهرمانی را کسب کند.تمام مسئولیت فنی تیم بر عهده سرمربی تیم است اما قبل از انتقاد از شفر باید ببینیم آیا امکانات لازم برایش فراهم شده است؟ آیا تیم را خودش بسته است؟ بازیکنانی را که می خواسته گرفته اند؟ اگر همه این مسائل وجود داشته بی تردید کسی جز شفر مقصر نیست و باید پاسخگو باشد.

* هنوز از فوتبال خداحافظی نکردی، چند وقت پیش گفته بودی اگر به استقلال بر نگردم از فوتبال خداحافظی می کنم؟

فعلا که خداحافظی نکرده ام و قصد انجام آن را نیز ندارم.

* یعنی می خواهی ادامه بدهی؟

در حال حاضر کلاس های مربیگری را پشت سر می گذارم اما از تمرین کردن غافل نیستم و می خواهم آمادگی بدنی ام را در بالاترین سطح نگه دارم تا به امید خدا در نیم فصل به فوتبال برگردم و بازی کنم.

* پس تکلیف اینکه گفته بودی اگر به استقلال بر نگردم کفش ها را آویزان می کنم چه می شود؟

من یک روز دوباره به استقلال برمی گردم و در این موضوع شک نداشته باشید. به این حرفی که می زنم ایمان دارم.

* استقلال؟ کمی عجیب به نظر می رسد؟

من امیر حسین صادقی هستم و از روز اولی که فوتبال را شروع کردم روی پاهای خودم ایستادم و به جز خداوند به کسی التماس نکردم.آنقدر خوب کار می کنم که روزی دنبال من بیایند و دوباره برای تیمی که عاشقش هستم و همیشه در قلب من جایگاه ویژه ای دارد، بازی کنم.شک ندارم روزی دوباره با پیراهن استقلال از فوتبال خداحافظی می کنم.

* یک بار دیگر از ابتدای فصل گفتی که برای بازگشت به استقلال با شفر حرف زدی اما این اتفاق رخ نداد، چرا؟

بله، او هم به حضور من در استقلال بی‌میل نبود ولی گفت که در لیست‌مان جا نداریم. گفت یک بازیکن جا داریم که می خواهم فرد دیگری را جذب کنم اما بعد ازآن دو یا سه بازیکن بزرگسال دیگر را به خدمت گرفتند و نمی دانم چه اتفاقی رخ داد.

امیر حسین صادقی

* این که یک بازیکن با تجربه استقلال در استقلالی نشدن تو نقش داشت چقدر درست بود؟

سوال بعدی لطفا

* اما خودت در صفحه شخص ات یک نظر سنجی گذاشتی و همه یک شخص را در این موضوع دخیل دانستند؟

هواداران استقلال خوشان در این نظرسنجی مشخص کردند چه عاملی باعث شد استقلالی نشوم و شما می توانید این کار را انجام دهید و مطمئن باشید پاسخ همان چیزی است که هواداران در صفحه شخصی ام اعلام کردند.

* از دست این شخص ناراحتی؟

نه من او را بخشیدم. زیرا خود من نیز هزار کار اشتباه در زندگی ام انجام دادم و از هیچ کس کدورت ندارم اما حق گرفتنی است و حقم را می گیرم.دیر یا زود دارد اما سوخت و سوز ندارد. گفتم و باز هم می گویم من به استقلال بر می گردم و با پیراهن این تیم از فوتبال خداحافظی می کنم.

اخبار رسمی باشگاه استقلال


 مطالب مرتبط:

امیرحسین صادقی: تا 3 سال دیگر می‌توانم بازی کنم؛ کاش استقلال هم مثل پرسپولیس محبوب وزارت ورزش بود

امیر حسین صادقی/4 استقلال کجا 4 تخیلی تیم های دیگر کجا

'

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

افتخاری و توفیقی را محاکمه کنید/ چرا باشگاه استقلال باید چوب مدیران نالایق تحمیلی از وزارت ورزش را بخورد؟

س نوامبر 20 , 2018
در حالیکه هر روز شاهد رونمایی از افتضاح جد&#174...