چند بازیکن نمی‌خواهند استقلال نتیجه بگیرد/ کادر فنی کم کاری می‌کند!

سرویس ورزش مشرق – حذف تیم استقلال که مدافع عنوان قهرمانی در این جام بود، موجی از اعتراضات را بین هواداران این تیم بوجود آورد. این شکست که به فاصله چند روز پس از باخت این تیم مقابل تیم امیر قلعه نویی رخ داد سبب شد تا هواداران استقلال تیم شان را در شرایطی نامطلوب در جدول رده بندی لیگ دیده و پس از حذف از گردونه مسابقات لیگ قهرمانان آسیا و از دست رفتن بخت کسب جام حذفی تاب این همه ناکامی را نیاورند. شعارهایی که در پایان دیدار سایپا علیه بازیکنان سرداده شد و غیرت اعضای این تیم را نشانه می رفت در نهایت منجر به تشکیل جلسه فوری هیأت مدیره و جریمه ۲۰ درصدی اعضای تیم شد.

ستار همدانی در گفت و گو با مشرق، درباره اوضاع فعلی تیم استقلال و اینکه چه دلیلی وجود دارد که این تیم با گذشته ۱۱ هفته از شروع لیگ برتر همچنان در حد و اندازه های تیم فصل قبل ظاهر نشده است.

متن صحبتهای وی در ادامه می آید:

**استقلال هنوز خودش را نشناخته است!

یکی از مشکلات بنیادین و اساسی این تیم این است که با گذشته ۱۱ هفته از شروع لیگ برتر و برگزاری چندین بازی در لیگ قهرمانان و جام حذفی هنوز ترکیب مشخصی برای حضور در مسابقات ندارد. مادامی هم که این ترکیب بدست نیاید این تیم باز هم امتیاز و جام از دست خواهد داد.

**استقلال وحدت تاکتیکی ندارد

در این برهه مهمترین اتفاق این است که استقلال وحدت تاکتیکی هم ندارد. بازیکنان اینقدر تحت تأثیر تغییرات در ترکیب بوده اند که نمی توانند یکدیگر را در زمین پیدا کنند. این در حالیست که بازیکن باید چشم بسته یار کناری اش را پیدا کند. اما این ناهماهنگی هنوز در استقلال به چشم می خورد.

**همدلی حلقه مفقوده استقلال است!

یکی دیگر از مهمترین فاکتورها در ورزش های گروهی، همدلی بین اعضای تیم است. وقتی از تیم حرف می زنیم یعنی از نفر یک تا آخر همه باید با هدفی واحد به میدان بروند. اتفاقی که در پرسپولیس ظرف این دو، سه سال دیده ایم. البته در استقلال فصل قبل هم این موضوع دیده می شد ولی در این استقلال خبری از همدلی نیست!

**کادر فنی کم کاری می کند

برای ایجاد این همدلی کادر فنی و سرپرستی وظیفه مهمی را بر دوش دارد. این افراد هستند که باید مراقب باشند تا در تیم دو یا چند دسته ای بوجود نیاید و با برنامه ریزی و ایجاد فضای مطلوب از بروز چنین اتفاقی جلوگیری کنند ولی متأسفانه می بینیم که این شرایط در تیم استقلال دیده نمی شود. شاید بین آنها فرد متخصصی برای ایجاد این همدلی نیست!

**باند و چند دستگی درون تیم!

چیزی که برای هر تیمی حکم سَم را دارد ایجاد باند و چند دستگی درون تیم است. عده ای که منافع فردی را بر منافع گروهی ترجیح می دهند بزرگترین ضربه را به هواداران استقلال می زنند. شاید آنها در نهایت کم یا به اندازه به پول شان هم برسند ولی این نتایج تیم است که در پایان به نام باشگاه و تیم ضرر می زند.

**استارت مشکلات در تابستان خورد

قطعا نمی توان در این باره به مدیریت باشگاه خرده گرفت. چرا که فتحی و تیم مدیریتی اش در بدترین زمان ممکن باشگاه را تحویل گرفتند. روزهایی که بازیکنان مصدوم دیگر تیم ها به استقلال آمده و بهترین های لیگ از این تیم رفته بودند. در واقع ورودی و خروجی استقلال هیچ همخوانی با هم نداشتند. همه این اتفاقات در تابستان کلید خورد.

**مدیریت باشگاه تعلل کند عنان کار از دست می رود

با اخباری که از درون تیم استقلال به گوش می رسد، مدیریت باشگاه باید هر چه سریعتر به یکسری مسایل ورود کرده و مانع از شدت گرفتن اختلافات بین اعضای تیم شود. قطعا ۲۰ درصد جریمه در این باره تأثیرگذار خواهد بود ولی برخی مشکلات اینچنینی حتی با جریمه هم برطرف نمی شود و اگر لازم باشد مدیریت باز هم باید بیش از این به تیم نزدیک شده و با عواملی که نظم تیمی را از بین برده و یا در ایجاد همدلی بین نفرات تیم خلل ایجاد می کند بایستد وگرنه اوضاع تیم از این هم بدتر می شود.

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

آیا شادی استقلالی‌ها از باخت پرسپولیس غیرطبیعی است؟

ی نوامبر 4 , 2018
به گزارش مشرق، هواداران میلیونی پرسپولیس &...