پیروز قربانی: استقلال تیم آینده است؛ امسال مدعی قهرمانی نیستیم!

پیروز قربانی

مدافع پیشین استقلال گفت: یکی از مشکلات فنی بزرگ استقلال در این فصل فقدان یک فرمانده در درون زمین است.

به گزارش استقلال نیوز، پیروز قربانی از جمله پیشکسوتان استقلال است که فوتبال را از تیم های پایه این باشگاه  آغاز کرد و تا کاپیتانی آبی پوشان پیش رفت. قربانی چند سالی است به جرگه مربیان پیوسته و از مربیان جوانی است که عملکرد خوبی در لیگ دسته دوم کشور داشته است.

این پیشکسوت باشگاه استقلال در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر، به تشریح آخرین وضعیت  استقلال پرداخت و به برخی از مسائل کلان‌تر موجود در فوتبال نیز اشاراتی داشت صحبت هایی کرد که در ادامه می خوانید:

* نتایج استقلال کاملا طبیعی است

نتایجی که استقلال در این مقطع می گیرد کاملا طبیعی است و از قبل هم قابل پیش بینی بود. فوتبال مثل ریاضیات است. همانطور که در ریاضیات دو دو تا چهار تا می شود، فوتبال هم حساب و کتاب و قوانین خاص خودش را دارد. تیم استقلال در ابتدای فصل بسیاری از مهره‌های خود را از دست داد و از نو ساخته شد. باوجود این که بازیکنان خوبی به خدمت این تیم در آمدند اما بازسازی آن با بازیکنان جدید، زمان می خواهد و این زمان در یکی دو ماه و حتی در نیم فصل امکان پذیر نیست.

* انصاف نیست به بازیکنان خارجی حمله کنیم

الان مد شده همه منتقدان به بازیکنان خارجی این تیم حمله می کنند و آنها را مورد نقد قرار می‌دهند. آنها هم نمی‌توانند از خودشان دفاع کنند و مرتب تخریب می‌شوند و روحیه شان را بیشتر از قبل از دست می دهند. قطعا اگر این فشار از ابتدا روی بازیکنان خارجی استقلال نبود، الان شرایط آنها بهتر بود. خیلی‌ها هم این خارجی‌ها را با خارجی‌های فصل قبل مقایسه می‌کنند. می‌خواهند گرو مثل تیام باشد و نیومایر مثل جباروف. این امکان ندارد. باید فصل قبل و بازیکنان فصل قبل را فراموش کرد تا عرصه بر خارجی‌های این فصل اینچنین تنگ نشود.

* مشکل امروز استقلال متعلق به امروز نیست

من گفتم نتایج امروز استقلال طبیعی است اما این طبیعی نیست که این تیم باید در شرایطی باشد که نتایج ضعیف آن را طبیعی بدانیم. مشکلی که امروز باعث شده استقلال را در حد یک تیم معمولی و نه در قواره یک تیم قهرمان ببینیم، به امروز باز نمی‌گردد. من نمی خواهم خدای ناکرده فرد خاصی را مقصر بدانم و مثلا بگویم آقای افتخاری فلان جا تقصیر داشته است، اما بهرحال مدیر یک مجموعه باید حواسش به همه جا باشد.  مدیران باشگاه استقلال هم باید می‌دانستند در سال جام جهانی باید حواس شان به قرارداد بازیکنان ملی پوش شان باشد. 

* استقلال در قواره قهرمان نیست

من مثل بعضی ها نیستم که برای خوشامد هواداران دلداری بیهوده داده و امید الکی بدهم و بگویم تیم قهرمان می شود. ابتدای فصل هم در مصاحبه با خبرگزاری مهر گفتم استقلال را در قواره قهرمانی نمی بینم الان هم حرفم را تکرار می‌کنم. استقلال تیم خوبی است اما امسال نمی‌تواند مدعی قهرمانی باشد.

* استقلال تیم آینده است

اگر مدیران باشگاه بتوانند شاکله این تیم را حفظ کنند، قول می‌دهم همین تیم فصل بعد می‌تواند مدعی قهرمانی باشد. اما همانطور که گفتم نباید در پایان فصل باز هم چند بازیکن بروند و چند بازیکن جدید بیایند و دوباره از نو تیم ساخت. استقلال شاید تیم این فصل نباشد، اما تیم آینده است.

* وزیر قصد تخریب استقلال را ندارد

این روزها یک موج در هواداران استقلال راه افتاده که وزیر ورزش را مقصر شرایط کنونی استقلال می‌دانند. من نمی‌توانم این موضوع را قبول کنم که وزیر تعمدا قصد تخریب استقلال را داشته و یا دستور به تخریب این تیم داده است. این موضوع اصلا پذیرفتنی نیست و هواداران بسیار احساسی با این مقوله برخورد می کنند.

* یک انتقاد به شفر وارد است

به کار شفر یک انتقاد اساسی وارد است. انتقادی که می‌توان به شفر کرد این است که چرا در پیش فصل حواسش به تیم نبود و به جای این که به فکر تمرینات پیش فصل باشد خارج از کشور بود. شفر که می دید بسیاری از بازیکنان تیمش در حال جدایی هستند، باید خودش می آمد بالای سر تیم. باید تمرینات را زودتر شروع می کرد تا میزان هماهنگی ها بیشتر می شد.

* خیلیها با رابطه و رانت مدیر فوتبال می شوند

متاسفانه بساری از افرادی که در فوتبال ما مدیر بودند یا الان مدیر هستند شایسته این سمت نیستند. در فوتبال ما شایسته‌ها کمتر مدیر می شوند و اغلب افرادی که معمولا به فوتبال علاقمند هستند و ارتباطاتی هم دارند که می تواند از آن استفاده کند می رود در فوتبال پست می گیرند. خیلی از لطماتی که فوتبال ما می خورد به همین دلیل است که افراد غیر متخصص و غیر کارشناس پستهای کلیدی را در آن ما می‌گیرند. استقلال هم از این قائده مستثنی نیست. خیلی از افرادی که در سال‌های گذشته در این تیم سمت داشتند و یا دارند متخصص و کارشناس فوتبال نیستند.

* مگر هرکسی چلوکباب دوست داشته باشد می تواند آشپز خوبی باشد؟

یک مثال می زنم. شاید خیلی ها چلو کباب دوست داشته باشند اما آیا هرکسی که چلو کباب دوست دارد و از خوردن آن لذت می برد می تواند آشپز خوبی باشد؟ این درست مصداق دوستان ما است که در فوتبال سمت گرفته و می گیرند. آنها فوتبال را دوست دارند و از تماشای آن لذت می برند اما کارشناس و متخصص فوتبال نیستند که در آن پست مدیریتی بگیرند. این قبیل افراد فوتبال را دوست دارند و از دیدن آن لذت می برند، فکر می کنند کارشناس فوتبال هم هستند و خود را متخصص می دانند. سپس از ارتباطاتشان هم استفاده کرده و مدیر فوتبال می شوند. بعد خرابکاری می کنند، ویرانه ای به جا می گذارند و می روند. بدون آن که بعد از رفتن مورد بازخواست قرار گیرند و پاسخگو باشند.

* بعضیها فوتبال را فقط نگاه کنند و از آن لذت ببرند

من به این دوستان توصیه می کنم که اگر فوتبال را دوست دارند فقط در خانه بنشینند و فوتبال را از تلویزیون تماشا کنند و از دیدن آن لذت ببرند. این بزرگ ترین خدمتی است که این دوستان می توانند به فوتبال بکنند. من خودم تا به حال دو سه هزار تا فیلم دیده ام و از دیدن فیلم های سینمایی لذت می برم. آیا این دلیل می شود که فکر کنم کارگردان خوبی هستم و بروم فیلم بسازم؟ علت حضور بسیاری از سیاسیون و نظامیون در فوتبال ایران همین است.

* استقلال به یک فرمانده نیاز دارد

یکی از مشکلات فنی بزرگ استقلال در این فصل فقدان یک فرمانده در درون زمین است. بازیکنی مثل امید ابراهیمی که همه بازیکنان داخل زمین تحت تاثیرش باشند. یک بازیکن مثل محمود فکری در قدیم، یک بازیکن مثل مهدی کیانی در سپاهان یا مثل سید جلال حسینی در پرسپولیس. امید ابراهیمی فقط یک هافبک دفاعی مقتدر برای استقلال نبود. او واقعا یک رهبر واقعی در زمین بود که به خوبی تیمش را هدایت می کرد و بازیکنان هم تحت تاثیرش بودند. شاید بازیکنانی هم باشند که کیفیت فنی شان از ابراهیمی بالاتر باشد اما قدرت رهبری در زمین ندارند.

* فتحی در استقلال خوب کار کرده است

من از نزدیک امیر حسین فتحی را نمی شناسم اما آنچیزی که احساس می کنم این است که فتحی در استقلال زحمات زیادی می کشد. شنیده ام که سوابق مدیریتی فوتبالی هم دارد. امیدوارم در کارش موفق باشد. ضمن این که امیدوارم وزارت ورزش این فضا را فراهم کند که در استقلال هم ثبات مدیریتی ایجاد شود. حلقه مفقوده استقلال در همه این سالهای اخیر که موفق نبوده همین عدم ثبات به خصوص ثبات مدیریتی بوده است. یک مدیر تا چهار پنج سال در یک باشگاه کار نکند نمی تواند کارایی لازم را داشته باشد.

اخبار استقلال


مطالب مرتبط:

پیروز قربانی: همه مشکلات را گردن بازیکنان خارجی ها نندازیم؛ شفر مربی بزرگ و کاربلدی است

پیروز قربانی: صیادمنش و قائدی برای استقلال خواهد درخشید؛ فعلا شرایط قهرمانی را نداریم!

پیروز قربانی: انتظارها از تیم و شفر بالاست؛ جوان های استقلال طوری زندگی کنند که فوتبالشان نابود نشود

پیروز قربانی: پس از حذف از آسیا برای بازگشت باید به تیم زمان داد؛ نتوانسته‌اند جای خالی ابراهیمی را پر کنند!

پیروز قربانی: برای فوتبال متاسفم که به توفیقی شهرت داد؛ استقلال برای صعود باید از حداقل شانس استفاده کند

پیروز قربانی: آقای توفیقی بی جا کردی به استقلال آمدی؛ وزیر ورزش باید پاسخگو باشد!

پیروز قربانی: جوانی بازیکنان هم نقطه ضعف و هم نقطه قوت تیم است؛ گل نخوردن باید سرلوحه اهداف شفر باشد!

پیروز قربانی: فکر نمی‌کردم روزهای خوبی در انتظار استقلال باشد؛ تیم شفر پتانسیل شکست السد را دارد

پیروز قربانی: سطح استقلال از تیم های بزن زیرش بالاتر است؛ برگ برنده استقلال وینفرد شفر است

پیروز قربانی: همه باید به بازیکنان جدید برای هماهنگی با شرایط کمک کنند؛ استقلال مدعی اصلی قهرمانی است

'

2 دیدگاه برای “پیروز قربانی: استقلال تیم آینده است؛ امسال مدعی قهرمانی نیستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

سایپا روز سختی را برای استقلال رقم خواهد زد/مقایسه شدن کار دست استقلال داد

پ نوامبر 1 , 2018
سرویس ورزش مشرق – تیم استقلال در مرحله یک ه&#158...