۴ بازیکنی که استراماچونی احیا کرد

به گزارش مشرق، آندره‌آ استراماچونی ایتالیایی این فصل شروع خوبی با استقلال نداشت اما به‌تدریج با تغییر سیستم بازی این تیم و استفاده از دفاع ۳ نفره توانست آبی‌پوشان پایتخت را به جمع مدعیان عنوان قهرمانی اضافه کند. استراماچونی علاوه بر سیستم جدیدی که برای استقلال آورد چند بازیکن این تیم را هم احیا کرد تا استقلالی‌ها این روزها یکی از بهترین تیم‌های لیگ ایران باشند. آندره‌آ فقط توجهش به بازیکنان ثابت استقلال نبوده و حتی بازیکنانی که کمتر فرصت حضور در زمین را پیدا می‌کنند هم زیر نظر استراماچونی پیشرفت کرده‌اند و در زمان مورد نیاز به کار استقلال آمده‌اند. در این گزارش عملکرد چهار بازیکنی که نسبت به فصل گذشته در استقلال استراماچونی بهتر بازی کرده‌اند را بررسی کرده‌ایم. 

بهترین فصل قائدی در استقلال

مهدی قائدی سومین فصل حضورش در استقلال را تجربه می‌کند. این بازیکن جوان فصل گذشته ۱۰ بازی برای آبی‌های تهرانی در لیگ برتر انجام داد و ۳ گل و یک پاس گل در این تیم داشت. در جام حذفی هم قائدی دو بازی انجام داد و در روز حذف استقلال در مرحله یک هشتم نهایی و باخت در ضربات پنالتی مقابل سایپا در ورزشگاه آزادی، یک پنالتی از دست داد. قائدی این فصل زیر نظر استراماچونی احیا شده و در هر ۱۰ بازی استقلال در لیگ برتر تا اینجای کار به میدان رفته است. این بازیکن جوان که فصل گذشته فقط ۴۴۷ دقیقه در لیگ برتر بازی کرده بود، تا پایان هفته‌ی دهم، ۶۰۱ دقیقه در لیگ برتر به میدان رفته و ۴ گل هم برای استقلال در لیگ زده است. قائدی که زوج خوبی را با شیخ دیاباته در خط حمله استقلال تشکیل داده، یک پاس گل هم به هم تیمی‌هایی خود در لیگ برتر داده است. استراماچونی با حضور در استقلال توانسته از قائدی جوان به خوبی بازی بگیرد تا این مهاجم خوش تکنیک بهترین فصل خود در لیگ برتر را زیر نظر او تجربه کند. 

بیشتر بخوانید:

تحول خط حمله استقلال با استراماچونی

تعویض طلایی آندره‌آ

سجاد آقایی فصل گذشته به استقلال تهران پیوست. این مهاجم جوان در لیگ هجدهم فقط ۹۷ دقیقه برای استقلال به میدان رفت و گلی هم در ۳ بازی‌ای که برای آبی‌پوشان تهرانی به میدان رفت، نزد. او این فصل و با حضور استراماچونی در استقلال در ۴ بازی لیگ به میدان رفته و یک گل هم زده است. تنها گل آقایی در لیگ امسال در بازی با سایپا زده شد که این مهاجم جوان به عنوان بازیکن تعویضی به میدان آمده بود. 

آقایی در دو بازی استقلال در جام حذفی این فصل هم برای این تیم گل زده است. مانند بازی سایپا در لیگ، آقایی در جام حذفی هم بعد از اینکه به عنوان بازیکن تعویضی به میدان آمد، هر دو گل استقلال را به ثمر رسانده. این مهاجم جوان در بازی مقابل گل ریحان از مرحله یک شانزده نهایی جام حذفی در دقیقه ۹۳ برای استقلالی‌ها گلزنی کرد و در دقیقه ۱۱۳ هم یک پاس گل به هم تیمی‌های خود داد. آقایی در بازی مقابل فجر از مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی هم در دقیقه ۱۱۸ یک گل برای استقلال به ثمر رساند. 

سجاد آقایی اسلحه پنهان استراماچونی در این فصل است و هر زمانی که استقلال نیاز به گل زدن داشته باشد، این مهاجم جوان به میدان می‌آید. 

مدافع مطمئن

عارف غلامی بعد از حضور در ذوب‌آهن، برای لیگ نوزدهم به استقلال تهران پیوست. او حالا یکی از مدافعین استراماچونی در دفاع سه نفره استقلال است. غلامی که در نیم فصل اول فصل گذشته در فولاد بازی‌ای را در لیگ برتر انجام نداده بود، برای نیم فصل دوم راهی ذوب‌آهن اصفهان شد. این مدافع جوان ۶۰۲ دقیقه در لیگ برتر برای ذوبی‌ها بازی کرد. غلامی با آمدن به استقلال این فصل تبدیل به یکی از بازیکنان اصلی این تیم در خط دفاعی شده و در ۷ بازی آبی‌پوشان تهرانی در لیگ به میدان رفته است. غلامی علاوه بر عملکرد قابل قبولی که زیر نظر استراماچونی در لیگ نوزدهم در خط دفاعی داشته، یک گل هم برای استقلالی‌ها در بازی مقابل سایپا در لیگ به ثمر رسانده است. 

طراحی که فصل را از دست داد

داریوش شجاعیان که با یک قرارداد پر سر و صدا به استقلال تهران آمده بود، در دو فصل گذشته نتوانسته بود انتظارات را برآورده کند. البته مصدومیت‌های او هم یکی از دلایل عدم درخشش در دو فصل گذشته بود. شجاعیان این فصل در ۷ بازی اول استقلال در لیگ برتر به میدان رفته بود و برای این تیم در آن ۷ بازی یک گل زده و ۲ پاس گل هم به هم تیمی‌های خود داده بود. عملکرد قابل قبول شجاعیان باعث شد بعد از چند فصل هواداران استقلال امیدوار باشند که این تیم دوباره یک طراح خوب در لیگ دارد. شجاعیان علاوه بر عملکرد قابل قبول در لیگ، در جام حذفی هم برای استقلالی‌ها یک گل زد. فصل خوب شجاعیان خیلی زود برای او تمام شد و این بازیکن در بازی مقابل سایپا در هفته‌ی هفتم مصدوم شد و لیگ نوزدهم را از دست داد.

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

عکس/ مربیگری استراماچونی در آ.اس رم

س نوامبر 19 , 2019
مشرق نیوز - عکس/ مربیگری استراماچونی در آ.اس رم ...