گریه استقلالی‌ها بر قبر بدون مرده/ توهین هوادارنماهای استقلال به بزرگان باشگاه +عکس

سرویس ورزش مشرق – خیلی دیر اما بالاخره جلوی ضربه ای که به احساسات میلیونها طرفدار استقلال می زدند گرفته شد. قدیمی ها می گفتند جلوی ضرر را هر زمان بگیرید منفعت است. اینکه احمد سعادتمند و یکی از اعضای هیأت مدیره اش به نام مهدی عبدیان پای خود را در یک کفش کرده بودند، ناممکن را ممکن کنند، باعث شد یک ماه از عمر هواداران استقلال به دلواپسی برای "آمد و نیامد" مرد ایتالیایی صرف شود.

دلهره هایی برای هیچ و پوچ! "گریه بر مزاری که از مرده خالی است" بلایی بود که مدیرعامل استقلال ظرف این مدت برسر هواداران استقلال آورد! آیا بازی با روح و روان میلیونها انسان گناه کبیره نیست؟

گرچه این همه بدی هایِ رخ داده در این مدت نبود و یکی از بدترین رخدادهای روزهای گذشته اسطوره سازی از استراماچونی برای ایستادن روبروی وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال بود. اینکه تعدادی از هوادارانی که چند روز قبل از دست احمد سعادتمند لوح یادبودِ هوادار باوفا دریافت کرده بودند مقابل فدراسیون فوتبال بنری در دست گرفتند که یکی از زشت ترین تصاویر همه این سالها را به نمایش می گذاشت.

بیشتر بخوانید:

پیروز قربانی: استراماچونی دنبال منافع خودش است و برای مردم ایران دل نمی‌سوزاند/ هواداران استقلال ساده لوحانه بازی مدیران را خوردند


 

پایان شوی سعادتمند با «استراماچونی»/پیام اینستاگرامی مرد ایتالیایی چه کسانی را رسوا کرد؟

کنار هم قرار دادن زنده یادان منصور پورحیدری و ناصر حجازی با آندره آ استراماچونی یکی از بدترین اتفاقات این مدت بود. اینکه سطح دو بزرگ به یادماندنی و فراموش نشدنی باشگاه استقلال را تا اندازه فردی که ظرف ۵ ماه و چند روز، ۷ بار در باشگاه دعوا راه انداخت، با برخی قهر کرد و در نشست خبری تبریز، صندلی اش را به طرفی پرتاب کرد و در نهایت در شرایطی که چند تیم به دلیل آلودگی هوا بازی عقب افتاده داشتند استقلال را به صدر جدول رساند و فوری از تهران رفت! سرمربی که هرگز نایستاد تا در لیگ قهرمانان توانایی اش به سنجش گذاشته شود و در جام حذفی، گل ریحان و فجرسپاسی لیگ دسته یکی را شکست داد، با این رزومه به اسطوره باشگاه ۷۵ ساله باشگاه تبدیل شد؟ کسی که به اندازه نصف یک سال هم در این تیم کار نکرد و از روز اول همه کم و کاستی های فوتبال ایران را به سخره گرفته بود و پس از خروجش، چنان شکایتی کرد که حالا حالاها باشگاه استقلال باید بابتش پول میلیاردی خرج کند!

اگر این اقدام توهین آمیز نیست پس چیست؟ استقلالی که سابقه دو قهرمانی در آسیا را دارد آنقدر ستاره و بازیکن بزرگ داشته که اگر همسطح منصور پورحیدری و ناصر حجازی نباشند کمتر هم نیستند. هر چقدر هم احساسات هواداران را رقیق بدانیم باز هم نمی توان این مربی ایتالیایی را با افرادی مقایسه کرد که در بدترین روزها پشت تیم استقلال را خالی نکردند و یکی از جیبش برای استقلال هزینه می کرد و در هر مقامی از بازیکن تا مدیرعامل در استقلال خدمت کرده و دیگری محبوبترین استقلالی تاریخ و دروازه بان ایران در جام جهانی بوده است!

گرچه کانون هواداران استقلال بابت اتفاقات چند روز پیش (تجمع مقابل فدراسیون فوتبال) اظهار بی اطلاعی کرده ولی انتشار تصاویر هوادارانی که آنجا حضور داشتند و چندی پیش از مسئولان باشگاه لوح هواداری دریافت کرده بودند این شائبه را ایجاد می کند که برای تخریب چهره مسئولان ورزش نیز از هواداران استفاده شد تا در عملیات "بازگشت پوشالی استرا با رمز "تا استرا نباشه، هر روز همین بساطه" ورق به کام برخی برگردد! ولی مدیران وزارت ورزش و فدراسیون باهوش تر عمل کردند و زودتر از اولین اقدامات تیم مدیریتی باشگاه استقلال قانون منع ورود خارجی ها به ایران را تصویب و دستورالعملش به همه باشگاه ها ابلاغ شد.

آنچه باعث تأسف بیشتر است اینکه هیچ اقدامی در این جهت انجام نشده بود ولی هر روز یک استوری و یک پست در اینستاگرام می دیدیم در این راستا که استرا آماده برگشتن است و برایش در قطر هتل رزرو کرده اند! بازی با روح و روان هوادار ۱۵، ۱۶ ساله بدترین گناهی بود که سهم مسئولان شد و امروز با ارسال نامه سرگشاده به استراماچونی و وکیلش (که هر دو هرگونه مذاکره از سوی استقلال را تکذیب کردند)، ابراز اندوه شده که می خواستیم تو را برگردانیم ولی قوانین جدید مانع شدند!

بی گمان از این پس وضعیت صداقت بین مدیریت استقلال و هوادار، همچون حبابی است که هنوز به جایی نخورده بین زمین و هوا می ترکد و از بین می رود!   

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

مرحله گروهی ACL2020/ وریا غفوری: نقاط قوت و ضعف الشرطه را کاملا بررسی کردیم

ش سپتامبر 19 , 2020
کاپیتان تیم فوتبال استقلال گفت: برای بازی فردا شب کاملا آماده هستیم و نقاط ضعف و قدرت تیم حریف را به صورت کامل آنالیز کرده ایم.         به گزارش استقلال نیوز، وریا غفوری کاپیتان تیم فوتبال استقلال در نشست خبری پیش ...