کالدرون: اتفاقات بازی استقلال طبیعی نبود/ این اتفاقات به نفع فوتبال نیست

به گزارش مشرق، گابریل کالدرون در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل ماشین‌سازی تبریز درباره مصاحبه اخیرش، شکایت باشگاه استقلال و اینکه گفته بود باید نتیجه داخل زمین رقم بخورد، اظهار داشت: من در مورد استقلال صحبتی نکردم. من گفتم باید چه ببریم، چه ببازیم داخل زمین باشد. این بحث کاملاً فوتبالی است. از وقتی لیگ شروع شده است جریمه‌های ناعادلانه‌ای برای ما اعلام شده و من به همین خاطر گفتم نتیجه باید داخل زمین باشد. من درباره تیمی که شما نام بردید، چیزی نگفتم!

فکر نمی‌کنم اتفاقات دیدار استقلال - پارس جنوبی به نفع فوتبال ایران باشد
وی در ادامه افزود: من در آن مصاحبه به طور کلی صحبت کردم که از وقتی لیگ شروع شده جریمه‌های ناعادلانه‌های زیادی علیه پرسپولیس اعمال شده است. به همین خاطر گفتم بدون توجه به نتیجه بازی که چه برد باشد و چه باخت، برای ما همه‌ی اتفاقات باید در داخل زمین رخ بدهد نه بیرون زمین. فکر نمی‌کنم این مسئله مربوط به استقلال شود که شما اعلام می‌کنید که آنها قصد شکایت دارند، اما موضوعی که می‌خواهم به آن اشاره کنم این است که در بازی استقلال - پارس جنوبی اتفاقاتی را در زمین مسابقه دیدم که فکر نمی‌کنم به نفع فوتبال ایران باشد.

اتفاقاتی که در بازی استقلال - پارس جم رخ داد، اشتباه نبودند!
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس یادآور شد: من اینجا هستم و تمام توانم را می‌گذارم تا تیمم موفق باشد و حتی به فوتبال ایران کمک کنم. در فوتبال اشتباهات زیادی چه از سوی داور، چه بازیکن و چه از سوی مربی رخ می‌دهد و من در این ۴۵ سالی که در سطح اول فوتبال دنیا بوده‌ام، تمام این مسائل را دیده‌ام و اعتقادم این است اتفاقاتی که در بازی استقلال - پارس جم رخ داد، اشتباه نبودند! یک بازیکن گلی را به ثمر می‌رساند و مدافعان حریف دو متر از او عقب‌تر هستند، چطور کمک داور آن را آفساید اعلام می‌کند؟! نمی‌شود گفت این اشتباه بوده است. همه این را متوجه شدند که نخواستند آن گل را سالم اعلام کنند! در صحنه دیگر توپ به دست مدافع استقلال برخورد کرد و داور در یک متری او ایستاده بود، اما نخواست پنالتی بگیرد. داوران خوبی در ایران هستند و امیدوارم این داوران با این اتفاقاتی که در زمین رخ می‌دهد، مقابله کنند. چنین تصمیماتی از سوی داوران به فیفا می‌رسد و کشورهای دیگر هم آن را می‌بینند. من کار به تیمی ندارم، اما نگران فوتبال ایران هستم. امیدوارم در آینده شاهد چنین مسائلی نباشیم و از شما هم می‌خواهم به این مسئله بپردازید.

بیشتر بخوانید

چرا باید نگران محرومیت باشم؟ من از فیرپلی و پرستیژ فوتبال دفاع می‌کنم
این مربی آرژانتینی در واکنش به این موضوع که او انتقادات تندی را نسبت به تیم استقلال مطرح می‌کند و آیا نگران محرومیت احتمالی‌اش نیست، گفت:  دو صحنه کاملاً روشن در بازی این تیم وجود داشت که نخواستند آن را اعلام کنند. من در ۴۵ سالی که در فوتبال بوده‌ام، چنین چیزی ندیده بودم. من از پرستیژ فوتبال ایران دفاع می‌کنم. من نگران نیستم چون از فیرپلی و پرستیژ فوتبال دفاع می‌کنم. چرا باید نگران باشم؟

من شانس این را دارم که تیمی خوب با بازیکنان خوب دارم
وی راجع به نیمکت‌نشینی سیدجلال حسینی و شجاع خلیل‌زاده و اینکه این دو بازیکن تا چه زمانی قرار است روی نیمکت بنشینند، تصریح کرد: من همیشه گفته‌ام ما بازیکنان خوب زیادی داریم و طبیعی است بازیکنانی در ترکیب ثابت‌مان نباشند. من شانس این را دارم که تیمی خوب با بازیکنان خوب دارم. من روز اول خیلی واضح و شفاف با بازیکنانم صحبت کردم. در بازی اول کنعانی‌زادگان که بازیکن فیکس تیم ملی است، روی نیمکت نشست. چیزی که برای ما مهم است این است که نهایت راندمان تیم‌مان را داشته باشیم. بازیکنانم می‌دانند که من به همه‌ی آنها نیاز دارم، چون چهار روز دیگر هم ما بازی مهمی داریم. در فوتبال محرومیت و مصدومیت وجود دارد و ما به تمام بازیکنان خود نیاز داریم.

برای باشگاه مهمترین چیز بازی فرداست نه جایزه رؤیایی AFC
کالدرون درباره اینکه علیرضا بیرانوند نامزد دریافت جایزه رؤیایی AFC شده بود و به خاطر حضور در تمرینات پرسپولیس به مراسم کنفدراسیون فوتبال آسیا نرفته است، عنوان کرد: این موضوع مهمی نیست. من هم از طریق مطبوعات متوجه آن شدم، ولی همان‌طور که گفتم خیلی مهم نیست. برای باشگاه مهمترین چیز بازی فرداست. جایزه را وقت دیگری هم می‌توانند به او بدهند.

وقتی تیم خوب نتیجه می‌گیرد مشکلی نیست و اوضاع خوب است
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در واکنش به سؤالی مبنی بر اینکه کنعانی‌زادگان و انصاری در سه بازی گذشته پرسپولیس عملکرد ضعیفی در نبردهای هوایی داشته‌اند و آیا او فکری برای این نقطه ضعف کرده است یا خیر، تصریح کرد: من با نظر شما مخالفم. نمی‌دانم شما کدام بازی‌ها را دیده‌اید؟ ما در بازی با شهر خودرو روی کرنر گل خوردیم. بازی بعد را هم ۲ بر یک بردیم و شاهین شهرداری را هم ۵ بر صفر شکست دادیم. اوضاع تیم خوب است. وقتی تیم خوب نتیجه می‌گیرد مشکلی نیست.

پرسپولیس ۳ سال قهرمان لیگ شده اما برتری با اختلاف ۵ گل نداشته است
«شما در دیدارهای مختلف از ترکیب‌های متفاوتی استفاده می‌کنید، آیا این به خاطر ترکیب تیم مقابل است یا هنوز به ترکیب ایده‌آل خود نرسیده‌اید؟»، کالدرون در پاسخ به این پرسش تأکی کرد: من ترکیب تیمم را هیچ وقت با ترکیب تیم حریف نمی‌چینم. مسئله این است که من در حال عوض کردن فلسفه تیمم هستم. در این بین بازیکنانی هستند که نسبت به دیگران زودتر متوجه این موضوع می‌شوند. این پروسه نیاز به زمان دارد، هم برای مربی و هم برای بازیکن. من به دنبال  تیم ایده‌آل خودم هستم. در آینده خواهید دید هر بازیکنی در ترکیب قرار بگیرد، بهترین خواهد بود. این طبیعی است که ما الان ترکیب مشخصی نداشته باشیم، چون به دنبال فلسفه تیم‌مان هستیم. می‌خواهیم نشان دهیم راه‌مان درست است و در حال پیشرفت هستیم. از لحاظ فوتبالی به من حق بدهید، چون بعد از پنج سال تیم ما با پنج گل به پیروزی رسیده است. این تیم سه سال قهرمان لیگ شده است، اما نتوانسته حریفی را با پنج گل شکست دهد. این نشان می‌دهد پیروزی با این اختلاف کار آسانی نیست.

اگر فردا زود گل نزنیم به مشکل می‌خوریم
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با اشاره به بازی فردای تیمش با ماشین‌سازی گفت: ما از لحاظ روحی در شرایط بسیار خوبی قرار داریم و با همین روشی که شروع کرده‌ایم، به کارمان ادامه می‌دهیم. هواداران خوشحال هستند که ما فوتبال خوبی را ارائه می‌کنیم و باید این روند ادامه پیدا کند. حریف فردای ما تیم خوب و جوانی است که از مربی خوبی هم برخوردار است، اما ما می‌دانیم که اگر فردا زود گل نزنیم به مشکل می‌خوریم و باید این کار را انجام بدهیم تا به هدف مدنظرمان برسیم.

می‌دانم که برای چهارمین قهرمانی پی‌درپی باید آمار گل‌های‌مان را بالا ببریم
وی در واکنش به اظهارنظر یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه او از نظر آماری نسبت به مربیان خارجی دیگر که در ایران پیش از این فعالیت می‌کردند شروع بهتری با تیمش در لیگ برتر داشته است، گفت: این آمار را نمی‌دانستم، اما این را می‌دانم این تیم قهرمان شده، اما تعداد گل‌هایش در فصل پیش کم بوده است. می‌دانم که برای چهارمین قهرمانی پی‌درپی باید آمار گل‌های‌مان را بالا ببریم. فلسفه من کمک می‌کند که این کار انجام شود البته کاری که در گذشته با پرسپولیس شده است، فوق‌العاده بوده و تکرار قهرمانی خیلی سخت است. چنانچه فلسفه من در تیم به خوبی اجرا شود، این اتفاق خواهد افتاد. من مطمئنم که فلسفه‌ای‌ که دوست دارم کمک می‌کند تا کیفیت تیم بالا برود. قطعاً کیفیت بازیکنان هم این اجازه را به من می‌دهد که فلسفه‌ام را در تیم پیاده کنم. من به این بازیکنان اطمینان دارم و مطمئنم که به هدف‌مان خواهیم رسید. شاید خیلی سخت باشد که قول بدهم جام چهارم را کسب کنیم، اما قول می‌دهم که فوتبال خوبی را ارائه خواهیم داد.

۲۵ هزار یورو برای تیم وسایل تمرین خریدم که فقط ۱۱ هزار یوروی آن پرداخت شد
کالدرون در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه شایعه شده که او ۱۱۰ هزار دلار از باشگاه دریافتی داشته و چرا با وجود این مسئله مدعی شده است دریافتی از باشگاه نداشته، خاطر نشان کرد: من ۱۵ جولای باید اولین دریافتی خود را از باشگاه می‌گرفتم، اما فقط ۲۲ درصد پرداخت شد. خوشحال نیستم، بلکه ناراحتم از اینکه چهار ماه از قراردادم گذشته است، اما در این مدت مدام شنیده‌ام فردا، ان‌شاءالله هفته دیگر و ان‌شاءالله چند روز بعد پرداخت می‌شود. من ۲۵ هزار یورو برای وسایل تمرین تیم خرید کرده‌ام که از این مبلغ ۱۱ هزار یورو آن برگردانده شد و مابقی آن مانده است. الان باشگاه بعد از چهار ماه از من دو هفته وقت خواسته است. من چهار ماه صبر کرده‌ام و این دو هفته را هم صبر می‌کنم، اما این مدیریت را نمی‌پذیرم که ان‌شاءالله و فردا می‌دهیم یا هفته بعد یا چند روز بعد... . بعد از چهار ماه به این شکل قول دادن خوب نیست. امیدوارم که این مشکل به زودی حل شود.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در پایان در پاسخ به این سؤال که اگر بعد از دو هفته دیگر پولش را نگیرد چه اتفاقی می‌افتد، عنوان کرد: ان‌شاءالله که پرداخت می‌شود.

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

فنونی‌زاده: انصاری‌فرد باید به کالدرون تذکر دهد

چ اکتبر 30 , 2019
به گزارش مشرق، مرتضی فنونی‌زاده در خصوص شرایط حال حاضر پرسپولیس گفت: من در روزهای اول هم گفتم این تیم به مرور راه می‌افتد و در هفته‌هایی که گذشته دیدیم شرایط تیم بهتر شد که اوج آن بازی با شاهین بوشهر بود، هر چند با احترامی که برای این تیم قائل هستم،‌ ت...