چند خبر کوتاه از استقلال/ بازگشت کاروان استقلال به تهران؛ تحلیل سایت های عربی از گلباران الریان توسط شیرهای آبی

اخبار کوتاه

سایت ها و خبرگزاری های عرب زبان با انتقاد از شکست الریان مقابل استقلال ایران از این مسابقه به عنوان آبروریزی قطری ها یاد کردند!

به گزارش استقلال نیوز، از مرحله دوم پلی آف لیگ قهرمانان آسیا تیم فوتبالاستقلال ایران و الریان قطر از ساعت 18:45 دیروز (سه شنبه 8 بهمن ) در شهر دوحه به مصاف هم رفتند که شاگردان فرهاد مجیدی توانستند با یک بازی خوب و منطقی با نتیجه پُر گل 5-0 الریان را شکست داده و به دور گروهی مسابقات صعود کنند. سایت ها و خبرگزاری های عربی به این بازی واکنش های مختلفی داشتند که در ادامه می خوانید:

    

* بازگشت استقلال و شهر خودرو به ایران

اعضای دو تیم فوتبال استقلال و شهر خودرو بامداد امروز به تهران بازگشتند.

هر دو تیم بعد از حضور در CIP فرودگاه مهرآباد برای دقایقی با یکدیگر به صحبت پرداخته و سپس راهی منازل خود شدند.اعضای پدیده قرار است بعد از استراحت چند ساعته راهی مشهد شوند. 

روزبه چشمی مدافع استقلال در جریان این سفر به هنگام بازگشت حدود هزار دلار خود را در فرودگاه دوحه گم کرده بود و به همین دلیل با چهره ای ناراحت در فرودگاه حضور داشت.

در حاشیه حضور استقلالی ها فرهاد مجیدی برای دقایقی با عبدالرضا موسوی به صحبت پرداخت و جلسه ای را با وی برگزار کرد.

اعضای تیم استقلال امروز را استراحت خواهند کرد و از فردا تمرینات خود را برای بازی با نفت مسجد سلیمان پیگیری خواهند کرد.

تحلیل سایت عربی از شکست الریان مقابل استقلال

تیم فوتبال استقلال شب گذشته در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا موفق شد با نتیجه پرگل ۵ بر صفر تیم الریان قطر را شکست بدهد و راهی مرحله گروهی این مسابقات شود.

سایت عربی زبان «کوره» درباره نتیجه این مسابقه نوشت: «بدبین ترین هواداران تیم الریان و یا هواداران فوتبال قطر به صورت کلی انتظار این نتیجه را نداشتند.

این نتیجه فاجعه بار، الریان را از لیگ قهرمانان حذف کرد و سئوالات زیادی را پیرامون آینده تیم بوجود آورد. در این گزارش دلایلی که منجر به شکست تحقیرآمیز الریان که پر تماشاگرترین تیم در فوتبال قطر است، بررسی شده است.»
در این گزارش علل باخت الریان اینطور آمده است:
«اشتباهاتی ساده خط دفاعی/ اولین دلیل شکست الریان اشتباهات ساده ای بود که خط دفاعی این تیم مرتکب شد و باعث هدر رفتن تلاش بازیکنانی شد که در نیمه اول بر جریان بازی حاکم بودند.
تغییرات آگیره و شیوه بازی/ بیشترین مسئولیت این باخت متوجه دیگو آگیره سرمربی الریان است. او با سیستم ۲-۵-۳ و بدون مهاجم کارآمد به بازی رفت که منجر به ایجاد حملات جدی نشد.
عدم احترام به رقیب/ از جمله دلایلی که الریان مقابل استقلال شکست سنگین خورد، عدم احترام به تیم ایرانی و وارد نشدن زودهنگام به جو مسابقات بود که منجر شد استقلال گل زودهنگامی به ثمر برساند. همین گل الریان را گیج کرد و اولویت را به استقلال داد.
تجربه قهرمان ایران/ تجربه بزرگ تیم استقلال نقش مهمی در این پیروزی داشت. تفاوت تجربه بازیکنان دو تیم که یکی از سلاح های تیم ایران محسوب می شد، مشخص بود.
زمان دریافت گل/ الریان در زمانبندی گل هایی که دریافت کرد، بدشانس بود. چه گل اول که در دقیقه ۷ رقم خورد یا گل دوم قبل از پایان نیمه نخست. همچنین گل سوم که در ابتدای نیمه دوم وارد دروازه شد و تمام امیدهای تیم قطری را ناامید کرد.»

* روزنامه الرایه قطر خواهان تنبیه الریان شد! 

روزنامه الرایه قطر در مطالب امروز خود به شدت از عملکرد تیم الریان انتقاد کرد. این روزنامه در بخشی از گزارش خود از پنج گل تیم استقلال به عنوان دلیلی یاد کرد که این تیم صلاحیت و آمادگی حضور در رقابت‌های بین المللی را ندارد. این روزنامه نوشت: «این باخت تحقیرآمیز رویای الریان در آسیا را به کابوس تبدیل کرد.»
الرایه همچنین آورده است: «الریان بدترین بازی فصل خود را انجام داد و نتوانست از پس حریف خود بر بیاید و مقابل چند ضد حمله این تیم که منجر به دریافت گل در دقایق ابتدایی شد، ایستادگی کند.»

این روزنامه قطری در یک گزارش دیگر بازهم الریان را مورد نقد قرار داد و نوشت: «الریان با این باخت ثابت کرد که نماینده مناسبی برای فوتبال قطر نیست. اتفاقی که روز گذشته افتاد رسوایی بود که سزاوار یک مکث زیاد و پاسخگویی مربی و بازیکنان است. سرمربی نتوانست اشتباهات دفاعی را رفع کند و توانایی بیشتر بازیکنان هم به اتمام رسیده است.»
در متن این گزارش شدت انتقادات هم بیشتر شده است: «الریان بار دیگر نشان داد که نماینده خوبی برای قطر در مجامع بین المللی نیست. الریان ثابت کرد تیم ضعیفی است که باید تنبیه و مجازات شود. در آینده باید به خاطر این توهینی که به فوتبال قطر شد جلوی بازی الریان در مسابقات بین المللی را بگیرند چون نتوانست از مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان آسیا عبور کند. این باخت و رسوایی مستلزم موضعگیری جدی برای پاسخگویی مسئولانش است که بدون استثنا از مربی اروگوئه ای تیم و بازیکنانش شروع می‌شود. آنچه به این رسوایی می‌افزاید این است که همه انتظار داشتند الریان در یازدهمین دوره حضور خود در لیگ قهرمانان آسیا به افتخار فوتبال قطر تبدیل شود ولی حتی نتوانست از مرحله گروهی عبور کند.»
این روزنامه قطری توانایی بازیکنان این تیم را هم زیر سئوال برده و به اشتباهات آنها و سرمربی در جریان بازی اشاره کرده است.

 * تمجید خبرنگار عربستانی از عملکرد مهدی قائدی

تمجید خبرنگار عربستانی از مهدی قائدی

نواف الاسیوی حساب توییتری یک خبرنگار عربستانی که تمام مسابقات فوتبال در قاره آسیا را رصد می کند، از مهدی قائدی و عملکردش در ۱۵ بازی تمجید کرده است.
این خبرنگار نوشت: «مهدی قائدیِ با استعداد در این فصل: ۱۸ مسابقه - مشارکت در ۱۵ گل! ۱۰ گل و ۵ پاس گل. فقط ۲۱ سال. استقلال خوش شانس است که این جوان را دارد.»

 اخبار رسمی استقلال


مطالب مرتبط:

پلی آف لیگ قهرمانان آسیا 2020/ فرهاد در دوحه نسخه الریان را پیچید؛ آسیا.. به استقلال بزرگ تعظیم کن!

'

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

عبدالرضا موسوی: اتفاقات امارات در شأن باشگاه استقلال و نام ایران نبود؛ به دنبال سمت، پست و مقام نیستم

چ ژانویه 29 , 2020
عضو جدید هیات مدیره استقلال گفت: آمده ام در حوزه اقتصادی ایده‌های خود را اجرایی  می کنم تا خود باشگاه درآمدزایی کند به گزارش استقلال نیوز، عبدالرضا موسوی عضو جدید هیات مدیره باشگاه استقلال بعد از بازگشت از قطر در...