چرخابی: سپاهان در دفاع تیمی لنگ می زند/ استقلال کند و آهسته بازی می کند

به گزارش مشرق، حسین چرخابی در خصوص تقابل خانگی سپاهان مقابل استقلال در هفته پانزدهم لیگ برتر اظهار داشت: با توجه به بازی‌های اخیر استقلال به خصوص مقابل نساجی مازندران، بزرگترین معضلی که دارد این است؛ فوتبال بازی می‌کند و حفظ توپ دارد اما این کار به صورت بسیار آهسته و کند انجام می‌شود.

وی ادامه داد:‌ استقلال جایی که باید به بازی سرعت بدهد این کار را نمی‌کند. این مساله مقابل نساجی باعث شد، حریفش در حملات کم و معدودی که داشت بتواند با نفرات زیاد حمله کند. ضمن اینکه وقتی استقلال صاحب توپ می‌شد، شروع بازی و انتقال از دفاع به حمله آنقدر کند بود که تیم نساجی می‌توانست کار دفاعی خودش را به نحو احسن اجرا کند.

بیشتر بخوانید:

دو بازیکن خاص سپاهان مقابل استقلال

چرخابی تاکید کرد: استقلال با این شرایط کار مشکلی مقابل سپاهان دارد مگر اینکه تا روز بازی تفکراتشان را عوض و طوری کار کنند که هم در دفاع و هم در حمله سرعت داشته باشند. مقابل نساجی اگر شوت حساب شده اسماعیلی نبود، ۲۶۰۰ ساعت دیگر هم بازی طول می‌کشید استقلال به گل نمی‌رسیدند. این بزرگترین مشکل تیم استقلال است.

کارشناس فوتبال ایران در خصوص شرایط سپاهان عنوان کرد: در بازی سپاهان و ذوب آهن دیدیم؛ دو تیم صرف نظر از رقابتی که با هم دارند، در زمین شرافتمندانه بازی می‌کنند. هر دو تیم برای برد آمده بودند و درست است که سپاهان ۳-۱ برنده شد اما ذوب آهن هم تیمی نبود که شایستگی این باخت را داشته باشد. البته برد حق سپاهان بود اما بازی بسیار نزدیکی را به نمایش گذاشتند و ذوب‌آهن هم موقعیت‌های خوبی داشت. نکته مهم این بود که؛ برخلاف بازی استقلال و نساجی، دربی اصفهان سرعت بالایی داشت و تماشاگران از دیدن آن لذت بردند. به طوریکه می‌توانم بگویم مانند بسکتبال توپ روی دروازه‌ها در رفت و آمد بود.

وی افزود:‌ با اینحال مشکل بزرگی که سپاهان دارد وضعیت دفاع کردن این تیم است. صحبت من در مورد دفاع تیمی است که سپاهان در این فاز لَنگ می‌زند. یکی از دلایل این مساله، عدم حفظ فاصله بین خطوط تیم است. هافبک‌های سپاهان به غیر از محمدکریمی که فوق العاده کار می‌کند و از ویلموتس می‌خواهم حتما نگاه ویژه‌ای به این بازیکن داشته باشد، بقیه آن‌ها هدفشان این است که فقط حمله کنند. بازی کریمی به چشم نمی‌آید ولی او انصافا به عنوان یک لیدر بسیار عالی در میانه سپاهان کار می‌کند. او توانسته جای کیانی را به خوبی پر کند و وظایفش را به نحو احسن انجام بدهد. سایر هافبک‌های تیم، نفوذی و حمله کننده‌اند و کمتر به خط دفاع کمک می‌کنند. در واقع هافبک‌های سپاهان در کار دفاعی خوب کار نمی‌کنند.

چرخابی ادامه داد: همچنین خط دفاع سپاهان هم فاصله با خط هافبک را حفظ نمی‌کند و به همین دلیل است که گل‌های زیادی دریافت می‌کنند. اگر سپاهان می‌خواهد مقابل خط حمله آماده و خطرناک استقلال و نه خط حمله‌ای که مقابل نساجی دیدیم، موفق باشد باید این مشکل را برطرف کند. با این شرایط اگر خط حمله استقلال در روز خوب خودش باشد، کار سپاهان سخت می‌شود.

کارشناس فوتبال ایران در مورد اینکه محرم نویدکیا هم ضمن حمایت از مدافعین و دروازه‌بان تیمش عنوان کرد دفاع تیمی سپاهان مشکل دارد و باید کادرفنی این مشکل را برطرف کند، گفت: او کاملا درست می‌گوید. عدم حفظ فاصله خط هافبک و خط دفاع باعث تضعیف دفاع تیمی سپاهان می‌شود. کی‌روش دو کار بزرگ را در فوتبال ایران انجام داد. او میانگین دوندگی بازیکنان ما را حداقل یک کیلومتر بیشتر کرد و از طرفی با کم کردن فاصله بین خطوط تیم‌ملی، آن‌ها را به هم نزدیک کرد که این موضوع را الان در تیم‌های باشگاهی کشورمان خیلی کم می‌بینیم. در سپاهان هم فاصله بین خطوط زیاد می‌شود به همین خاطر حریفان می‌توانند فضای خیلی خوبی برای مانور مقابل این تیم داشته باشند.

چرخابی در مورد اینکه آیا سپاهان با نوع بازی که ارائه می‌دهد می‌تواند دروازه استقلال را به خوبی تحت فشار بگذارد، اظهار داشت: ‌دقیقا، روزهای اول و در بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا تفکر محرم نویدکیا فقط زمینی بازی کردن و حفط توپ بود ولی با تجربه‌ای که پیدا کرد متوجه شد نباید فوتبال را فقط زمینی یا فقط هوایی اجرا کرد بلکه باید تلفیقی از ایندو باشد. او متوجه شده که در هر مسابقه باید با توجه به شرایط بازی، شرایط تیم خودی و شرایط تیم حریف کار کرد.

وی تصریح کرد:‌ در بازی با ذوب‌آهن دیدیم سپاهان حتی از پرتاب اوت‌های بلند هم استفاده می‌کرد اما در لیگ قهرمانان آسیا حتی یک اوت نیمه بلند هم از این تیم ندیدیم. الان نویدکیا متوجه شده فوتبال باید ترکیبی از بازی زمینی و هوایی باشد.

چرخابی در مورد اینکه آیا استقلال با خط حمله‌ای که دارد می‌تواند روز سختی را برای سپاهان رقم بزند، گفت:‌ این دو تیم پر مهره‌ترین تیم‌های فوتبال ما هستند. سپاهان در بازی‌های اخیر خودش به خصوص دربی اصفهان نشان داده آمادگی بالایی دارد. استقلال هم اگر در روز آماده خودش باشد و نه استقلالی که مقابل نساجی بود، مطمئن باشید بازی خیلی خوبی را از دو تیم خوب فوتبال کشورمان می‌بینیم. امیدوارم این بازی به خوبی برگزار شود و به حاشیه نرود.

وی افزود: شرایط دیاباته خیلی مهم است. استقلال سال گذشته تیم خوبی داشت و آمادگی دیاباته که آقای گل لیگ شد، به این تیم کمک کرد و بسیار تاثیر گذار بود، همانطور که کی‌روش استنلی دو فصل قبل برای سپاهان تاثیرگذار بود اما امسال و تا این لحظه، دیاباته را  آن گلزن آماده ندیده‌ام. خیلی مهم است که آیا فکری می‌تواند دیاباته را به شرایط خوب گذشته برگرداند یا خیر، این اتفاق تاثیر زیادی روی این بازی خواهد داشت.

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

دیدار سپاهان و استقلال زیر ذره بین اسکوچیچ

ج فوریه 12 , 2021
به گزارش مشرق، دیدار تیم های فوتبال سپاهان اصفهان و استقلال تهران فردا (یکشنبه) در اصفهان برگزار خواهد شد. بنا به اعلام سایت فدراسیون فوتبال دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی به همراه وحید هاشمیان و ملادن با حضور در اصفهان دیدار سپاهان و استقلال ر...