چرا فقط هواداران سرخابی به ورزشگاه رفتند؟

به گزارش مشرق، سهیل مهدی درباره دلیل صادر نشدن مجوز ورود تماشاگران شهرستانی به ورزشگاه‌ها برای تماشای دیدارهای این هفته لیگ برتر اظهار داشت: همانگونه که منع حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها و حضور آزمایشی آنها در بازی استقلال- نساجی و پرسپولیس-‌صنعت نفت با نظر ستاد ملی مقابله با کرونا صورت گرفت، اکنون هم این ستاد باید درباره حضور تماشاگران در ورزشگاه‌هایی به جز تهران و ادامه حضور آنها در پایتخت نظر بدهد. سازمان لیگ در این مورد تصمیم‌گیرنده نیست. وزارت بهداشت و وزارت ورزش دنبال انجام شدن کارها هستند تا در نهایت مجوز ورود تماشاگران به همه ورزشگاه‌ها صادر شود. به دلیل اینکه زیرساخت‌های ورزشگاه آزادی وضعیت بهتری نسبت به سایر استادیوم‌ها دارد قرار شد در ابتدا 5 درصد از ظرفیت این ورزشگاه برای این دو بازی به شکل آزمایشی پُر شود.

او ادامه داد: هر تصمیمی بعد از این دو بازی گرفته شود در همه ورزشگاه‌ها قابل اجرا است. روز بازی استقلال و نساجی مشکلاتی در رعایت شیوه‌ نامه‌های بهداشتی ایجاد شود که اگر طرفداران این اتفاق را در دیدار پرسپولیس-‌صنعت‌نفت تکرار کنند، احتمال دارد دیگر در را به روی طرفداران هیچ تیمی باز نکنند. خود تماشاگران باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند. حضور هواداران در این دو مسابقه برای شناسایی نواقص بود. امروز هم در شورای تامین استان جلسه‌ای درخصوص رعایت برخی موارد در روز برگزاری دیدار پرسپولیس و صنعت نفت برگزار شد.

بیشتر بخوانید:

حرف آخر سازمان لیگ درمورد حضور تماشاگران

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ افزود: وزارت بهداشت و وزارت ورزش به دنبال بهترین راهکار برای حضور تماشاگران در ورزشگاه هستند. نتیجه ای هم که از حضور آنها در ورزشگاه‌ و رعایت شیوه‌نامه ها از این دو بازی حاصل شود، تاثیر مهمی در تصمیم‌گیری روی ادامه حضور طرفداران در تمام بازی‌ها دارد. به همین دلیل این دو بازی را در مسیر ورود تماشاگران آزمایش کرده و هر مدلی به دست آورند برای تمام باشگاه‌ها ابلاغ می‌کنند تا با فراهم کردن زیرساخت‌ها، پذیرش هواداران خود در استادیوم‌ها را انجام بدهند. تصمیم‌گیری برای ادامه حضور طرفداران در ورزشگاه منوط به رفتار آنها در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی است. هرچه هواداران فهیم فوتبال ما مساعدت کنند، این کار زودتر انجام می‌شود. 

مهدی عنوان کرد: اگر مدل فعلی موفق باشد، در شهرستان‌ها هم ابتدا 5 درصد از ظرفیت ورزشگاه پر می‌شود و در ادامه با بهتر شدن وضعیت، احتمال دارد تماشاگران بیشتری مجوز ورود به استادیوم‌ها را دریافت کنند. اکنون سامانه 9-8 باشگاه برای بلیت فروشی آماده است اما باید به سامانه بهداشت هم متصل شوند که وزارت بهداشت در زمینه ارائه بهترین سرویس اعلام آمادگی کرده تا افرادی که دو دوز واکسن زده‌اند، بتوانند در همان مکانیزم فروش بلیت، برای خرید بلیت اقدام کنند. در صورت تایید دو دوز واکسن زدن هر نفر، آن فرد واجد شرایط خرید بلیت خواهد بود.

او درباره اینکه ظاهرا در سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا کسب مجوز حرفه‌ای سه باشگاه گل‌گهر، فولاد و سپاهان تایید شده و همچنان مدارک دو باشگاه پرسپولیس و استقلال که با ارائه تضمین‌های قانونی این مجوز را به دست آورده‌اند در کمیته کنترل ورودی AFC در حال بررسی است، توضیح داد: از این موضوع اطلاع دقیق ندارم اما شاید به این دلیل که مجوز حرفه‌ای استقلال و پرسپولیس مشروط صادر شده و آنها باید ظرف سه ماه نواقص خود را برطرف کنند، این اقدام انجام شده است. 28 یا 29 مهر این مهلت سه ماه به دو باشگاه داده شد.

Adblock test (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

مجیدی بازهم مظاهری را خط زد

س نوامبر 23 , 2021
به گزارش مشرق، آخرین تمرین تیم فوتبال استقلال پیش از رویارویی با گل‌گهر از ساعت ۱۴:۴۵ امروز (سه‌شنبه) در مجموعه ورزشی آرارات برگزار شد.* قرار بود تمرین از ساعت ۱۴ آغاز شود، اما به دلیل حضور بازیکنان در جلسه آنالیز فنی، این تمرین با تأخیر شروع شد. * با...