پیروز قربانی: برگ برنده استقلال ناشناخته بودن است؛ خرید ستاره تضمین قهرمانی نیست

پیروز قربانی

پیشکسوت باشگاه استقلال گفت: برگ برنده استقلال در این فصل ناشناخته بودن تیم و تفکرات استراماچونی است! 

به گزارش استقلال نیوز، پیروز قربانی پیشکسوت باشگاه استقلال دز گفتوگو با خبرگزاری فارس، درباره شرایط استقلال و قرعه کشی این تیم در لیگ برتر، صحبت هایی کرد که در ادامه می خوانید:

قرعه استقلال سخت است

به نظر من تا هفته ششم بازی‌های تیم استقلال سنگین است ولی تیمی که ادعای قهرمانی دارد به هر حال باید از پس بازی‌های سنگین هم بربیاید.

* پیش بینی از دربی زود هنگام آبی و قرمز

از الان زود است درباره بازی دربی نظر بدهیم هر دو تیم تغییر کرده‌اند و من نه از تیم آقای استراماچونی اطلاعات دارم و نه از تیم کالدرون باید منتظر ماند تا لیگ شروع شود و بعد از تماشای بازی‌ها نظر بدهیم.

* تمجید از ثبات پرسپولیس و انتقاد از تغییرات استقلال

شاید تیم پرسپولیس زیاد تغییر نکرده اما تفکر مربی‌اش جدید شده است. به نظرم اگر کالدرون مربی باهوشی باشد حتی می‌تواند در این مدت سبک بازی پرسپولیس را هم تغییر بدهد. از سوی دیگر در استقلال 70-80درصد ارنج عوض شده و این اتفاق در هیچ‌ کجای دنیا نرمال نیست. شما در بزرگترین تیم‌های دنیا بیشتر از یکی دو تغییر نمی‌بینید متأسفانه هم سال گذشته و هم امسال استقلال تغییرات زیادی داشت. البته پارسال شفر برای دومین سال بود که در استقلال مربیگری می‌کرد اما استراماچونی سال اولش را تجربه می‌کند. به نظرم ناشناخته بودن تفکر مربی استقلال می‌تواند برگ برنده این تیم باشد. از طرفی بازیکنانی که در تیم های دیگر ستاره بودند هنوز در اینجا امتحان پس نداده‌اند. استقلال و پرسپولیس مثل تیم ملی هستند و حتی ستاره‌های تیم‌های دیگر هم ممکن است در این دو تیم دچار مشکل شوند. فقط من این را بگویم با وجود کاستی‌ها و اتفاقات غیر حرفه‌ای اطراف تیم امیدوارم استقلال نتایج خوبی بگیرد.

* ارزیابی از شرایط تیم های مدعی

من نظرم این است با وجود یارگیری‌های تیم‌های دیگر این مربی است که همه کار می‌کند. فوتبال مثل شطرنج است و مربیان مثل کسانی که مهره‌ها را حرکت می‌دهند. ممکن است یک مربی با چند مهره معمولی و حتی با یک فیل و چند سرباز بتواند کسی را که وزیر و رخ دارد مات کند. در واقع فوتبال بازی مربیان است.

مثلاً کی‌روش و رئال مادرید در آن تیم پرستاره یا همین تیم استیل‌آذین تهران را به یاد بیاورد که با آن همه مهره نتیجه نگرفتند و یا استقلال خوزستانی که بدون ستاره با یک مربی خوب قهرمان لیگ شد.در همه جای دنیا تیم‌ها با بازیکنان خوب دل به عملکرد مربیان می‌بندند، مثل گورادیولا یا مثل یوونتوس و لیورپول که با وجود بازیکنان خوب روی مربی‌شان حساب ویژه‌ای می‌کنند اما در فوتبال ایران خیلی بازی‌ها را می‌شود حدس زد و حتی نتایجش را پیش‌بینی کرد به همین خاطر است که می‌گویم در مورد یارگیری تیم‌های دیگر نباید زیاد مانور کرد.

اخبار استقلال


مطالب مرتبط:

پیروز قربانی: مدیریت استقلال ضعیف است؛ چرا هر سال 10 بازیکن جدا می‌شوند؟!

پیروز قربانی: کیفیت بازیکنان در یک تیم مهم است؛ استقلال امسال هم در حد قهرمانی نیست!

'

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

شاهرخ بیانی: بدترین خبر برای استقلال مصدومیت دیاباته است؛ با وحدت و همدلی استقلال قهرمان می شود

چ آگوست 7 , 2019
پیشکسوت باشگاه استقلال گفت: بدترین خبر برای استراماچونی مصدومیت شیخ دیاباته است که امیدوارم تا قبل شروع لیگ برتر به تمرینات استقلال بازگردد. به گزارش استقلال نیوز، شاهرخ بیانی پیشکسوت باشگاه استقلال در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در خصوص...