پروتکل‌های بهداشتی چقدر در دیدار فولاد – استقلال رعایت شد؟

به گزارش مشرق، لیگ برتر فوتبال ایران چهارشنبه شب با برگزاری دیدار معوقه تیم‌های فولاد و استقلال در ورزشگاه شهدای فولاد خوزستان بعد از ۴ ماه تعطیلی از سر گرفته شد. لیگ برتر هم مثل سایر فعالیت‌های اجتماعی که به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور به کما رفته بودند, از همان ابتدا موافقان و مخالفانی برای برگزاری مجدد داشت تا اینکه فدراسیون و سازمان لیگ بعد از مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا تصمیم گرفتند مسابقات با شرایط ویژه ادامه پیدا کند.

بیشتر بخوانید:

بیانیه کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال خطاب به متخلفان دیدار مس و گیتی پسند

لوکا بوناچیچ سرمربی ذوب‌آهن شد

دیاباته چهارشنبه به تهران بر می‌گردد

این تصمیم نگرانی خیلی‌ها را برای عدم امکان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ایجاد بسترهای لازم به همراه داشت. تا حدی که تا همین چند روز پیش تعدادی از باشگاه‌ها کمر همت برای به تعطیلی کشاندن رقابت‌ها بسته بودند. در این فضا برگزاری نخستین بازی بعد از درگیر شدن کشور با کرونا می‌توانست خیلی تعیین‌کننده باشد. باشگاه فولاد خوزستان که از زیرساخت‌های قابل توجه‌ای نظیر ورزشگاه اختصاصی و غیره برخوردار است به عنوان اولین امتحان شونده وارد میدان شد.

سهیل مهدی, سرپرست کمیته مسابقات و رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای که در ورزشگاه شهدای فولاد حضور داشت, در این باره  گفت: بحث رعایت پروتکل‌ها بخشی از الزامات است ولی بخش دیگر رفتار شخصی و خود ایمنی است که باید همه برای حفظ سلامتی خود رعایت کنند. به لحاظ سخت‌افزاری باشگاه فولاد صددرصد پروتکل‌ها و اقدامات را انجام داده بود. تنها یکی‌ دو مورد کوچک وجود داشت که آن هم به دلیل سرعت کار بود و مطمئن هستم این موارد در بازی بعدی رعایت خواهد شد.

وی ضمن تقدیر از باشگاه فولاد عنوان کرد: در بحث سخت افزاری, همکاری و مساعدت باشگاه فولاد برای برگزاری این بازی خوب بود. این برای دفعه اول بود که فوتبال ایران با شرایط جدید آشنا می‌شد ولی توانست به خوبی موازی با آن جلو برود. فکر می‌کنم اگر سایر باشگاه‌ها نیز با این کیفیت حرکت کنند, فوتبال یکی از موفق‌ترین اصناف و گروه‌های اجتماعی خواهد بود که پروتکل‌ها را رعایت کرده است. این موضوع مستلزم این است که همه اعضا موارد را رعایت کنند.

سرپرست برگزاری مسابقات گفت: باشگاه فولاد, تونل‌های ضدعفونی را حتی بیش از حد نیاز نصب کرده بود. داوران, بازیکنان و سایر عوامل جداگانه از ۳ تونل عبور می‌کردند. همچنین اقدامات خوبی برای فاصله‌گذاری اجتماعی و نصب لامپ‌های UV شده بود و در بدو ورود تب‌سنجی از همه افراد انجام شد. به طور کلی هر خواسته‌ای که شده بود به خوبی اجرا شد. اقدامات باشگاه فولاد بیش از حد انتظار راضی‌کننده بود. استقلالی‌ها هم تا حد وظایف‌شان خوب عمل کردند. ادامه این رفتار نیاز به آموزش دارد تا برای افراد عادی نشود, چرا که کشور ما هنوز با کرونا دست و پنجه نرم می‌کند.

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بی تجربگی استقلال را بیچاره کرد/ اعتراض حق کادر فنی است ولی نه به هرشکلی!

ش ژوئن 27 , 2020
سرویس ورزش مشرق – شکست تیم ۹ نفره استقلال در اهواز در شرایطی که فرهاد مجیدی سرمربی این تیم هم در اواخر نیمه اول همزمان با اخراج علی کریمی از زمین بازی این تیم را تحت تأثیر شوک جدی قرار داده بود به مذاق کارشناسان فوتبالی به ویژه استقلالی های قدیمی خوش ن...