وینفرید شفر: صیادمنش مثل الماس برای استقلال است؛ به پادوانی می گویم او را فراموش نکرده ایم!

وینفرید شفر

سرمربی تیم فوتبال استقلال در نشست خبری پس از دیدار با ذوب آهن اصفهان گفت: نمی‌دانم چرا داور پنالتی امروز ما را تکرار کرد اما خوشحالم که امروز بهترین داور آسیا را دیدم.

 به گزارش استقلال نیوز، وینفرید شفر سرمربی تیم استقلال در نشست خبری پس از پیروزی پر گل مقابل ذوب آهن در دیداری معوقه از هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال، صحبت هایی انجام داد که در ادامه می خوانید:

* می توانستیم گل های بیشتری بزنیم

خیلی خوشحالم اما نه فقط برای نتیجه بلکه از عملکرد بازیکنانم راضی هستم. از هواداران هم که در این هوای سرد اینجا آمدند تشکر می کنم. ما امروز می‌توانستیم گل های بیشتری بزنیم.

* کریمی یک سال بود بازی نکرده بود

چند بازیکن ما در آمادگی کامل نبودند. امروز منشا را هم عوض کردیم. محسن کریمی یک سال بازی نکرده بود و این فرصت را به او دادم بازی کند. حتی اجازه دادیم پنالتی بزند. ما هر ۴ روز یک بار بازی داریم و به همه بازیکنان مان نیاز داریم.

* سه بازیکن خوب بازی کردند

پاتوسی، دانشگر و پژمان خوب بازی کردند. تیم ما امروز خوب بازی کرد. حتی دیدید که اللهیار صیادمنش هم خوب بازی کرد.

* صیادمنش مثل الماس برای استقلال است

صیادمنش مثل الماس برای استقلال است. من شنیدم که مدیر برنامه های زیادی از اروپا با او و پدرش تماس گرفتند اما او دوست دارد در استقلال بماند. من مثل پدر از او مراقبت می کنم و اجازه نمی دهم او را راحت از فوتبال ایران ببرند.

* نه به خاطر نتیجه به خاطر عملکرد بازیکنانم خوشحالم

یک سال قبل شرایط بسیار بدی برای تیم ما پیش آمد. پادووانی دچار مصدومیت سنگینی شد و از همین طریق برای او از طرف باشگاه استقلال، مربیان، بازیکنان و هواداران بهترین آرزوها را می‌کنم و خطاب به او می‌گویم که او را فراموش نمی‌کنیم. درباره بازی هم باید بگویم که ما قبل از بازی می‌دانستیم که با تیم خوبی بازی داریم چرا که منصوریان روی تیم ذوب آهن خیلی خوب کار کرده و از همین جا به آنها صعود به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا را تبریک می‌گویم. ما بازی آنها مقابل الغرافه قطر و الکویت کویت را دیدیم و خیلی خوب آنالیز کردیم و آماده‌سازی خوبی برای این بازی داشتیم. از طرف دیگر همه بازیکنان می‌دانستند که در زمین چه کاری انجام می‌دهند. من خوشحالم اما نه به خاطر نتیجه 3 بر صفر بلکه به خاطر عملکرد بازیکنانم در زمین خیلی خوشحالم چرا که همه آنها روی کار خودشان تمرکز داشتند.

* امروز دو بار هم شانس آوردیم

ما امروز دو بار هم شانس آوردیم، یک بار روی ضربه ایستگاهی و بار دوم در ابتدای نیمه دوم شانس آوردیم هر چند که فوتبال بدون شانس نمی‌شود. باید از بازیکنانم تعریف کنم مثل محسن کریمی که یک سال بیرون بود اما دو شانس گلزنی روی پنالتی و پاس فرشید باقری داشت همچنین از پاتوسی و بقیه بازیکنان هم تشکر می‌کنم. ما به هر حال بازی‌های فشرده‌ای در پیش داریم.

* فصل پیش وقتی آمدم استقلال در رتبه های پایین بود اما اکنون در رده سوم است

شاید شما در این مدت در اروپا بودید یا تازه به ایران آمدید زمانی که فصل گذشته من به استقلال آمدم این تیم در رتبه‌های پایین جدول قرار داشت اما ما لیگ را روی رده سوم تمام کردیم و در آسیا هم عملکرد خوبی داشتیم. هر چند که بازیکنان جدید و جوان به ما دیر اضافه شدند. به طور مثال پاتوسی در بازی قبل کمتر بازی کرد و این بازی بیشتر به میدان رفت و درباره منشا و ایسما هم شرایط به همین گونه بود. بازیکنان ما قدم به قدم از نظر تکنیکی و جسمانی آماده می‌شوند اما در لیگی که حضور داریم از دو سال قبل بهتر شدیم. امروز هم مقابل ذوب آهنی بازی کردیم که الغرافه را در آسیا شکست داده بود و باید پذیرفت که الغرافه تیم کوچکی در لیگ قطر نیست. من یک بار دیگر به ذوب آهن تبریک می‌گویم چرا که صعود آنها برای فوتبال ایران خوب است و به بازیکنان جوان کمک می‌کند تا به فوتبال اضافه شوند تا شاهد حضور بازیکنانی مثل صیادمنش و بقیه بازیکنان جوان باشیم که این برای فوتبال و تیم ملی ایران خوب است چرا که ‌آنها بازیکنان آینده‌داری هستند. بازیکنان ما در داخل زمین نزدیک و خوب کنار هم هستند.

* حضور هواداران یک مسئولیت بزرگ برای همه ماست

یک بازیکن که 80 میلیون دلار قیمت آن است می‌بینیم که در 5 دقیقه آخر برای تیمش به زمین می‌آید اما با تمام سرعت و با استارت کامل در دقیقه 85 وارد زمین می‌شود تا در 5 دقیقه آخر به تیمش کمک کند. امروز بسیار خوشحال شدم که هواداران که نقطه قوت ما هستند در این سرما حدود 6 ساعت از شهرهای مختلف ورزشگاه آمدند و این مسأله یک مسئولیت بزرگ برای همه ما است.

* پاتوسی مصدوم نیست

نه پاتوسی هیچ مسأله‌ای ندارد و مصدوم نیست. او حدود 80 درصد آماده است و او را بیرون آوردیم که مصدوم نشود همانطور که داریوش شجاعیان بازی کرد نمی‌خواهیم روی این مسائل خطر کنیم. شاید این بازیکنان در بازی‌های بعد بیشتر بازی کنند.

* نمی‌دانم چرا داور پنالتی امروز ما را تکرار کرد

در یک یا دو روز قبل از هر بازی ما شرایط بازیکنان را بررسی می‌کنیم البته صیادمنش بازیکن زیر 21 سال است و طبق قانون 7+2 برای بازیکنان جوان و نیمکت‌نشین وجود دارد نمی‌خواستیم دست به ترکیب برنده بزنیم و با همان ترکیب قبلی بازی کردیم. حتی به میثم تیموری گفتم که می‌خواهیم مهاجمان بیشتری داشته باشیم و به همین دلیل صیادمنش را بازی دادیم. درباره پنالتی هم باید بگویم که من به بازیکنان نمی گویم که چه کسی پنالتی بزند بلکه در بازی هر کسی شرایط بهتری داشته باشد او پنالتی را می‌زند. این را هم بگویم که نمی‌دانم چرا داور پنالتی امروز ما را تکرار کرد اما خوشحالم که امروز بهترین داور آسیا را دیدم چرا که او هم از نظر شخصیت و هم از نظر عملکرد فوق‌العاده است.

 اخبار باشگاه استقلال

'

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

علی خطیر: این تیمی است که هواداران انتظار دارند؛ پادوانی هر چه بگوید حق دارد

ی فوریه 24 , 2019
معاون ورزشی باشگاه استقلال گفت: این برد را...