وزیر ورزش گفت چشم‌بسته با ویلموتس قرارداد ببندید؟

به گزارش مشرق، امیررضا واعظ آشتیانی درباره اینکه مهدی تاج گفته وزیر ورزش و جوانان، مارک ویلموتس را به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران پیشنهاد کرده بود که این موضوع توسط وزارت ورزش و جوانان رد شد، اظهار داشت: هر فرد حقیقی و حقوقی می‌تواند درباره مسائل مختلف، پیشنهادی ارائه کند و پذیرش آن به سازمان مربوطه است. دلیلی ندارد این موضوعات حتماً‌ اجرا شود. اگر اصل را بر این گذاشتیم که وزارت ورزش گفته وزیر، ویلموتس را برای بررسی معرفی کرده، کار خبطی نکرده و درست بوده است.

وی که با برنامه «تهران ورزشی» رادیو تهران گفت‌وگو می‌کرد، ادامه داد: آیا وزیر گفته چشم‌بسته و با ابهام قرارداد ببندید؟ من منتقد جدی وزارت ورزش و جوانان و شخص وزیر هستم، اما باید انصاف را در انتقاد رعایت کرد. باید بپذیریم آقایان گره‌ای زدند که عاجز از باز کردن هستند و آن را به میدان وزارت ورزش انداختند. من مصاحبه‌ای از فریدون معینی، عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال خواندم که گفت در جریان قرارداد ویلموتس نبودم. اگر انتخاب سرمربی در کمیته فنی بررسی شده و سپس به تائید هیئت‌رئیسه و منجر به عقد قرارداد می‌شود، صورتجلسه‌ای وجود دارد که بگویند در انتخاب سرمربی نقش دارند.

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال با بیان اینکه آقایان مدرکی ارائه کنند که وزیر ورزش تاکید کرده ویلموتس حتماً باید سرمربی تیم ملی شود.»، گفت: این حضرات همیشه تلاش می‌کردند و می‌کنند تا با استفاده از برخی رسانه‌ها، فیفاهراسی داشته باشند و بگویند استقلال داریم. اگر ادعای استقلال را دارید، بگویید این سفارش چه بوده و اگر استقلال دارید، این را با شهامت بگویید. بگویید برای بقای میز تلاش می‌کردیم و بله قربانگو باشیم.

بیشتر بخوانید:

کاسبی عجیب ویلموتس در تیم ایران!

قرارداد ویلموتوس از اول هم «بو»دار بود/ دلال‌ها در هر لباسی هستند

واعظ آشتیانی درباره اینکه کفاشیان چندی پیش گفته بود ما پیش‌تر سر فیفا را کلاه گذاشتیم، تصریح کرد: ادبیاتی به کار بردند که نه در شان مدیر ورزشی است و نه در ادبیات دیپلماسی ورزشی جایگاهی دارد. فیفا این موضوعات را رصد می‌کند و اگر پرونده‌ای در فیفا داشته باشیم، آن را بزرگ می‌کنند. این اتفاقات کنار هم قرار می‌گیرد و آقایان تصمیمات خلق‌الساعه‌ای می‌گیرند، مطلبی را در دهان به خوبی نمی‌جوند و مسائل را خام مطرح کنند. همین باعث می‌شود که الان به چالش خوردیم و به دنبال شریک جرم هستیم. این نه دفاع از وزیر است، نه محکومیت گروهی دیگر.

وی در این باره که چرا اینگونه قراردادها بسته می‌شود، بیان کرد: من انتقادم را به سمت وزارت ورزش می‌برم. این وزارت چگونه با موقعیت نظارتی خود برخورد کرده و بر فدراسیون فوتبال نظارت کرده است؟ وقتی قرارداد ویلموتس بسته شد، اکثر صاحب‌نظران گفتند محتوای قرارداد باید مشخص شود، اما انگار که این قرارداد کاملاً محرمانه است و زیر بار انتشار آن نرفتند. یعنی اتفاقات ناگواری پشت داستان است و این انتقاد به وزارت ورزش به عنوان عالی‌ترین مرجع می‌رود.

« وزارت حافظ بیت‌المال است، باید اطلاعات را از فدراسیون فوتبال می‌گرفت و آن را منعکس می‌کرد. اگر این کار را نکرد، حالا باید پاسخگو باشد.»، مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال ضمن بیان این جمله خاطرنشان کرد: دستگاه‌های نظارتی ما هم باید به موضوع ورود می‌کردند. اگر وزارت ورزش، اطلاعات مورد نظر را گرفته است، چرا آن را منعکس نکرده است؟ من از این جماعت به عنوان یک طیف، قبیله و باند یاد می‌کنم. آنها به خاطر برخی رسانه‌ها که دست‌شان بوده، فیفاهراسی کردند و برخی مسئولان باور کردند که نباید سمت فوتبال بیایند.

واعظ آشتیانی در ادامه افزود: آنها فکر می‌کردند نباید از این مسئولان سوال کنند و اگر چنین اتفاقی بیفتد، مرتکب گناه کبیره شده‌اند. فیفا می‌گوید فدراسیون کشورها متعلق به ملت‌هاست و آنها نباید خودمحور باشند. فیفا می‌گوید بومی‌سازی کنید و در اساسنامه باید استقلال نسبی داشته باشید. فیفا الگویی می‌دهد و نمی‌گوید ملت‌ها و دولت‌ها نظارت نکنند. این فدراسیون در زمان بلاتر گرفتار مفسده اقتصادی شد که به آن ورود کردند. چگونه برخی افراد، عمداً یا سهواً تخلف می‌کنند و مرتکب تضییع بیت‌المال می‌شوند، اما عده‌ای فقط آن را تماشا می‌کنند؟

وی درباره زمزمه‌هایی مبنی بر دخالت فرزندان برخی مقامات در عزل و نصب‌ها اظهار داشت: برخی اوقات این اتفاقات افتاده است. یک بار مسئولی برای انتخاب سرمربی یک تیم مطرح تهرانی از من مشورت گرفت، اما پسرش تصمیم گرفت آن مربی بیاید. یا این حال فرزندانی از مسئولان ورزشی هم هستند از دخالت مبرا بودند و از دخالت در انتصاب‌ها، خودداری کرده‌اند.

مدیرعامل باشگاه استقلال درخصوص اختلافات میان مدیران باشگاه استقلال گفت: تبادل افکار در هیئت‌مدیره خوب است، اما نباید این موضوع به چالش تبدیل شود؛ چون به باشگاه صدمه می‌زند. اگر صحبت‌ها از اتاق جلسه خارج شود، مشکلات متعددی ایجاد خواهد شد.

واعظ آشتیانی در پاسخ به این پرسش که آیا در زمان او هم صدای صحبت مدیران پس از جلسه منتشر می‌شد یا خیر، تصریح کرد: شنیده بودم که قبل و بعد از خودم، موبایل برخی اعضا در جلسه باز بوده است. خوشبختانه اعضای هیئت‌مدیره در زمان ما، افراد فکور و عالمی بودند و رای اکثریت مورد قبول اقلیت بود. فرد مخالف بیرون جلسه نگفت من مخالف یک مصوبه بودم و حاشیه‌ای از این بابت نداشتیم.

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

مدیر سایپا در استقلال سمت گرفت

ی ژوئن 7 , 2020
به گزارش مشرق، احمد مددی که پیش از این به عنوان معاون ورزشی باشگاه سایپا فعالیت می‌کرد به عنوان معاون ورزشی باشگاه استقلال انتخاب شد. پیش از این سعادتمند سعید رمضانی را به عنوان معاون ورزشی باشگاه استقلال انتخاب اما وی اعلام کرد که تنها به عن...