هفته چهاردهم لیگ برتر/ مصاحبه استقلالی ها پس از تساوی مقابل پیکان؛ فتحی با مدیریتش دهنمان را صاف کرد!

مصاحبه استقلالی ها

استقلالی ها پس از تساوی مقابل پیکان گفتند: مدیریت در استقلال تعطیل است و کسی جوابگو ما و هواداران نیست و خیلی راحت مدام به ما دروغ تحویل می دهند!

به گزارش استقلال نیوز، بازیکنان استقلال ایران پس از تساوی مقابل پیکان از هفته چهاردهم لیگ برتر، صحبت هایی در میکسدزون ورزشگاه آزادی انجام دادند که در ادامه می خوانید:

    

* میلیچ

نمی‌خواهم در مورد بازی صحبت کنم چرا که همه در جریان اتفاقاتی که پیش از این بازی در اردوی تیم ما رخ داد، هستید.

شرایط ما برای این بازی اصلا نرمال نبود و اگر نتوانستیم این بازی را ببریم به خاطر اتفاقاتی بود که پیش از مسابقه پیرامون تیم رخ داد.

* علی کریمی

نمی‌توانم درمورد اتفاقاتی که امروز رخ داد صحبت‌کنم، اما باید بگویم این فاجعه‌ای که رخ داده برای امروز نیست. از روز اول که قرار بود کار شروع شود این اتفاقات پایه‌گذاری شد.

روز اول اعلام کردند که بازیکنان اصلی تیم یعنی کاپیتان، کاپیتان دوم، چشمی، من و ... را نمی‌خواهند و تلاش کردند ما را مقابل هواداران قرار دهند.

این اتفاقات موجب شد تا ما در شروع فصل عملکرد خوبی نداشته باشیم. اگر لیگ را خوب شروع می‌کردیم الان با اقتدار در صدر جدول بودیم. برای من قابل درک نیست که چگونه می‌توانند مجموعه موفقی که نتایج خوبی هم کسب کرده بود را به این راحتی متلاشی کنند. در 2 سال گذشته بازیکنان زیادی از استقلال رفتند؛ چگونه می‌توانند همه چیز حتی هواداران را نادیده بگیرند؟

امروز و در جریان بازی تمرکز نداشتیم. درمورد مدیریت هم فقط می‌گوید چیزی که مشخص است نیاز به توضیح ندارد. در هفته‌های اخیر تقریباً هر هفته از داوری ضربه خوردیم. امروز هم پنالتی را به سود ما اعلام نکردند و در ادامه هم یک صحنه مسخره را خطا اعلام کردند و همان توپ به گل تبدیل شد. تا چه زمانی ما باید از داوری ضربه بخوریم؟ بازیکنان و کادر فنی و هواداران بسیار زحمت می‌کشند، اما کسی ما را نمی‌بیند و شاید هم نمی‌خواهند ما را ببینند.

اگر قرار است اوضاع اینگونه باشد بهتر است همه چیز را تعطیل کنند تا ما هم برویم سر خانه و زندگی‌مان. کریمی در مورد اینکه گفته می شود بازیکنان استقلال از دو هفته گذشته می‌دانستند قرار است چنین اتفاقی رخ دهد.

مشکل استراماچونی فقط پول نبود. او به دنبال اهمیت دادن مسئولان بود که آنها اصلاً به این موضوع توجه نمی‌کردند. هرچقدر استراماچونی تذکر داد کسی توجه نکرد.

از روز اول او اخطار داده بود که شرایط باید بهتر شود، اما الان هم آقایان طوری رفتار می‌کنند که انگار اتفاقی رخ نداده است.

چیزی در این خصوص که مجیدی سرمربی استقلال شده است نشنیده‌ام؛ در ساعات اخیر تمرکزم روی بازی بود. من بازیکن هستم و نمی‌توانم درمورد کادر فنی صحبت کنم، اما ما با مربی قبلی بسیار هماهنگ بودیم و بسیار روان بازی می‌کردیم.فکر می‌کنم تیمی در لیگ ایران در سال‌های اخیر به خوبی ما بازی نمی‌کرد.

* وریا غفوری

بهترین زمان است تا افتضاحات مدیریتی را توضیح دهم. در این مدت خیلی اذیت شدیم. استراماچونی بارها با بازیکنان جلسه گذاشت و مشکلات را توضیح داد. او حتی فکر می‌کرد دستش می‌اندازند و مسخره‌اش می‌کنند.

مشکل از روز اول مشخص بود. اگر می‌گویند مشکل تحریم بوده است روز اول صحبت می‌کردند؛ اگر مشکل مالی بوده است باید پول مربی را پرداخت بکنند. باید پاسخگو باشند چطور می‌گویند که هوادار مالک اصلی این تیم است اما صدای هوادارانی که چندین ماه است می‌گویند «فتحی حیا کن، رها کن» را نمی‌شنوند.

وزارت ورزش چه کاره است که برای مردم تصمیم می‌گیرد. با سختی‌های فراوان تیم را به صدر جدول رسانده‌ایم و حالا در بهترین شرایط استقلال را به این روز انداختند. مدیرعامل در استقلال تعطیل است. وزیر ورزش باید پاسخگو باشد وقتی این مدیریت دهن ما را صاف کرده است!

در این چند روز خیلی زیبا و شیک همه با کت و شلوار آمدند و صحبت کردند و گفتند هیچ غرامتی نمی‌دهیم و غرامت هم می‌گیریم. اما در نهایت مانند تمام پرونده‌های فیفا محکوم می‌شویم و باید چندین برابر غرامت بدهیم.

حق با استراماچونی بود اما از او ناراحت هستیم می‌توانست نیم‌فصل برود. او که شرایط ایران را می‌دانست باید به خاطر این هواداران که ورزشگاه را هفته قبل برای او سراسر آبی کردند تا نیم‌فصل می‌ماند.

امروز خیلی‌ها برای ما پیغام فرستادند که بازی نکنیم اما باید بدانیم که نام استقلال بزرگ است و هیچکس بزرگتر از استقلال نیست. چاره‌ای جز جنگیدن برای استقلال نداریم. متأسفانه داخل زمین تنها هستیم و از بیرون زمین هیچ کمی نمی‌شویم. وزیر باید به خاطر این سومدیریت پاسخگو باشد.

مقابل پیکان با روش استراماچونی بازی کردیم.کسانی که باید تصمیم بگیرند باید هرچه زودتر تکلیف نیمکت را روشن کنند.

میلیچ به من گفت پایم درد می‌کند و اگر کسی آماده است من بیرون می‌روم.

* خسرو حیدری

سه روز پیش برای حمایت از استقلال به ورزشگاه آمدیم، تیم عالی بازی کرد و به صدر جدول رفتیم، اما از دیروز که بلند شدیم همه چیز عوض شد. مگر می‌شود مربی یک شبه برود؟! این تیم، تیم سه شب پیش بود؟! هیچ‌کس در بازی تمرکز نداشت. تیمی که یقه تمام تیم‌های مدعی تراکتور و سپاهان را گرفته، به این روز افتاده است.

معلوم است مربی تأثیر خودش را گذاشته و وقتی می‌رود، این‌طور می‌شود. نمی‌دانم چه کسی پاسخگوست. امروز صبح دیدم هواداران در فضای مجازی گریه می‌کنند، دیگر طاقت نیاوردم و به وریا غفوری زنگ زدم گفتم چه کار باید کنیم؟ گفتم می‌آیم و کنارتان هستم تا روحیه بدهیم.

الان وقتش است که تیم پیروز شود و در جدول جدا شود، اما نشد. مگر می‌شود یک تیم که تا صدر جدول آمده و خیال هوادارانش راحت است، این اتفاقات برای آن رخ بدهد؟! من می‌گویم تعصب استراماچونی بیشتر از منِ خسرو حیدری بود.

الان هواداران دنبال استراماچونی هستند. از وزیر ورزش عاجزانه خواهش می‌کنم استراماچونی را برگرداند. اگر راهی دارد او را برگردانید. نمی‌دانم در این پنج شش ماهه چه گذشته است که یک مربی راحت از ایران می‌رود. نمی‌دانم پول را ندادند یا چیز دیگری،‌ اما اینها برای هوادار بهانه است. وقتی استراماچونی نتیجه می‌گیرد هوادار دوست دارد او برگردد.

* فرشید اسماعیلی

خیلی از هواداران پول بلیت حضور در ورزشگاه را به زحمت فراهم می‌کنند. آقای وزیر به استقلال کمک کنید. اصلا می‌دانید در استقلال چه اتفاقاتی می‌افتد. تا حرف می‌زنیم بلافاصله محروم‌مان می‌کنند. محروم کنید.

دو سال قبل آن بلا را سر والیبال‌مان آوردند و حالا سر فوتبال. همه چیز مشخص است. بازیکن و مربی خارجی قانون دارد. مانند ما نیست که هنوز از سال قبل طلب داریم و نمی‌دانیم حق‌مان را از چه کسی بگیریم.

استراماچونی 4 هفته پیش گفته بود می‌توانم بروم. به مدیر عامل و هیأت مدیره بارها این موضوع را منتقل کردیم اما هیچ کسی واکنشی نشان نداد. اگر پول دارند چرا نمی‌دهند و اگر پرداخت کرده‌اند مدارکش را منتشر کنند.

هیأت مدیره مدام می‌گفت استراماچونی هیچ جا نمی‌رود اما بازیکن و مربی خارجی قانون خودش را دارد و باید حقوقش به موقع پرداخت می‌شود. مدام می‌گویند برای ما حاشیه درست  می‌کنند. چه کسی غیر از خودشان این حواشی را درست می‌کنند. تمام بازیکنان را محروم کنند تا خیالشان راحت شود.

* روزبه چشمی

می‌دانید که شرایط در این بازی چقدر غیرعادی بود. در تمام سال‌های این فوتبال و فکر کنم در تاریخ فوتبال ایران هیچ وقت استقلال چنین شرایطی نداشت؛ اینکه به یکباره قبل از بازی متوجه شوید که سرمربی در تمرین نیست و قرار است ایران را ترک کند. متاسفانه مسئولان باشگاه ما خیلی بی‌خیال هستند. شب گذشته اعضای هیئت مدیره در محل اردوی تیم حضور پیدا کردند و طوری صحبت می‌کردند که انگار هیچ اتفاقی نیفتاده و یک بازیکن از جمع ما جدا شده و قرار است 24 نفر دیگر جای او را پر کنند. طوری حرف می‌زدند که گویا یکی از ستاره‌های تیم قرار است در بازی پیکان نباشد.

خدا شاهد است وضع ما خیلی خراب است، خراب که چه بگویم افتضاح است. مربی‌ای که با او 12 بازی روند خوبی در پیش گرفته و به صدر جدول رسیدیم را از دست داده‌ایم و مسئولان باشگاه عین خیال‌شان نیست. این بازیکنان در تاریخ باشگاه استقلال مظلوم‌ترین نفرات هستند. من و وریا غفوری کمترین دریافتی را داشته‌ایم. وریا 2-3 درصد قراردادش را گرفته و من هم 4 درصد. البته بیشتر از این دریافتی داشته‌ایم اما هرچه بوده مربوط به طلب فصل پیش‌مان بوده است. در کل وریا 65 میلیون گرفته و من 102 میلیون در حالی که الان هفته چهاردهم هستیم و یک بازی دیگر نیم فصل به اتمام می‌رسد. فکر کنم کمترین دریافتی را در بین تیم‌های لیگ‌برتری باشگاه ما داشته است. البته شاید بگویید نفت آبادان و شاهین بوشهر هم اوضاع مالی خوبی ندارند اما ما هم از نظر مالی در رده همان تیم‌ها هستیم.

اگر امروز بازی را می‌بردیم و در صدر جدول می‌ماندیم هفته بعد چه اتفاقی می‌خواست رخ دهد؟ آیا قرار بود ما این روند را ادامه دهیم؟! هیچ کس در باشگاه ما جوابگو نیست. استراماچونی قبل از بازی با سپاهان به من و وریا گفت باشگاه پرداختی به وی را انجام نداده و دیگر نمی‌تواند این شرایط را تحمل کند. ما این موضوع را به مدیریت باشگاه انتقال دادیم، اما اهمیتی ندادند تا اینکه استراماچونی گذاشت و رفت.

باشگاه اعتقاد دارد این پول را به حساب صرافی ریخته است، اما چرا دقیقه 90 این کار را کردند؟ اگر ما تحریم هستیم که همه این قضیه را می‌دانند و در این شرایط باید زودتر از اینها برای پول استراماچونی اقدام می‌کردند تا کار به اینجا نکشد. از اول فصل تا حالا صد مشکل داشتیم، خیلی کمبودها وجود داشته اما حرفی نزدیم، اما حداقل  اجازه نمی‌دادند کار به اینجا بکشد و سرمربی‌مان را هم از دست بدهیم. واقعاً عکس‌العملی که من از اعضای هیئت مدیره دیدم خیلی عجیب بود و اصلا برایشان مهم نبود که چه اتفاقی افتاده است.

ما برای این بازی فقط بهزاد غلامپور را به عنوان مربی روی نیمکت‌مان داشتیم و طبیعی است که این اتفاق تاثیر منفی روی همه بازیکنان بگذارد. اگرچه اکثر بازیکنان با تجربه هستند اما این اتفاق تاثیر منفی روی روحیه بچه‌ها گذاشت.

فاصله بازی ما با شهرخودرو و پیکان فقط 5 روز بود و 20 روز دیگر هم ما 4، 5 بازی خود را انجام داده و نیم فصل تمام می‌شد. شاید بهتر بود استراماچونی به ما و تیم  احترام گذاشته و این چند روز را هم می‌ماند و وقتی بعد از 20 روز پول نمی‌دادند می‌رفت. در بازی با پیکان از نبود استراماچونی و اتفاقاتی که افتاد خیلی ضربه خوردیم. 2 روز قبل از بازی شوک عجیبی به تیم وارد شد، بازیکنان سر تمرین بودند و وریا به من زنگ زد و گفت زودتر خودت را برسان که شرایط اصلا خوب نیست. ما از بازیکنان خواستیم روی تمرین و بازی تمرکز کنند تا ببینیم چه می‌شود اما متاسفانه مسئولان باشگاه ما خیلی بی‌خیال هستند، اگر واقعا زودتر به مشکلات می‌رسیدند الان این شرایط را نداشتیم.

نمی‌خواهم حرفی از رفتن و یا آمدن کسی بزنم اما روزی که احساس کنم مفید نیستم باید بروم. تا کی بمانم و توهین بشنوم؟ وقتی نمی‌توانم کار کنم باید بروم تا حداقل فردی دیگر جانشینم شده و بتواند کار مثبتی انجام دهد. نمی‌خواهم این حرف را بزنم و شاید زدن آن خوب نباشد اما شرایط ما یک تیم بی‌صاحب شده‌ایم. ما را وسط گذاشتند و از یک طرف داورها می‌کوبند، از طرف دیگر باشگاه، هیئت مدیره، ارگان‌های مختلف، اسپانسرها و... .

به ما می‌گویند اسپانسر دو سال است که به باشگاه بدهکار است، چه فایده‌ای دارد وقتی نمی‌توانید حق باشگاه را از اسپانسر بگیرید؟ اگر موقعی که اسپانسر پول نمی‌داد یقه آن را می‌گرفتید الان کار به اینجا نمی‌کشید. متاسفانه نه با ما با خودشان هم رو راست نیستند. فقط با دروغ و دروغ کار‌هایشان را پیش می‌برند. تا کی می‌خواهید به هوادار، بازیکن و مربیان دروغ بگویید، به این شکل نمی‌شود مدیریت کرد. اصلا این شرایط برایشان مهم نیست، اگر تا 10 هفته دیگر هم این وضعیت ادامه داشته باشد برای آقایان اصلا مهم نیست که چه بلایی سر استقلال آمده است.

تا چه زمانی مسئولان می‌خواهند بی‌خیال باشند؟ بی‌خیالی آنها باعث شد کار به اینجا بکشد. این مردم حق دارند اعتراض کنند و ناراحت باشند. مردم ما به چه چیزی باید دلخوش کنند؟ طاقت نیاوردند که ما 72 ساعت صدر جدول باشیم و ما را پایین کشاندند. بیشتر از 3 روز نگذاشتند هواداران ما خوشحال باشند. امروز این بازی 2 بر 2 شد و دو امتیاز حساس را از دست دادیم. کاری کنند همین فردا استراماچونی برگردد ولی چه فایده که این دو امتیاز از دست ما رفته است.امروز تمرکز نداشتیم و کاملاً مستحق باخت بودیم.

من از شما می‌پرسم، مربی را چه زمانی عوض می‌کنند مگر غیر از این است که باید مربی نتیجه نگیرد و بعد برکنار شود، اما ما صدر جدول هستیم و مربی‌مان را فراری دادند. بروند مربی خارجی بیاورند، بروند دنبال پوچیتینو، اما چه فایده، وقتی ما امروز دو امتیاز از دست دادیم و این شرایط را داشتیم. اگر استراماچونی فردا برگردد و ما همه بازی‌های بعدی‌مان را ببریم، این دو امتیاز دیگر بر نمی‌گردد. اگر هم استراماچونی برگشت ما از او ناراحتیم و باید جوابگو باشد که چرا در این شرایط حساس گذاشت و رفت. بازگشت او هم آبرویی که از استقلال رفته را بازنمی‌گرداند. هیچ وقت فراموش نخواهد شد که امروز ما سرمربی روی نیمکت نداشتیم.

* حسین حسینی

هیچ کدام از بازیکنان ما امروز تمرکز لازم را نداشتند. در حالی که در بازی‌های قبلی به ندرت به حریفانمان موقعیت  می‌دادیم اما در مسابقه امروز 4-5 موقعیت خطرناک و تک به تک به بازیکنان پیکان و یک پنالتی دادیم. هیچ کدام از بازیکنان ما امروز تمرکز لازم را نداشتند. در حالی که در بازی‌های قبلی به ندرت به حریفانمان موقعیت  می‌دادیم اما در مسابقه امروز 4-5 موقعیت خطرناک و تک به تک به بازیکنان پیکان و یک پنالتی دادیم. 

خیلی از بازیکنان شب گذشته در اتاق‌های خودشان گریه کردند. استراماچونی طوری رفتار کرده بود که همه او را دوست داشتیم. فکر نمی‌کنم در هیچ جای جهان مربی روی نیمکت نباشد و کاپیتان از داخل زمین تعویض‌ها را هماهنگ کند. آقای فتحی استقلال چه چیزی دارد که رهایش نمی‌کنید؟ وقتی تیم می‌بازد علیه شما شعار می‌دهند. وقتی می‌بریم شعار می‌دهند. وقتی 5 گل به حریف می‌زنیم باز هم شعار می‌دهند. بعد از دربی من به آقای غلامپور گفتم کارایی لازم را ندارم و دروازه‌بان دیگری استفاده کنند اما نمی‌دانم آقای فتحی از استقلال چه چیزی می‌خواهد که نمی‌رود. 

شب قبل از بازی هم در اردوی تیم  در هتل حاضر می‌شود و خیلی راحت می‌خندد. می‌دانید در این چند ساعت چه تعداد از هواداران تا مرز سکته رفته‌اند؟‌ من رابطه خوبی با استراماچونی دارم و مرتب با او در تماس بودم.  شب قبل از آخرین تمرین تیم که حضور پیدا نکرد مسئولان باشگاه به من گفتند به نمایندگی از ما با او صحبت کن و بگو تا دو روز دیگر طلبش را پرداخت می‌کنیم. 88 هزار از طلبش آماده شده و تا دو روز دیگر 12 هزار دلار دیگر را جور می‌کنیم که این موضوع رابه سرمربی منتقل کردم. البته چون می‌دانستم شرایط مدیریت در باشگاه به چه صورت است برای اینکه خراب نشوم به استراماچونی گفتم شاید حرفشان حرف نباشد که دقیقا همین اتفاق افتاد و حرفشان را عوض کردند و گفتند تلاش می‌کنیم تا دوشنبه تمام پول را جور کنیم که مجددا این حرف را به سرمربی منتقل کردم. 

 استراماچونی از ابتدای فصل با مشکلات متعددی مواجه بود. چرا هر وقت تیم نتیجه نمی‌گرفت اعضای هیأت مدیره که هیچ کدام فوتبالی نیستند مربی را بازخواست می‌کردند اما وقتی تیم نتیجه می‌گرفت هیچ خبر وحمایتی نبود تا مشکلات حل شود.


هیچ تیمی در تاریخ استقلال اینطور بسته نشده است. با 14 بازیکن بازی می‌کنیم و سایر بازیکنان جوان و نیمکت نشین هستند. قراردادها را هم که با هزار کلک در ابتدای فصل کم کردند و علیه ما مصاحبه می‌کردند. فکر می‌کنم استقلال با 15-16 میلیارد جمع شد. در این شرایط یک مربی ایرانی انتخاب می‌کردیم و چرا یک مربی بزرگ که در اینتر حضور داشت را انتخاب کردید؟

اگر با مشکل تحریم روبرو بودیم همان اول به مربی می‌گفتید. متاسفانه به دلیل واریزی‌های مشکوک پلیس حساب استراماچونی را مسدود کرده بود که به مسئولان باشگاه گفت دیگر پولی به حسابش واریز نکنند تا مشکلی ایجاد نشود اما قبل از بازی با سپاهان مجددا پول به حسابش واریز شد شاید فتحی من را کنار بگذارد اما حرف‌هایم را  می‌زنم که بعدا نگویند چون فتحی رفته صحبت می کنم. قبل  از بازی با تراکتور زمین تمرین نداشتیم. فتحی فقط در تلویزیون وعده می‌دهد که هواداران هم متوجه دروغ‌های او شده‌اند.

انتظار نداشتیم استراماچونی اینطور برود اما او از مدت‌ها قبل شرایط را به بازیکنان می‌گفت . حتی قبل از بازی با سپاهان قرار بود مشکلات را حل کنند که نشد. شب گذشته فردی به نام سلطانی گفت بیایید علیه استراماچونی بیانیه بدهیم تا تحت فشار قرار گیرد و کار تمام شود که من خواهش کردم اعضای هیأت مدیره به خانه‌اش بروند و او را راضی به بازگشت کنند. چون هنوز شانس داشتیم و نرفته بود. 

ببینید اول فصل چند بازیکن را از دست دادیم. اگر لحظات آخر گل نمی‌خوردیم اوضاع خوب بود اما هواداران بدانند طوری به بازیکنان پول می‌دهند که ایجاد اختلاف شود. فتحی هیچ کار مثبتی در استقلال انجام نداد و اگر هم بگوید انجام داده دروغ است. 

فصل قبل در چند دیداری که مجیدی بود راحت بودیم اگر او انتخاب شود فشار سنگینی رویش است. این تیم صدر جدول است و هر کسی انتخاب شود کار سختی دارد. اما مدیران تیم عین خیالشان نیست.

یکی از دوستداران استقلال که همواره در کنار تیم بوده و به بچه‌ها لطف داشته، گفت پولی را حاضر کرده که می‌خواهد نقدا از طرف خودش به استراماچونی بدهد تا بماند اما متاسفانه سرمربی تصمیمش را گرفته بود و حتی پیامی که به او داده بودم را نخواند و رفت.

اخبار استقلال


 مطالب مرتبط:

هفته چهاردهم لیگ برتر/ باز هم داور سر ما را برید؛ پیکان را برای گرفتن مساوی از استقلال یتیم هل دادند!

'

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

علی کریمی: مشکل استراماچونی فقط پول نبود/ در مورد مدیریت استقلال نیازی به صحبت نیست!

د دسامبر 9 , 2019
به گزارش مشرق، علی کریمی پس از تساوی ۲ - ۲ تیمش مقابل پیکان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فاجعه‌ای که رخ داده برای امروز و دیروز نیست. قطعاً از روز اولی که کارمان را شروع کردیم پایه‌های این فاجعه ریخته شد. همان موقعی که می‌خواستند در ابتدای فصل تیم را ب...