هفته نهم لیگ برتر/ استراماچونی: اهمیتی به حرف‌های کالدرون نمی‌دهیم؛ بازی با تراکتور یک جنگ تمام عیار است

آندره آ استراماچونی

سرمربی استقلال در نشست خبری پیش از دیدار با تراکتورسازی گفت: نمی دانم چرا کالدرون مدام در مورد تیم ما صحبت می کند و انگار او سودی که تیمش از اشتباهات داوری بُرده را ندیده است. 

به گزارش استقلال نیوز، آندرهآ استراماچونی سرمربی استقلال در نشست خبری پیش از دیدار با تراکتورسازی حضور یافت و به سوال خبرنگاران پاسخ داد که در ادامه می خوانید:

 * با یکی از پولدارترین تیم‌های لیگ برتر بازی داریم

تراکتور یکی از بهترین تیم‌های لیگ است و یکی از بهترین مربیان لیگ را دارد. آنطور که من متوجه شده‌ام یکی از ثروتمندترین باشگاه‌هایایران هم هست. بازیکنان تراکتور بیش از 200 بازی ملی دارند و به این بازی به عنوان یکی از مهم ترین بازی‌های استقلال با احترام نگاه می کنیم به حریف احترام می‌گذاریم اما ما استقلال هستیم و هیچ وقت برای نتیجه مساوی به زمین نمی رویم.

* احترام زیادی به ایرانیان می‌گذارم

حضور در یک تیم جدید راحت نیست. احترام زیادی به ایرانیان می‌گذارم، اما خیلی چیزها متفاوت از سوابق کاری من است که داشته‌ام. هر روز سعی می‌کنیم بهتر و بهتر شویم و خودمان را برای آینده آماده کنیم. اوایل فصل مشکلاتی برای ساختن تیم داشتیم، برای همین نتوانستم فلسفه خودم را از ابتدای لیگ دنبال کنم.

* برای هماهنگی نیاز به زمان داریم

ما به زمان نیاز داریم تا خودمان را با شرایط وفق دهیم. این پروسه تمام شده است و برای پیشرفت باید ادامه دهیم. این پیشرفت ما در بازی‌ها نشان داده می‌شود، مانند بازی فردا. فردا یک دیدار بسیار مهم داریم تا سطح و بلوغ خودمان را حس کنیم، چون برگشت به تهران با امتیاز خیلی سخت است.

* نمی‌خواهم حرف از مشکلات بهانه دست بازیکنانم دهد

متاسفانه مشکلات زیادی داریم. خیلی چیزها تغییر کرده است و در حال پیشرفت هستیم، اما نمی‌خواهم در مورد آنها صحبت کنم، چون می‌خواهم تمام تمرکز بازیکنانم روی بازی باشد، اما ما حتما به خاطر استقلال و هواداران به دنبال تغییر هستیم. الان زمانش نیست چون نمی‌خواهم بهانه‌ای باشد. فردا یک جنگ ورزشی داریم و می‌خواهم روی بازی متمرکز شویم.

* هنوز به بهترین شرایطمان نرسیده‌ایم

قطعا هنوز به بهترین شرایطمان نرسیده‌ایم. داریوش و چشمی دو بازیکن مهمی که در ترکیب ثابت ما بوده‌اند را از دست داده‌ایم. چشمی رهبر خط دفاعی و داریوش بهترین بازی‌ساز ما بود که هفته قبل آنها را در اختیار نداشتیم. از نظر تعداد نه، اما از نظر نوع بازی گزینه‌های زیادی برای جابجایی نداریم. در این دو مسابقه بدون این دو نفر ظاهر شدیم و فردا هم همین طور خواهد بود، اما مطمئنم هر کسی فردا پیراهن استقلال را پوشیده است، 110 درصد از توانش را خواهد گذاشت

* از بازی در تبریز ترسی نداریم

شنیده‌ام که ورزشگاه تبریز یکی از پرشورترین ورزشگاه‌های ایران است، اما وقتی تیم سطح بالایی مانند استقلال در زمین مسابقه حاضر می‌شود باید از طرفداران تراکتور انرژی بیشتری بگیرد تا در زمین ارائه دهد. ما باشگاه بزرگی هستیم و بدون اینکه از تماشاگران بترسیم، باید از آنها انرژی بگیریم. اگر بخواهیم فردا بترسیم شاید بیانگر آن باشد که هنوز به سطح بالایی نرسیده‌ایم.

* بخاطر تاریخچه استقلال در ایران هستم

به خاطر اهمیت و تاریخچه استقلال از اروپا آمدم و در ایران هستم. این پیشنهاد را به دلیل تاریخچه و اسم استقلال قبول کردم. هرچند ممکن است در حال حاضر مشکلاتی داشته باشیم، اما باید به جایگاهی که استقلال شایسته‌اش است برسیم. اگر در این سطح نباشیم، فردا فرصت خوبی است که بدانیم چقدر با استقلال واقعی و بزرگ فاصله داریم. این هدف من است و هدف تمام بازیکنان باید باشد.

* امیدوارم تیم شایسته تر پیروز میدان باشد

همان‌طور که گفتم تراکتور تیم بزرگی است. بازیکنان تراکتور تجربه زیادی دارند و در جام جهانی بازی کرده‌اند. این موضوعی است که آنها از ما بهتر هستند، اما از طرف دیگر ما بازی رو در رو را انجام خواهیم داد. احترام زیادی برای مربی حریف قائل هستم اما امیدوارم یک بازی برابر و خوب باشد. قطعا دیدار مهمی است و امیدوارم هر تیمی شایسته تر است، پیروز شود.

* کالدرون سود پرسپولیس از اشتباهات داوری را ندیده است

نمی‌دانم چرا کالدرون همیشه درباره استقلال صحبت می‌کند، اما فکر می‌کنم حرفی که او این بار زده، از مرزها خارج شده است. خط نگه‌دار در دیدار با پارس اشتباه کرد، اما شاید اشتباهاتی که به نفع پرسپولیس داوری کرده‌اند را فراموش کرده است. چیزی که دوست نداشتم موضوعی بود که او می‌گفت چیزی پشت پرده وجود دارد. اگر کالدرون چیزی می‌داند و موضوعی هست خیلی شفاف بگوید.

* اگر کالدرون فوتبال ایران را نا سالم می‌داند، شفاف‌سازی کند

صحبت های کالدرون برای فوتبال ایران بد است، نه استقلال. چون این‌طور که کالدرون می‌گوید فوتبال ایران ناسالم است. این نه برای استقلال بلکه برای تراکتور، سپاهان و همه بد است. شاید کالدرون دوست داشته باشد درباره همه چیز صحبت کند، اما بهتر است شفاف صحبت کند. استقلال اهمیتی به حرف‌های او نمی‌دهد، اما این برای فوتبال ایران خوب نیست. من هم قسمتی از این فوتبال هستم. بهترین راه‌حل همین است که باشگاه این موضوع را پیگیری کند.

* برای رسیدن به موفقیت زمان نیاز داریم

هر روز سخت کار می‌کنیم. برای من هر تمرین مهم است که متوجه نقاط ضعف خود شویم و اینکه کدام بازیکنان می‌توانند به موفقیت تیم کمک کنند. متاسفانه چند سال است که نتوانسته‌ایم در لیگ موفق باشیم که نشان می‌دهد همه باید بهتر عمل کنند، اما برای رسیدن به موفقیت زمان نیاز داریم و برای رسیدن به هدف مشخص باید مسیرمان را دنبال کنیم. تمام انرژی من در این مسیر است.

اخبار استقلال


 مطالب مرتبط:

داوران هفته نهم لیگ برتر 98/99 مشخص شدند؛ داور اهل همدان قاضی دیدار تراکتور و استقلال!

'

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

واکنش استراماچونی به اظهارات جنجالی کالدرون

پ اکتبر 31 , 2019
به گزارش مشرق، آندره‌آ استراماچونی در نشست خبری پیش از دیدار مقابل تراکتور در هفته نهم لیگ برتر فوتبال در خصوص اینکه دلیل رفتار هفته اولش بعد از دیدار مقابل ماشین‌سازی چه بود و  آیا تساوی می‌تواند برای تیمش راضی کننده باشد یا نه، گفت: آیا من به خب...