هفته بیست و یکم لیگ برتر/ مصاحبه استقلالی ها پس از تساوی مقابل نساجی؛ استقلال به بلوغ تاکتیکی رسیده است!

مصاحبه استقلالی ها

بازیکنان و عوامل تیم استقلال(تاج) پس از تساوی مقابل نساجی گفتند: همان طور که به بقیه تیم‌ها کمک کردند تا از آسیا حذف نشوند به استقلال هم کمک شود از آسیا حذف نشود.

به گزارش استقلال نیوز، بازیکنان و عوامل تیم فوتبال استقلال(تاج) پس از تساوی ناباورانه مقابل نساجی مازندران، از هفته بیست و یکم لیگ برتر فصل 1401/1402، صحبت هایی انجام دادند که در ادامه می خوانید:

   

کوین یامگا 

می‌توانستیم گل‌های زیادی بزنیم ولی توپ‌های ما به گل بدل نشد. ما امروز دوباره نشان دادیم که یک تیم فوق‌العاده و باکیفیت هستیم. جوّ ورزشگاه که بسیار عالی بود و ما نیز می‌خواهیم همینطور هواداران خودمان را داشته باشیم. زمین خیلی خوب نبود ولی خیلی خوب بود که تماشاگران در ورزشگاه بودند.

من فکر می‌کنم استقلال دارد از تصمیمات داوری ضربه می‌خورد. امروز یک پنالتی برای ما گرفته نشد. من و روزبه چشمی و صالح حردانی امروز خیلی راحت کارت زرد گرفتیم و آن‌ها خطایی روی ضدحمله ما کردند ولی داور کارتی نشان نداد.
هافبک استقلال گفت: اشتباهات داوری خیلی به ضرر استقلال است و دارد به ما آسیب می‌زند. این اشتباهات باعث شده تا جای تیم‌ها در جدول تغییر کند.

یامگا در پاسخ به سوال خبرنگاران که این نگرانی به وجود آمده که به خاطر مسائل مالی بازیکنان خارجی تیم را ترک کنند، گفت: من نمی‌خواهم در خصوص مسائل مالی صحبت کنم. این مسئولیت من نیست و امیدوارم همه چیز خوب پیش برود.

بازیکن استقلال در خصوص مصدومیت خودش نیز گفت: ذره‌ای درد داشتم ولی مشکل خاصی ندارم.


محمد محبی 

همان طور که دیدید حداقل 6 موقعیت خوب داشتیم. باید بازی 3 بر یک تمام می‌شد و 3 توپ به تیر دروازه زدیم. در این زمین یک بازی روان را انجام دادیم.

زمین بازی امروز کیفیت خوبی نداشت. انتظار بیشتری از زمین داشتیم. امسال برای اولین بار اینجا چمن طبیعی شده است. باید حداقل با اختلاف 2 گل بازی را می‌بردیم.

محبی درباره مشکلات مالی بازیکنان استقلال تصریح کرد: حقیقت این است که این صحبت‌ها به مدیرعامل برمی‌گردد و من چیزی نمی‌توانم بگویم. اصلی‌ترین موضوع بحث استراماچونی است چرا که ما در خطر هستیم و این یک پروژه ملی است. همان طور که به بقیه تیم‌ها کمک کردند تا از آسیا حذف نشوند این تیم هم استقلال ایران است و انتظار حمایت داریم. باید هر چه سریعتر این مشکل حل شود چرا که وقت زیادی نداریم و اگر این پول پرداخت نشود از آسیا حذف خواهیم شد.

بازیکن استقلال درباره اینکه این باشگاه شماره حساب اعلام کرده تا هواداران به این حساب پول واریز کنند گفت: من در جریان این چیزهایی که می‌گویید نیستم. تمرکزم روی بازی کردن است و سرم در کار خودم است تا در زمین توانایی‌ام را ارائه دهم.


    

* مهدی قائدی 

به هر دو تیم تبریک می‌گویم. بازی خیلی خوبی را شاهد بودیم. به نساجی موقعیت ندادیم اما روی ضربه ایستگاهی گل خوردیم. می‌توانستیم با اختلاف این بازی را ببریم. بدون اینکه به نساحی موقعیت بدهیم گل خوردیم. 

در این بازی اتفاقاتی رخ داد. نمی‌دانم فامیلی داور چیست اما این آقا مثل بازی با مس رفسنجان برای ما پنالتی نگرفت. نمی‌دانم باید به کجا شکایت کنیم. این داور ضعیف‌ترین داوری بود که ما دیدیم. صحنه مورد نظرم را خودم می‌گذارم. کارشناسان طرف داور را نگیرند. چیزی بگویند؛ نگویند پنالتی نبوده بلکه بگویند صحنه را ندیدیم! نگویند تمارض کردم.

من نمی‌دانم برخی از کارشناسان در چه تلویزیونی بازی ما را می‌بینند؟! اگر پنالتی نبود باید به من کارت زرد می‌داد. پای چپ بازیکن نساجی در آن صحنه نوک پای من را می‌زند. درست است تصویربرداری خوب نبود اما اگر روی تصویر زوم کنند کاملا این خطا مشخص است. نمی‌دانم چه بگویم اما ان‌شالله این مسائل درست شود.


      

عارف غلامی 

همه هواداران از بازی تیم ما لذت بردند. ما شانس زیادی برای بردن داشتیم. موقعیت‌های زیادی برای گلزنی داشتیم. تیم ما از لحاظ سطح فنی واقعا به یک بلوغ تاکتیکی رسیده است. امروز می‌توانستیم برنده بازی باشیم اما در فوتبال این گونه اتفاقات زیاد است. پس از چندین هفته که بردهای متوالی داشتیم، متاسفانه نتوانستیم امروز برنده باشیم.

می‌خواهم به یادتان بیاورم که این استقلال با تمام مشکلات، همان استقلالی است که 6-7 هفته قبل همه از این تیم ناامید بودند. بچه‌ها همت کردند و کل تیم دست به دست هم دادند و ما الان برای 2 جام می‌جنگیم و امیدوارم به هدفمان هم برسیم.

نه ما مغرورانه بازی نکردیم. تیم مغرور قطعاً 7-8 تا موقعیت 100 درصد گل ایجاد نمی‌کند. ما با انگیزه و باهدف وارد بازی شدیم ولی متاسفانه سر یک اتفاق گل خوردیم. هیچ چیزی تمام شده نیست و به آینده امیدواریم. 

جوّ ورزشگاه خیلی خوب بود. هر 2 تیم خیلی خوب بازی کردند ولی تیمی که حاکم بر میدان بود، استقلال بود. شانس امروز با ما یار نبود. 

وضعیت چمن نسبت به سال‌های گذشته بهتر شده و به نظرم خوب بود. باید قدر این آدم‌های درست را در بخش خصوصی دانست. امیدوارم که نتیجه دلخواهشان را بدست آورند. 

وی در رابطه با بدهی استقلال به استراماچونی اظهار داشت: ما در این فصل هم تغییر مدیریت داشتیم و هم اینکه مشکلات بسیار فراوانی تا الان گریبان‌گیر ما شد. چیزی که الان می‌گویم راستِ راست است. ما قبل از بازی طلبکارها به چند بازیکن ما زنگ زدند. بچه‌ها تعهد داشتند به یکسری مسائل بیرون از فوتبال و مشکلات ما بسیار فراوان است. طلب استراماچونی پول خیلی سنگینی است. به مدیریت جدید قول داده‌اند که 300 میلیارد در حساب باشگاه است.

ما در یک سلسله مراتب باید همه چیز را از مدیریت بخواهیم ولی وقتی به مدیرعامل از جایگاه بالاتر قول می‌دهند که این پول موجود است و می‌بیند نه پولی موجود است و از گذشته نیز بدهی‌هایی پرداخت نشده؛ واقعا ما مجبوریم که از مسئولان بالا رتبه درخواست خود را طلب کنیم. 

چنین موضوعی برای تیم‌های دیگر بوده است. بحث، بحث ملی است. در محاکم بین‌المللی آبروی ایران در خطر بوده و در این شرایط دولت و مسئولان بالا رتبه کمک کردند که به درست هم کمک کردند و مشکلات آن تیم برطرف شده است. ما هم درخواست این را داریم که حتی پول به باشگاه استقلال قرض بدهید. استقلال باشگاهی به این بزرگی و با این همه هوادار نباید به دنبال پول قرضی باشیم. باید یک فکر اساسی شود و مشکلات حل شود. همه تیم و بازیکنان به شدت تحت فشار هستند. همه از مسئولان نیز انتظار دارند. باید همه دست به دست هم بدهیم تا این مشکلات حل شود.

من در خصوص دریافتی خودم نمی‌توانم صحبت کنم. قطعا یکسری مشکلات بزرگ در باشگاه وجود دارد. بچه‌ها جنگیدند. 8 امتیاز فاصله بود و الان در کورس قهرمانی هستیم. کل کادر فنی با چه مشکلاتی روبه‌رو بودند و همگی از این مشکلات گذر کردیم. مسئول فوتبال کشور وزیر ورزش است که الان حال مساعدی ندارد و آرزوی سلامتی برای او دارم ولی امیدوارم طبق قانون کسی که به عنوان سرپرست موقت انتخاب می‌شود و کسی که به مدیر و هواداران استقلال از چندماه پیش قول داده که یک همچین پولی در باشگاه وجود دارد و با این حساب، دوستان مسئولیت را پذیرفتند، اکنون بیایند و پاسخگو باشند. ما درخواست داریم که همراه باشند و کمک کنند. 


   

روزبه چشمی 

واقعاً باید به تیم ما احترام گذاشت. فوتبالی که ارائه می‌کنیم قابل احترام است بعضی تیم‌ها در 4-5 بازی هم شاید تا این حد موقعیت گل نداشته باشند. اما ما هر بازی داریم. در این بازی فقط چون توپ‌های‌مان را گل نکردیم امتیاز از دست دادیم.

سبک بازی که ارائه می‌دهیم و تلاشی که بازیکنان دارند واقعاً قابل ستایش است. برد بعضی از تیم‌ها را رسانه‌ها طوری بزرگ می‌کنند که فکر می‌کنیم 10 موقعیت گل داشته‌اند و 2-3 توپ را گل کرده‌اند ولی آنطور که باید و شاید به تیم ما احترام نمی‌گذارید این را به رسانه‌ها و کارشناسان می‌گویم. موقعی که نتیجه نمی‌گرفتیم می‌تاختند و تیم را تحت فشار می‌گذاشتند اما الان در این چند هفته به دنبال کوبیدن تیم ما هستند. واقعاً باید به تیم ما  احترام گذاشت. هواداران ما سبک بازی را می‌فهمند و قدردان تیم هستند. این صحبت من با رسانه‌ها و کارشناسان بود.

هافبک استقلال در مورد اینکه چیزی که این تیم را در کورس نگه می‌دارد امتیاز است، عنوان کرد: بله، همین سؤال‌ها است ... تیم‌هایی که 4-3 هفته نتیجه نگرفته‌اند، ندیدم این سؤال‌ها را از آن‌ها بپرسید. خیلی راحت تیم‌شان را رها کرده‌اید تا از بحران خارج شوند! تیم خاصی را نمی‌گویم. بحثم بیشتر با کارشاسنان و خبرنگاران است. دومین موضوع بحث داوری‌ها است امیر عرب‌براقی دقایق آخر بازی با گل‌گهر یک پنالتی گرفت که مشخص بود زدند و پنالتی درست بود. تیم‌های دیگر هجمه‌ای به این داور وارد کردند که در بازی با مس رفسنجان در تهران هند واضح را برای ما نگرفت و صحنه‌ای بود که اصلاً احتیاجی به کارشناسی نداشت.

امروز هم صددرصد پنالتی بود. فکر می‌کنم اینطور نمی‌شود وقتی که می‌بریم در مورد داوری صحبت نمی‌کنم و وقتی هم نتیجه نمی‌گیریم در مورد داوری صحبت نکنیم. تیم‌های دیگر هجمه‌ای درست می‌کنند که داوران می‌ترسند برای ما پنالتی بگیرند. این اتفاقات واضح است. چیزی غیر از اجرای قانون نمی‌خواهیم. پنالتی را باید بگیرید ولی فکر می‌کنم در این 4-5 هفته که می‌بردیم مسائلی پشت پرده بوده و جوی برای داوران راه افتاده که می‌ترسند برای ما پنالتی بگیرند.

مسئله سوم؛ تیم ما از نظر مالی مشکل دارد. فتح‌الله‌زاده را آورده‌اند و به او قول داده‌اند که 300 میلیارد پول در حساب است، چه کسی این قول را داده؟ اگر من داده‌ام باید پاسخگو باشم. اگر وزیر بوده ان‌شاءالله سلامتی‌اش را به دست بیاورد، باید یک نفر پاسخگو باشد. هیچکس نیست. نفر پاسخگو کیست؟ چه کسی باید این پول و طلب را بدهد که بازیکن در فکر کسر امتیاز از تیمش نباشد. بازیکن پول نگرفته و با طلبکار هزار درگیری دارد. الان مسئول پاسخگویی به این اتفاقی که افتاده، کیست؟ به فتح‌الله‌زاده گفته‌اند 300 میلیارد در حساب است، آمده و هیچ پولی نبوده الان پاسخگو کیست؟ الان چه کسی باید بحث استراماچونی را حل کند؟ 

وی در مورد اینکه آیا کسر 6 امتیاز قطعی است، عنوان کرد: نه، اینها  مطالبی است که بازیکن می‌خواند و فکرش درگیر تک‌تک این مسائل می‌شود. اگر برای تیم‌های دیگر بحث ملی بوده برای استقلال هم ملی است. استقلال همه جا تهران خوانده نمی‌شود الان اگر بحث ملی باشد می‌شود استقلال ایران. منتظر باشیم و هر اتفاقی بیفتد اگر حذف از آسیا یا کسر 6 امتیاز است، همه این اتفاق‌ها بیفتد چون استقلال است! 

چشمی در خصوص اینکه اعلام شده قرار است دولت به استقلال کمک کند، اظهار داشت: قطعاً باید این کار را بکند اصلاً‌ نباید کار به اینجا کشیده می‌شد و این پول باید قبلاً پرداخت می‌شد. حالا به هر دلیلی نشده و به این رقم رسیده که باید چنین پول هنگفتی پرداخت کنیم باید یک نفر پاسخگو باشد. این پول باید از کجا بیاید؟ این بحث هم مانند تیم‌های دیگر ملی است. مسئولان باید ورود و این مشکل را حل کنند.

بازیکن استقلال در مورد درخواست کمک این باشگاه از هواداران گفت: بحث 100 میلیون یا 200 میلیون نیست. در این وضعیت اقتصادی هوادار چقدر می‌تواند کمک کند؟ من رقم 100 میلیارد خواندم چطور چنین اتفاقی می‌تواند بیفتد؟ قطعاً موقعی که پیگیری نکردی زمانی که دلار پایین‌تر از این رقم بوده پرداخت نشده، الان مسئولین باید ورود کنند. 

وی در مورد اینکه به طور میانگین بازیکنان چند درصد گرفته‌اند، عنوان کرد: اصلاً بحث درصد بازیکنان نیست هزار فشار وجود دارد. اول شما یک بحث هنگفت را حل کنید و بعد به طلب بازیکنان برسیم. خدا شاهد است بچه‌های ما قابل احترام هستند. مدت طولانی است که پول نگرفته‌اند و حرفی نزدند چون بحث‌مان پول بازیکنان نیست ولی مسئولین باید به بحث طلب استراماچونی ورود کنند تا این مشکل حل شود. 

هافبک استقلال در خصوص اینکه کارشناسان اعلام کردند خطای روی قائدی شبیه‌سازی بوده است، گفت: اصلاً غیر از این انتظار نداشتم! کارشناس ما اگر نظر ندهد فکر می‌کنم بهتر است!‌ خودمان را مسخره نکنیم! تصاویر واضح است که برخورد بوده، نظر ندهید بگویید تصویر واضح نبوده است! ولی نگویید شبیه سازی بوده و قائدی باید کارت زرد می‌گرفت. آن صحنه پنالتی خیلی واضح است ولی تصورم همین بود که کارشناسان همین نظر را بدهند.

اخبار استقلال


 مطالب مرتبط:

هفته بیست و یکم لیگ برتر/ پیروزی مفت از دست استقلال پرید؛ نساجی به جز شانس، اشتباه داور و یک شوت هیچ چیز نداشت!

Adblock test

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

عکس/ جدول لیگ پس از توقف استقلال و سپاهان

س فوریه 28 , 2023
مشرق نیوز - عکس/ جدول لیگ پس از توقف استقلال و سپاهان ...