نبود قلعه‌نویی برای سپاهان خلا بود

به گزارش مشرق، رسول کربکندی درخصوص تقابل استقلال و سپاهان اظهار داشت: در روزی که همه فکر می‌کردند یک بازی خیلی خوب را می‌بینند اما هیچ کدام در حد و اندازه‌های خودشان ظاهر نشدند. یک بازی احساسی توام با ترس و دلهره و نگرانی به خصوص در اواخر بازی از سوی بازیکنان استقلال را دیدیم. 

کربکندی ادامه داد: سپاهان با توجه به اینکه چند بازیکن اصلی را دراختیار نداشت بازی خیلی خوبی را انجام نداد. این تیم  با وجود داشتن مهره‌های مختلف برای انجام تاکتیک های مختلف مثل گلی که زدند، در 20-15 دقیقه آخر فقط به توپ‌های بلند و ارسال از کناره‌های حریف روی آورد. بازیکنان استقلال هم با تجمع در زمین خودشان، هرچند با دلهره و نگرانی اما تقریبا تمام توپ‌ها را دفع کردند. سپاهان در این بازی خیلی عصبی و نگران بود. یک نیمه ده نفر بازی کردن استقلال فرصت خوبی بود که سپاهان از آن استفاده نکرد. در مجموع اتفاقات به نفع استقلال شد اما هیچ کدام از دو تیم بازی دلچسب، روان و قابل پسندی را انجام ندادند.

وی با اشاره به داوری این مسابقه گفت: اشتباهات داوری هم موثر بود. اخراج بازیکن استقلال را می‌توان سختگیرانه دانست. همچنین پنالتی که گرفت اصلا پنالتی نبود. به نظرم مهاجم استقلال این پنالتی را از داور گرفت.

بیشتر بخوانید:

فرمول موفقیت استقلال چیست؟

کارشناس اصفهانی فوتبال در مورد اینکه چرا سپاهان با وجود داشتن مهره‌های تاثیرگذار نتوانست نتیجه را به سود خودش رقم بزند، گفت: یکی از دلایل مهم این اتفاق نبود سرمربی کنار تیم بود. به خصوص مربی مثل امیر قلعه‌نویی که همیشه با بازیکنان ارتباط دارد. نبود قلعه‌نویی مسلما روی روند بازی سپاهان خیلی تاثیر داشت و خلایی را ایجاد کرده بود. اشتباهی که سپاهان مرتکب شد این بود که مربی ایرانی خودشان را کنار خط نگذاشتند تا با بازیکنان ارتباط برقرار کند. زاغی نژاد را روی پله‌ها فرستادند که یکی از اقدامات عجیب سپاهان بود چون وقتی تیمی به صحبت کردن کنار خط عادت دارد یک مربی ایرانی باتجربه کنار خط می‌تواند کمک بیشتری کند. 

 کربکندی تصریح کرد: هر دو تیم نگران نتیجه بازی بودند به همین خاطر هیچ بازیکنی نتوانست در حد و اندازه خودش بازی کند. نگرانی در چهره‌هایشان مشخص بود. وقتی استقلال ده نفره شد، نظم این تیم به هم ریخت. کنترل و حفظ توپ را از دست داد و بازیکنانش فقط به دفع توپ پرداختند که این مساله فرصت ارسال و ایجاد فشار را دوباره به سپاهان می‌داد. البته سپاهان روز پراشتباهی را هم در خط دفاعی داشت. گل دوم روی جاگیری بد و عدم پوشش اتفاق افتاد و همچنین چند موقعیت دیگر هم به استقلال دادند.

وی گفت: سپاهان در نیم ساعت آخر با توجه به 10 نفره بودن حریف، با فشاری که آورد تاکتیک مناسب‌تری را برای به گل رسیدن در پیش گرفت. شروع به ارسال از کناره ها کردند اما بازیکنان استقلال هم توپ‌ها را خوب دفع کردند. البته استقلال اشتباهاتی هم در دفاع داشت که می‌توانست باعث باز شدن دروازه این تیم شود اما با مقداری خوش‌شانسی، این موقعیت‌ها تبدیل به گل نشد. 

کربکندی در خصوص تعویض‌های انجام شده در این مسابقه اظهار داشت: تعویض‌های دو تیم اثرگذار نبود و یکی از تعویض‌های بد سپاهان، تعویض نورافکن بود. درست است که او وارد فاز کل کل با بازیکنان استقلال شده بود ولی تعویضش زهر سپاهان را گرفت. در واقع خروج این بازیکن ابزار استفاده از تاکتیک غیر از ارسال بلند را از سپاهان گرفت.

وی در مورد اشتباهات شایان مصلح در این مسابقه عنوان کرد: وقتی یک بازیکن در طول هفته بحث محرومیتش به وجود می‌آید، طبیعی است که از لحاظ روحی و روانی آماده بازی نباشد. به درست و غلط بودن این محرومیت کاری ندارم و قضاوتی نمی‌کنم اما به نظر می‌رسد اشتباهاتی که شایان مصلح انجام داد به خاطر به هم ریختگی ذهنی او بود.

کارشناس فوتبال ایران با اشاره به داوری‌های مسابقات در هفته‌های پایانی لیگ برتر گفت: در این روزهای آخر قضاوت‌ها فوق العاده تاثیرگذار هستند. کمک‌ داورها هم مانند بازی ذوب آهن و ماشین‌سازی اشتباهاتی می‌کنند. کار داوران در این سه هفته آخر فوق‌العاده سخت است و باید تلاش کنند حقی از تیمی ضایع نشود.

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ارسلان مطهری: رابطه من و مجیدی بسیار خوب و حرفه‌ای است؛ بازی کردن یا نکردن من اصلا مهم نیست

د آگوست 3 , 2020
مهاجم تیم استقلال گفت: برای من اصلا بازی کردن یا نکردن مهم نیست و مهم نتیجه و خوشحالی هواداران میلیونی مان است و برای رسیدن به این هدف سخت تلاش خواهیم کرد.  به گزارش استقلال نیوز، ارسلان مطهری مهاجم تیم استقلال، در گفتگو با سایت باشگ...