مهاجمان استقلال تکلیف دربی را مشخص می‌کنند

به گزارش مشرق، محمد مومنی در خصوص دیدار حساس استقلال و پرسپولیس مربوط به هفته هشتم رقابتهای لیگ برتر اظهار داشت: با اینکه یک فرضیه در خصوص این دیدار می‌گوید شرایط جدول در این دیدار سنتی تعیین کننده نیست، من معتقدم این دربی کاملاً تحت تاثیر شرایط جدول قرار دارد و به همین دلیل می گویم این استقلال است که به شدت شانس بیشتری نسبت به رقیب سنتی خود برای پیروزی دارد.

پیشکسوت آبی پوشان با اشاره به غیبت تماشاگران در این دیدار گفت: این دومین دربی پی در پی است که بدون حضور تماشاگران برگزار می‌شود و همین غیبت تماشاگران باعث می‌شود از حساسیت‌های کاذب این بازی کاسته شود و بازیکنان بتوانند بهتر کیفیت خود را به نمایش بگذارند. از همین رو تیم‌ها در این بازی با کیفیت اصلی به میدان می آیند و برای همین می‌گویم شرایط جدول در تعیین نتیجه این بازی تاثیر گذار است.

مومنی در خصوص مقایسه خط به خط دو تیم گفت: دروازه‌بان‌های هر دو تیم بسیار پر انگیزه هستند و به نظر من مظاهری حتی نسبت به رقیب خود از انگیزه‌های بیشتری بهره می‌برد. رشید از با انگیزه ترین و تعیین کننده ترین بازیکنان دربی است.

مهاجم پیشین آبی پوشان گفت: خط دفاعی هر دو تیم استحکام لازم را ندارد و بالعکس آن هر دو تیم در خط میانی از قدرت خوبی برخوردار هستند. در خط میانی بازیکنان با کیفیت و باتجربه‌ای در دو تیم توپ می‌زنند که هر کدام شان می‌توانند در این بازی بزرگ تاثیر گذار باشند. اما آنچه نقطه برتری استقلال در این بازی است، خط حمله پر تعداد و پرقدرت آنهاست. درست در خطی که پرسپولیس به اندازه کافی بازیکن باتجربه و تاثیرگذار ندارد، دست فکری کاملاً باز است. حضور دیاباته، قائدی و مطهری در خط حمله استقلال برای آبی پوشان یک اتفاق خوب است.

وی اضافه کرد: با توجه به سن بالا و کم تحرک بودن مدافعان میانی پرسپولیس، مهاجمان استقلال در این بازی قدرت مانور بسیار خوبی دارند. بازیکنی مثل مهدی قائدی که در دربی‌های گذشته هم نشان داده چه میزان بازیکن تاثیرگذاری است، در این بازی هم می‌تواند از سرعت و تکنیک فردی اش به خوبی بهره ببرد.

مومنی خاطرنشان ساخت: اینکه استقلال و فکری اولویت اول شان نتیجه گیری است و زیبایی بازی در اولویت‌های بعدی شان قرار دارد بر خلاف دیگران از نظر من اتفاق خوبی است. تیمی که نتیجه گرا باشد و نتایج خوبی بگیرد، فرصت بهبود کیفیت فنی بازی را هم دارد. اما به تیمی که خوب بازی کند و نتیجه نگیرد، فرصت زیادی نمی‌دهند.

مدیر پیشین آکادمی آبی پوشان گفت: استراماچونی نامی ماندگار در تاریخ فوتبال استقلال شد و شاید هیچ مربی به محبوبیت او نرسد. اما همین استراماچونی در هفته سیزدهم تیمش را به صدر رساند در حالی که تیم فکری در هفته نهم و با یک بازی کمتر به صدر جدول رسید و این یک ارزش برای این تیم است که امیدوارم هواداران قدر آن را بدانند.

وی در خاتمه بیان داشت: با اینکه بازیکنان نسبتاً زیادی در استقلال تجربه‌های قبلی دربی را دارند و چند بازیکن هم دربی اولی به حساب می آیند، اما به نظر من نفراتی مثل مظاهری، غفوری، رضاوند، دیاباته، شیخ و قائدی می‌توانند بازیکنان مهم این میدان باشند.

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

گزارش تمرین یکشنبه عصر استقلال/ آخرین مرور برنامه های تاکتیکی؛ حضور پرتعداد پیشکسوتان!

ی ژانویه 10 , 2021
آخرین تمرین تیم فوتبال استقلال پیش از شهرآورد نود و سوم در مجموعه ورزشی نفت تهرانسر برگزار شد.  به گزارش استقلال نیوز، چهارمین و آخرین تمرین تاکتیکی تیم فوتبال استقلال(تاج) پیش از شهرآورد نود و سوم امروز(یکشنبه 21 دی 9...