ممنوعیت جذب بازیکن خارجی، فرصت یا تهدید؟

به گزارش مشرق، مهدی علی‌نژاد، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزیر ورزش و جوانان روز جمعه اعلام کرد که تا اطلاع ثانوی جذب بازیکن و مربی خارجی برای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس تهران به طور کلی ممنوع است، هرچند بازیکنان و مربیانی که از قبل جذب شده‌اند می‌توانند به فعالیت خود در این دو باشگاه ادامه دهند.

این محدودیت در حال حاضر در شرایطی شامل حال دو تیم پرطرفدار پایتخت شده است که استقلال تا این‌جای کار با مشکلات مختلفی در جذب و پرداخت دستمزد بازیکنان و مربیان خارجیش روبه‌رو بوده است.

همان‌طور که مشخص است، استقلال با بدهی‌های زیادی مواجه است که عمده‌ترین و خطرناک‌ترین آن را بدهی‌های خارجی تشکیل می‌دهد. در حال حاضر استقلال پرونده بدهی بازیکنانی نظیر، جبارف، منشا، لئوناردو پادوانی و طلب مربیانی مثل فورکل و حق الوکاله وکیل‌های دادگاه CAS را روی میز خود می‌بیند.

این پرونده ها را باید کنار پرونده مربیانی همچون آندره آ استراماچونی و وینفرد شفر گذاشت که هنوز مطالبات این مربیان به قطعیت نرسیده است و هر لحظه ممکن است برای آبی پوشان دردسری دیگر درست کند. شاید قانون جدید وزارت ورزش و جوانان  از این منظر برای استقلال مثبت و خوب باشد که آبی پوشان با تمرکز بیش‌تر، بتوانند روی پرونده بدهی‌های بین‌المللی خود سرمایه‌گذاری کنند و در اسرع وقت آن‌ها را حل کنند.

در حال حاضر تبصره آخر این قانون، یعنی ادامه فعالیت بازیکنانی و مربیانی که از قبل جذب شده‌اند، می‌تواند این انگیزه را برای باشگاه استقلال بیش‌تر کند که نهایت تلاش خود را انجام دهد تا بتواند هر چه سریع‌تر مطالبات میلیچ و دیاباته را پرداخت کند و آن ها در جمع آبی پوشان ماندنی کند.

بیشتر بخوانید:

مقصران خسارت چند صد هزار دلاری شفر به استقلال؟

البته می‌توان در کنار این مسائل، به محروم شدن استقلال را از جذب نیروی خارجی دیگری اشاره کرد که با توجه به این قانون، به نظر می‌رسد حضور آلبرت سانچز که گفته می‌شد گزینه مد نظر فرهاد مجیدی برای اضافه شدن به کادر فنی است منتفی خواهد بود.

در این رابطه جعفر مختاری‌فر، پیشکسوت تیم فوتبال استقلال درباره ممنوعیت جذب بازیکنان و مربیان خارجی در دو باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت: به نظر من  این اتفاق برای فوتبال ایران خوب باشد. با عملی شدن چنین قانونی رقابت خوبی میان بازیکنان ایرانی رخ می‌دهد و این مساله به نفع فوتبال ایران است. من فکر می‌کنم این قانون برای دیگر تیم‌های لیگ برتر انجام شود و در کل تصویب شدن چنین قانونی را مفید می‌دانم.

او افزود:‌ استقلال اگر بخواهد دوباره بازیکن و مربی خارجی به جمع خود اضافه کند، دوباره مساله بدهی‌ها و پرونده‌های خارجی جدید در استقلال مطرح می‌شود و با انجام شدن چنین قانونی،‌ استقلال این فرصت را دارد که بدهی‌های معوقه خود را پرداخت کند.

این پیشکسوت تیم فوتبال استقلال درباره عملکرد کادر مدیریتی جدید آبی‌پوشان پایتخت خاطرنشان کرد: ما تا این‌جای کار هنوز چیزی از آقای سعادتمند ندیدیم و باید منتظر بمانیم و ببینیم که ایشان چه برنامه‌ای برای استقلال خواهد داشت.

به این ترتیب هر چند مسوولان وزارت ورزش سعی دارند با وضع چنین محدودیت‌هایی مانع از حیف و میل منابع مالی استقلال و پرسپولیس شوند اما به نظر می‌رسد باید پیش از هر چیزی در انتخاب مدیران این دو تیم دقت شود زیرا همین مدیران انتخابی هستند که امضای آن‌های پای قرارداد بازیکنان خارجی استقلال قرار می‌گیرد.

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

اسماعیل خلیل زاده: کرونا گرفتن فوتبالیست یعنی خداحافظی با فوتبال؛ مخالف برگزاری لیگ برتر هستم

ی مه 10 , 2020
رئیس هیأت مدیره باشگاه استقلال گفت: من چون خودم درگیر بیماری کرونا شدم و می دانم چقدر این بیماری سخت است موافق ادامه برگزاری مسابقات فوتبال نیستم.     به گزارش استقلال نیوز، اسماعیل خلیل زاده رئیس هیأت مدیره باشگاه استقلال در گفتگو با...