مقایسه تیم استراماچونی با استقلالِ قلعه‌نویی

به گزارش مشرق، پس از ناکامی استقلال با وینفرد شفر در لیگ برتر هجدهم، مدیران آبی های تهران او را از هدایت تیم شان کنار گداشتند و فرهاد مجیدی را به عنوان سرمربی انتخاب کردند اما حضور ستاره اسبق آبی ها روی نیمکت این تیم به چند هفته نکشید و با پایان رسیدن لیگ هجدهم، دوره مربیگری مجیدی هم در استقلال تمام شد. هیئت مدیره استقلال با آندره آ استراماچونی ایتالیایی به توافق رسیدند و سرمربی اسبق اینترمیلان هدایت آبی های تهران را برعهده گرفت.

بیشتر بخوانید:

جزئیات مصدومیت ۲ بازیکن استقلال

در ابتدا استراماچونی نتایج خوبی با استقلال نگرفت و بسیاری از هوادران این تیم ناامید بودند اما نتایج ماه‌های اخیر این تیم و نوع فوتبال بازی کردنشان، آنها را جزو یکی از مدعیان لیگ برتر کرده است. حال تصمیم داریم استقلال استراماچونی را با آخرین فصلی که آبی ها با امیر قلعه نویی در لیگ دوزادهم به قهرمانی لیگ برتر رسیدند مقایسه کنیم.

نتایج ضعیف ابتدای فصل، نقطه مشترک استرا و قلعه‌نویی 

استراماچونی تیمی را در اختیار گرفت که هیچکدام از بازیکنانش را با نظر خودش جدب نکرده بود و چند بازیکن مطرح از جمله مهدی رحمتی از این تیم جدا شدند. آنها هفته اول در تبریز مقابل ماشین سازی شکست خوردند و در تهران هم نتوانستند از سد فولاد نکونام عبور کنند و گل دقیقه 95 اهوازی ها، پیروزی را از استقلالی ها گرفت. روند ناکامی استرا با استقلال همچنان ادامه داشت و آنها در هفته سوم در مسجد سلیمان مقابل نفت این شهر متوقف شدند و در حساس ترین بازی نیم فصل مقابل پرسپولیس شکست خوردند تا زنگ خطر برای استراماچونی به صدا در بیاید. استقلال پس از باخت در دربی به رده پانزدهم و در منطقه سقوط قرار گرفت.آنها در هفته پنجم هم در اصفهان مقابل ذوب آهن متوقف شد تا این تیم در همچنان خطر سقوط را در همان هفته های ابتدایی لیگ برتر حس کند و یکی از بدترین شروع های تاریخ لیگ برتر این تیم را رقم بزند. اولین برد استقلال در لیگ هجدهم در هفته ششم در استادیوم آزادی مقابل گل گهر سیرجان به دست آمد. آبی پوشان با گل های هروویچ و قائدی موفق شدند اولین سه امتیاز فصل را کسب کنند. همین برد کافی بود تا موتور شاگردان استراماچونی روشن شود و آنها در هفته هفتم در شهرقدس با 4 گل سایپا را در هم کوبیدند تا خودشان را تا نیمه جدول بالا بکشند. 

پس از این بازی آنها پارس جنوبی را شکست دادند و تراکتور صدرجدولی را در تبریز با نتیجه 4-2 بردند تا رقبا سرشان را به عنوان تعظیم برای تیم استراماچونی خم کنند. آتش بازی شاگردان استراماچونی همچنان ادامه داشت و موفق شدند تیم سخت کوش صنعت نفت را با 5 گل بدرقه کنند و همچنین در قائمشهر از سد نساجی گدشتند. آبی های تهران در حساس ترین بازی خود در هفته دوازدهم در اصفهان به مصاف سپاهان رفتند و در یک بازی دیدنی موفق شدند یک امتیاز از سپاهان بگیرند و اگر داور بازی خطای هند واضح کی روش استنلی را در محوطه جریمه سپاهان می دید، شاید آنها بازی را برده بودند و با 24 امتیاز در صدر جدول قرار داشتند. اما همین تساوی باعث شد تا سپاهان به صدر برود و آبی ها با 22 امتیاز و پایین تر از شهرخودرو در رده سوم قرار بگیرند.

از آخرین دفعه‌ای که استقلال قهرمان لیگ برتر شد، هفت فصل می گدرد و آبی ها هم در لیگ دوازدهم تا پایان هفته دوازدهم، وضعیتی مشابه حالا داشتند. استقلال قلعه نویی تا پایان هفته دوازدهم تنها 6 برد، 2 شکست و 4 تساوی کسب کرده بودند و با 22 امتیاز پایین تر از سپاهان در رده دوم قرار داشت. آنها آلومینیوم هرمزگان، دوب آهن اصفهان، پیکان، راه آهن، صنعت نفت و صبای قم را شکست دادند و مقابل تراکتور و سایپا شکست خوردند و با مس کرمان، ملوان، پرسپولیس و فجر سپاسی مساوی کردند.

استقلال در آن فصل که لیگ برتر 18 تیمی بود، با 19 برد و 10 مساوی و 5 شکست، با 67 امتیاز قهرمان لیگ دوازدهم شدند، و اگر استراماچونی بخواهد به نتایج آن فصل آبی پوشان را تکرار کند باید 2.5 امتیاز از هر بازی بگیرد و البته باید این را در نظر گرفت که لیگ هجدهم با 34 بازی پیگیری می شد و در حال حاضر تیم ها 30 بازی انجام می دهند.
حال شرایط استقلال استراماچونی شباهت زیادی به استقلال قلعه نویی در لیگ دوازدهم دارد و باید تا آخر فصل منتظر ماند و دید آیا استراماچونی می تواند آبی ها را به قهرمانی برساند یا خیر؟

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

چهره ویژه دیدار استقلال و شهر خودرو

چ دسامبر 4 , 2019
به گزارش مشرق، استقلال و شهر خودرو حساس‌ترین دیدار هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال ایران را برگزار می‌کنند. دیداری که می‌تواند تاثیر زیادی در مشخص شدن قهرمان نیم فصل داشته باشد.بی‌تردید چهره ویژه بازی، سید مهدی رحمتی است. دروازه‌بان کهنه‌کار شهر خودرو...