مرفاوی: در استقلال با کسی دعوا، دشمنی و خصومت شخصی نداریم

به گزارش مشرق، صمد مرفاوی در خصوص شرایط تیم استقلال بعد از سه هفته از شروع تمرینات و همچنین مسائل مختلف صحبت‌های زیر را انجام داد.

روز گذشته در محل تمرین حضور پیدا نکردید و همین موضوع باعث ایجاد شایعاتی شد.

غیبت من در تمرین روز گذشته با هماهنگی بوده و مسأله‌ای هم وجود ندارد.

 شرایط کلی استقلال را چطور می‌بینید؟

وضعیت خوب است، البته همانطور که می‌دانید ما تمرینات را دیر شروع کردیم و از روزی که کار را استارت زدیم سه هفته می‌گذرد. یک سری بازیکنان هم در تمرینات ما حضور نداشتند، چند نفر به خاطر کرونا و شیخ دیاباته و همچنین میلیچ نیز به دلیل حضور در کشورشان دیر به ما اضافه شدند. مدتی هم منتظر علی کریمی بودیم و به همین دلیل تیم کاملی در اختیار نداشتیم، اما خودمان را در همان شرایط آماده حفظ کردیم تا ان‌شاءالله با وضعیت مناسب وارد لیگ برتر شویم.

 شایعه شده ممکن است مسابقات بعد از اردوی تیم ملی آغاز شود، هر چند آقای نبی شب گذشته تأکید کرد بازی‌ها در موعد مقرر برگزار می‌شود.

در این زمینه ما چیزی نشنیده‌ایم، اما خودمان را برای هر شرایطی آماده خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید:

استقلال مثل پرسپولیس شد

 استقلال برخلاف سال‌های گذشته نزدیک به 80 درصد شاکله تیم خود را حفظ کرده و تنها علی کریمی، روزبه چشمی و تقریبا میلاد زکی پور از تیم جدا شدند.

خوشبختانه شاکله اصلی فصل گذشته حفظ شده و اگر روزبه چشمی از تیم رفت به جای او محمدحسین مرادمند را جذب کردیم. در مورد کریمی هم تا آخرین لحظه منتظر وی بودیم ولی او دوست داشت لژیونر شود. در پست این بازیکن مهدی‌پور را جذب کردیم. در مورد زکی‌پور هم باید بگویم وی سال گذشته زیاد در ترکیب استقلال به میدان نرفت و بیشتر میلیچ بود که در سمت چپ تأثیر داشت. خوشبختانه این نفرات را در اختیار داریم و با همین وضعیت ادامه خواهیم داد و بازیکن دیگری از دست نمی‌دهیم.

 طی روزهای گذشته نوع برخورد محمود فکری و کادر فنی با بازیکنان به شکلی بوده که ظاهرا پاشنه آشیل استقلال در سال‌های گذشته را نشانه گرفته است. به نظر می‌رسد تجربه شما و بقیه اعضای کادر فنی به تصمیمی که در حال اجرای آن هستید کمک کرده است.

هر کسی در مربیگری تفکر و سلیقه‌ای دارد. ما در استقلال با کسی دعوا و خصومت و دشمنی نداریم و همه هدف ما موفقیت تیم استقلال است. در تیم ما مهم‌ترین مسأله‌ای که باید وجود داشته باشد نظم و انضباط است. این نظم و انضباط به تنهایی قابل اجرا نیست و عوامل بیرونی و مدیران باشگاه نیز باید همه به هم کمک کنند. بازیکنان استقلال باید بدانند در چه تیم بزرگی بازی می‌کنند که تصور من این است که آنها این موضوع را می‌دانند، اما این که هر کسی بخواهد ساز خودش را بزند، مطمئنا روی تیم اثرگذار است و در این شرایط استقلال موفق نخواهد شد. اگر همه باهم باشند و اصول تیمی را رعایت کنند، مطمئنا استقلال می‌تواند موفق شود.

 طی یکی دو روز اخیر جدایی دکتر نوروزی بعد از سال‌ها فعالیت در استقلال سروصدای زیادی به پا کرد. به نظر شما نمی‌شد این موضوع را مدیریت کرد؟

شخصا دکتر نوروزی را دوست دارم و می‌دانم او یک استقلالی متعصب است. او 25 سال برای باشگاه استقلال زحمت کشیده و به تمام معنا نسبت به این تیم تعصب دارد. دکتر نوروزی به استقلال کمک زیادی کرده و حتی کلینیک خودش را در اختیار باشگاه قرار داده است. زمانی که او کارش را در استقلال آغاز کرد، من در تیم حضور داشتم و به زحمات او واقف هستم. حتی در این روزها از طرف خودم با او صحبت کردم که اختلافات کنار گذاشته شود ولی متأسفانه شرایط مهیا نشد. او سخت روی حرف خود ایستاده بود و در نهایت همه اتفاقات مزید بر علت شد تا این کادر پزشکی از استقلال جدا شود. هر چند اعتقاد دارم رفتن او با قهر صورت نگرفته و او همچنان ارتباط صمیمانه‌اش با استقلال را ادامه خواهد داد. صادقانه می‌گویم من گریه دکتر نوروزی را برای باخت استقلال را به چشم دیده‌ام و خیلی دوست داشتیم او در تیم ما بماند و به کارش ادامه بدهد، اما در نهایت این اتفاق رخ نداد.

 شما در هفته اول باید به مصاف مس رفسنجان بروید، آن مسابقه را چطور ارزیابی می‌کنید؟

در لیگ برتر بازی آسان وجود ندارد و همه تیم‌ها توانمند هستند. نباید این گونه باشد که ما فکر کنیم چون مس رفسنجان از لیگ یک آمده تیم خوبی نیست. آنها تیمشان را تقویت کرده‌اند و مطمئنا سختکوش خواهند بود، اما ما هم استقلال هستیم و برنامه خودمان را داریم. تمام رقبا از جمله مس برای ما قابل احترامند اما می‌خواهیم از بازی اول با قدرت ظاهر شویم.

 چند روز پیش مدیران باشگاه استقلال در محل تمرین حاضر شده و کادر فنی خواستار رسیدگی بیشتر به وضعیت تیم شده است. خواسته شما دقیقا از مدیران باشگاه چه بود؟

مهم‌ترین مسأله بحث زمین تمرین است. ما دو زمین تمرین داریم که اگر فردا باران و برف ببارد، در آنها دچار مشکل خواهیم شد. استقلال نباید هر روز در یک نقطه شهر باشد. باشگاه بزرگ استقلال باید چمن مصنوعی، طبیعی و سالن وزنه را باهم در اختیار داشته باشد تا از آنها استفاده کند. در شأن و شخصیت استقلال نیست که هر روز به یک جا کوچ کنیم و کمترین خواسته ما حل مشکل زمین تمرین است. دیگر خواسته ما هم این است که بازیکنان دغدغه نداشته باشند. من می‌دانم که هیأت مدیره و مدیران شب و روز در تلاش هستند تا مشکلات حل شود، اما خود آنها هم می‌دانند که استقلال با این همه هوادار شایسته بهترین‌هاست و نیاز به امکانات بهتری دارد.

 به عنوان سؤال آخر شما قراردادتان را امضا کرده‌اید؟

من هنوز قراردادم را امضا نکرده‌ام، اما مشکلی نیست و طی روزهای آینده آن را امضا خواهم کرد.

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بازیکنان جدید استقلال به هفته اول لیگ می‌رسند؟

ی نوامبر 1 , 2020
به گزارش مشرق، با اعلام اسماعیل خلیل زاده رییس هیات مدیره باشگاه استقلال با پرداخت تمام بدهی‌های خارجی این باشگاه به شفر، جباروف و باشگاه پاختاکور، پنجره نقل و انتقالاتی این تیم بین روزهای دوشنبه یا سه شنبه باز خواهد شد. در صورت تحقق این وعده و گش...