مربی لیگ برتری گزینه جانشینی استراماچونی؟

به گزارش مشرق، مربی که در هر تیمی مربیگری کرد به‌واسطه نتایج ضعیف او را اخراج کردند. با این حال او در استقلال فراتر از انتظار ظاهر شده و برخلاف روزهای ناکام ابتدایی فصل در دو، سه ماه اخیر به‌قدری خوب کار کرد که با شکستن رکوردهای مختلف، عنوان بهترین مربی ماه را از سوی رسانه‌های مختلف از آن خود کرد.  همه اینها درحالی است که همزمان با صدرنشینی استقلال در لیگ برتر که بعد از سال‌ها اتفاق افتاد، فقط ساعاتی هواداران این تیم شادمان بودند و خداحافظی استراماچونی از این تیم مثل آب سردی آبی‌ها را در شوک فرو برد. استرا درنهایت از ایران رفت و این درحالی است که حدود 10 روزی می‌شود همچنان برای آمدن این مربی امروز و فردا می‌شود و هنوز هم مشخص نیست آیا سرمربی خوش‌تیپ ایتالیایی استقلالی‌ها در این تیم دوباره روی نیمکت خواهد نشست یا خیر.  از سوی دیگر مقامات مسئول در استقلال و حتی وزارت ورزش که سیاست سکوت و انتشار اخبار بعضا نادرست را برای فروکش کردن آتش‌خشم هواداران در پیش گرفته‌اند، در این مدت مدام وعده بازگشت استرا را دادند، اما خودشان هم می‌دانند که هیچ چیزی قطعی نیست.

بیشتر بخوانید:

اطلاعیه بامدادی استقلال درمورد استراماچونی +عکس

  مذاکرات موازی با دیگر گزینه‌ها

شواهد نشان می‌دهد مدیران استقلال و وزارت ورزش به‌صورت زیرپوستی مشغول مذاکرات با برخی گزینه‌های دیگر نیز بوده‌اند تا اگر پرونده بازگشت استرا مختومه شد به‌سرعت جانشین او را انتخاب کنند. نخستین گزینه که نامش به میان آمد، فرهاد مجیدی بود که گفته شد به‌همراه علی فتح‌الله‌زاده به استقلال باز می‌گردد تا به‌واسطه محبوبیتی که بین هواداران استقلال دارد فضا را تا حدی تلطیف کند. ظاهرا یکی از اعضای هیات‌مدیره باشگاه نیز به‌همراه برخی واسطه‌ها پیشنهاد مذاکره با والترزنگا را مطرح کرده تا جانشین استراماچونی هم ایتالیایی باشد که البته ظاهرا چندان با این پیشنهاد موافقت نشده چراکه زنگا کارنامه خوبی خصوصا در آسیا ندارد.

  یک کروات، جانشین استرا؟

طبق اخباری که کسب کرده ایم، ممکن است نفر بعدی (درصورتی‌که استراماچونی حاضر به بازگشت نشود) هم خارجی باشد و هم به‌طور کامل لیگ ایران را بشناسد! در سال‌های اخیر در مقاطع مختلف نام دراگان اسکوچیچ به‌عنوان یکی از گزینه‌های حضور در استقلال مطرح شده و می‌گویند اکنون نیز گزینه‌ای کاملا جدی برای حضور در این تیم است. این مربی کروات هم چند ماهی می‌شود پولش را نگرفته و بعید نیست به‌زودی او هم قراردادش را به‌صورت یک‌طرفه فسخ کرده و از نفت‌آبادان جدا شود تا عملکرد موفق این تیم نیز متوقف شود.

جالب اینکه اسکوچیچ اخیرا درباره مربی ایتالیایی صحبت کرده است. سرمربی صنعت‌نفت‌آبادان در واکنش به اینکه تمام نهادهای دولتی از جمله دستگاه دیپلماسی درحال تلاش برای بازگرداندن یک مربی خارجی (استراماچونی) به ایران هستند که متعلق به دولت است، اما ۱۰‌درصد از این تلاش برای حل مشکلات تیم‌هایی مانند صنعت‌نفت نمی‌شود. وی در نشست خبری قبل از دیدار تیمش مقابل ماشین‌سازی اظهار کرد: «اگر بنابر این است که به شخصی کمک شود، باید به همه کمک شود؛ یا همه یا هیچ‌کس. نباید فرقی بین یک مربی ایتالیایی و یک بازیکن ایرانی باشد. اگر دستگاه دیپلماسی کشور و فدراسیون فوتبال به استراماچونی پول می‌دهد، من هم طلبکار هستم و امیدوارم فدراسیون پول من را بدهد. نمی‌خواهم تفاوت دیدگاه نسبت به ایتالیا و کرواسی وجود داشته باشد. ما همسایه همدیگر هستیم. اگر به مربیان ایتالیایی پول می‌دهید، چرا پول مربی کروات را نمی‌دهید. البته درباره استراماچونی شوخی کردم!»

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

وقتی دلارهای ویلموتس و استرا اولویت دارند

س دسامبر 17 , 2019
به گزارش مشرق،‌ این روزها در کنار تمام دغدغه‌ها و مشکلات زندگی، بخش زیادی از مردم موضوع مشترکی برای گفت‌وگو دارند، از رانندگان تاکسی تا مسئولان ارشد نهادهای حکومتی بخشی از مکالمات روزانه خود را به سرمربی ایتالیایی استقلال اختصاص داده‌اند و درباره «آمدن...