محمود فکری: مشکل کادر پزشکی استقلال انرژی زیادی از من گرفت؛ حسین حسینی جایی نخواهد رفت

محمود فکری

سرمربی تیم فوتبال استقلال(تاج) گفت: به وریا غفوری گفتم که فضا جوری شده که می‌خواهند قومیت تو را هم زیر سوال ببرند.

به گزارش استقلال نیوز، محمود فکری سرمربی تیم فوتبال استقلال(تاج) دوشنبه شب مهمان برنامه فوتبال برتر شبکه 3 بود و صحبت های مفصلی در خصوص مسائل مختلف این باشگاه انجام داد که در ادامه می خوانید:

   

*سوابق مربیگری..

اولین تجربه سرمربیگری خود را سال ۸۶ در شیرین فراز پشت سرگذاشتم. بعد از اینکه مدیران باشگاه با سرمربی وقت دچار مشکل شدند، دو سه بازی هدایت تیم را من برعهده گرفتم. بعد از آن وقتی که آقای قلعه نویی برای جام حذفی سرمربی استقلال شد، به عنوان دستیار در کنار او قرار گرفتم. در ادامه سرمربی شیرین فراز در لیگ یک شدم و در ادامه دستیار آقای مظلومی در استقلال شدم و سپس دستیار آقای مرفاوی در مس شدم.

* تجربه مربیگری در لیگ 2..

من لیگ دو را هم تجربه کرده‌ام. آنجا احساس کردم می‌توانم سرمربی باشم. مجددا با آقای قلعه نویی به عنوان دستیار در استقلال کار کردم. با تیم‌های مختلفی از جمله نساجی، نفت مسجد سلیمان، شاهین بوشهر، آلومینیوم اراک و .... کار کرده‌ام و امروز به استقلال آمده‌ام.

* اصول مربیگری..

دوست ندارم به هر قیمتی در یک جا بمانم. حتی اگر تیم قرار باشد قهرمان شود و به موفقیت برسد. شرایط خوب را هم ول می‌کنم تا اصولم حفظ شود.

* مربیگری همانند بازیگری..

مربی‌گری هم مثل بازیگری است. از رده‌های پایه، شما به بزرگسالان می‌رسید. باید پله پله بالا بیایید چون یک سری تجربیات را به دست می‌آورید که به یک‌باره آن‌ها به دست نمی‌آیند.

* جدایی از نساجی..

خیلی دوست داشتم جداییم از نساجی قشنگتر باشد. روزی که به نساجی آمدم، خودشان گفتند به جای دیگری فکر نکن ولی اگر استقلال تو را خواست به تو کمک می‌کنیم به آنجا بروی. من با آقایان حدادی  امیری رفاقت داشتم. ما کار خود را کردیم و در ۱۰ بازی که آنجا بودیم، نتایج خوبی گرفتیم. من حتی به مدیران نساجی می‌گفتم که با مدیران استقلال جلسه دارم. همه اینها با هماهنگی بود و آن‌ها می‌دانستند. نمی‌دانم چه اتفاقاتی افتاد که مسیر به سمت خوبی نرفت. در مجموع باعث شد استعفا دهم و به استقلال بیایم. من در دوران بازیگری هم از نساجی به استقلال آمدم.

* نساجی، خانه اول..

نساجی خانه اول من بوده است. من بچه جویبار هستم و فوتبال حرفه‌ای خود را در نساجی شروع کردم. به عنوان یک سرمربی حرفه‌ای هم کار خود را با نساجی شروع کردم. یک رابطه ماورایی بین من و نساجی و استقلال بوده است. من این را یک حالت مقدس می‌دیدم. دوست داشتم دوستانه به استقلال بیایم. البته هنوز هم اتفاق بدی رخ نداده است. الان آن‌ها می‌توانند از من شکایت کنند یا با مسئولان استقلال مذاکره کنند.

* فروش خانه برای دادن غرامت به نساجی!

باشگاه استقلال نباید بابت این انتقال غرامت می‌داد چون ماجرای من و نساجی رفاقتی بود. آن طرف هم آقای حدادی فرد بسیار محترم و خیری است. از من ۷ میلیارد خواسته‌اند. برای پرداخت این پول باید خانه‌ام را بفروشم.

* کار خوب مسئولان استقلال..

به نظرم مسئولان استقلال کار خوبی کردند که بازیکنان خوب را جذب کردند چون اگر صبر می‌کردند تا مربی بیاید، شاید بازیکنان خوب از دست می‌رفتند. امروز شنیدم بدهی آقای شفر هم پرداخت شده است.

* رضایت از نقل و انتقالات استقلال..

یک وقتی شما برای یک تیم پایین جدولی بازیکن می‌گیرید که باید قیمتش پایین باشد و کیفیتش هم خوب باشد ولی بازیکنی که می‌خواهد به استقلال بیاید، باید کیفیتش مشخص شود. مثلا در دروازه رشید مظاهری ملی پوش است. چه من چه هرکس دیگری نمی‌تواند بگوید رشید را نمی‌خواهم. بازیکنان جذب شده توانمند هستند.

من اگر از نقل و انتقالات راضی نبودم که نباید این سمت را قبول می‌کردم. مشکلات استقلال درونی است که باید حل شود. سال گذشته هم استقلال از لحاظ مهره از پرمهره‌ترین تیم‌ها بود ولی اینکه تصور کنید با داشتن مهره می‌توانید به موفقیت برسید، اشتباه است. حالا ان‌شاءالله باید منیت‌ها را کنار بگذاریم و ما شویم. هواداران هم باید خادمین و خائنین را از هم جدا کنند. ما همه تلاش خود را می‌کنیم تا هواداران سربلند شوند.

* تشکر از هیات مدیره باشگاه..

جا دارد از خلیل‌زاده و اعضای هیات مدیره تشکر کنم که بسیار تلاش می‌کنند. این چند ماهه از سخت‌ترین دوره‌های استقلال بود. من مدارک را دیدم و متوجه شدم که تمام بدهی‌ها به شفر پرداخت شده است. اینکه پول شفر را داده باشند و او گروکشی کند و ندهد، کار قشنگی نیست. اگر هم او این کار را نکرد، باشگاه اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

* نبود منیت در هیات مدیره استقلال..

من در هیات مدیره استقلال منیت نمی‌بینم. فضای خوبی است و همه تلاش می‌کنند. تیم اگر قرار باشد نتیجه بگیرد، این یک کار تیمی است. مطمئنا برای موفقیت همه باید تلاش کنند و همه در آن سهیم هستند.

محمود فکری

* ویروس کرونا و بازیکنان استقلال..

چند بازیکن ما درگیر ویروس کرونا شدند که الحمدالله مشکل حل شد و آن‌ها بعد از پشت سر گذاشتن قرنطینه و منفی شدن تست کرونایشان به تیم برگشتند.

* جذب محمد نادری..

محمد نادری از بازیکنان خوب فوتبال ایران است. ما کمی در سمت چپ مشکل داشتیم و با وجود نادری و میلیچ از آنجا خیالمان راحت می‌شود. از بزرگترهای تیم خواستیم که به نادری کمک کنند تا او بتواند در تیم جا بیافتد.

* منظور خطیبی از بازیکن میلیاردی..

شاید منظور خطیبی از بازیکن ۲۱ میلیاردی استقلال دیاباته است که دلاری حقوق می‌گیرد. ما نساجی را با 12-13 میلیارد بستیم. در استقلال و پرسپولیس همیشه شرایط همین است و وقتی قرار است بازیکنی به این دو تیم برود رقم قرارداد او افزایش پیدا می کند. در دنیا هم همین است. یک بازیکن رئال یا بارسا شاید به اندازه کل یک تیم اسپانیایی ارزش مالیش بیشتر باشد. هرکس به این دو تیم بیاید هم به دنبال پول بیشتر است.

* چالش کسر قراداد بازیکنان..

یک سری بازیکن بوده‌اند که با تیم قرارداد جدید بسته‌اند و قرارداد جدیدشان بیشتر شده است. این موضوع به مدیریت بستگی دارد. من الان فکر می‌کنم این برای ما خودش یک چالش باشد. اگر قرار باشد قرارداد کم شود، برای بازیکن مشکل ایجاد می‌شود و اگر کم نشود هم باید دید می‌توان پرداختش کرد یا نه. امیدوارم در نهایت اتفاق خوبی رخ دهد.

* رعایت پروتکل های کرونا..

پروتکل‌ها در بازی‌های تدارکاتی و تمرینات کمتر از بازی‌های رسمی رعایت می‌شود. مطمئنا اگر 10 روز بازی ها را عقب بیندازند کرونا از بین نمی رود بنابراین اگر بازیها سر فرصت برگزار شود بهتر است.

* جدایی دکتر نوروزی..

استقلال سال سختی را پشت سر گذاشته است. در دوحه همه عصبی بوده‌اند و اتفاقاتی رخ داده است. بعد از آن هم بنده وقتی به عنوان سرمربی معرفی شدم از کادر پزشکی عذرخواهی کردم و از همه خواستم به یکدیگر احترام بگذاریم. هرچقدر این احترام حفظ شود، نتایج تیم بهتر می‌شود. یک سری سوءتفاهم بین کادرپزشکی و بازیکنان ایجاد شده بود که هر کاری کردیم تا این مسئله حل شود، نشد. دلخوری کادرپزشکی زیاد و بود و مسئله حل نشد. من با دکتر نوروزی رفت و آمد خانوادگی هم دارم. او سال‌ها خدمت کرده است. من چندبار از سید حسین خواستم تا عذرخواهی کند و حتی من پادرمیانی کردم تا این قضیه از ما انرژی نگیرد ولی این موضوع خیلی از من انرژی گرفت. من از هیات مدیره خواستم موضوع را حل کنند. یکی دو روز است کادرپزشکی جدید به تمرینات آمده است. شخصا دوست دارم مشکل حل شود. خود بچه‌ها هم دوست دارند که مشکل حل شود و نگاه مثبتی به کادرپزشکی قبلی دارند.

* کوتاه نیامدن کادر پزشکی..

اتفاقی رخ داده و دو طرف به یک شکلی در آن مقصر بوده‌اند. همه بازیکنان از این موضوع استقبال کردند ولی کادرپزشکی کوتاه نیامد. همانطور که دکتر نوروزی گفت، این بازیکنان بچه‌های ما هستند و بچه‌ها اگر اشتباه کنند، ما آن‌ها را دور نمی‌ریزیم. خواهشی که از ایشان دارم، می‌دانم ایشان استقلالی است و تعصب بالایی به این تیم دارد، خواهش من را که قبول نکردند ولی به خاطر هواداران قبول کنند و برگردند.

محمود فکری

* حسینی و مظاهری..

حسین حسینی در تیم می ماند، ما آنها را حفظ می کنیم و کسی را از دست نخواهیم داد. در مورد مظاهری هم باید بگویم رای به سود وی اعلام شده ولی بحث پنجره نقل و انتقالات ما است که باید حل شود وگرنه فکر نمی کنم مساله دیگری در مورد مظاهری وجود داشته باشد.

* جذب بازیکن جدید..

بازیکن لیگ برتری نمی تواند به تیم ما اضافه شود اما اگر بازیکن آزاد یا بازیکنی باشد که جزو سهمیه نباشد را می‌توانیم جذب کنیم چون در لیست جای داریم. اگر به چنین بازیکنی برسیم اضافه خواهیم شد.

* جذب محسن مسلمان..

هنوز جذب مسلمان در دستور کار ما نیست و باید ببینیم که می‌تواند به ما کمک کند یا نه. باید بررسی کنیم.

* جدایی علی کریمی..

جا دارد از هیات مدیره بابت تلاش‌هایشان تشکر کنم. همچنین آقای نامداری خیلی به تیم کمک کردند. در مجموع تیم خوبی داریم. نتوانستیم کریمی را جذب کنیم. خودم با او صحبت کردم  و اگر ایران می‌ماند، در استقلال حضور پیدا می‌کرد. البته پیشنهاد تیم قطری به او خیلی بیشتر از پیشنهاد ما بود.

* پرداخت رضایتنامه نادری..

باشگاه استقلال هم به نادری برای پرداخت پول رضایت نامه کمک می‌کند هرچند در قرارداد این پول برعهده خود او گذاشته شده است.

* شایعه درگیری با وریا غفوری..

در مورد شایعه درگیری ام با وریا باید بگویم قبل از اینکه من به استقلال بیایم، هرکسی را که می‌دیدم از رفتار بد بازیکنان صحبت می‌کرد و می‌گفت بازیکنان گستاخ شده‌اند ولی چیزی که من دیدم این است که بچه‌های خیلی خوش قلب و مرتب و منظمی را در اختیار داریم. خودم جزو کسانی هستم که اصلا بی انضباطی و بی احترامی را دوست ندارم و خیلی محکم هم بر خورد می‌کنم.

* انتقال عمدی حواشی به استقلال..

به وریا هم گفتم که فضا جوری شده که می‌خواهند قومیت(کُرد بودن) تو را هم زیر سوال ببرند. وریا پسر بسیار مهربانی است. من با کردها در کرمانشاه زندگی کرده‌ام. با لرهای بختیاری من زندگی کرده‌ام. هر دو قوم، انسان‌های بسیار مهربان و دوست داشتنی هستند ولی یک سری حواشی را عده‌ای در این میان ایجاد می‌کنند. استقلال بدون حاشیه داشت پیش می‌رفت که این حواشی را به استقلال انداختند. یکی از این موارد، مسئله پزشکی استقلال است.

* جدایی سیروس دین محمدی..

دین محمدی ظاهرا نتوانست با ما ادامه دهد و سایر دوستان را داریم. آقایان عزیزیان و کرامتی به عنوان مربیان دروازه‌بانان اضافه شده‌اند. احتمال دارد شخص دیگری هم به ما اضافه شود. امید دفتری هم به جمع ما اضافه شده است. امیدوارم از توانایی‌های او بیشتر استفاده کنیم.

* تشکر از همسر و فرزندان..

من فضای سختی را دور از خانواده گذرانده‌ام و جا دارد از همسر و فرزندانم تشکر کنم. وقتی ازدواج کردم به خواهر همسرم می گفتند که شوهر خواهرت خشن است اما واقعا قلب مهربانی دارم ولی زمانی که بازی می کردم در بیرون از زمین با داخل زمین خیلی تفاوت داشتم.

* تشکر از پیشکسوتان..

جا دارد از پیشکسوتان استقلال هم تشکر کنم. از همه آن‌ها دعوت می‌کنم بیایند و از نزدیک به ما کمک کنند. امیدوارم با کمک آن‌ها فضای خوبی را ایجاد کنیم تا سال خوبی داشته باشیم و مقابل هواداران سربلند باشیم.

* تلاش برای قهرمانی..

قرار نیست استقلال رده‌های پایین جدول را بگیرد. ما باید تا روز آخر مدعی قهرمانی باشیم و همه تلاش خود را می‌کنیم قهرمانی رقم بخورد و مطمئنا تیم‌های دیگر هم برای قهرمانی بسته شده‌اند. استقلال هر شکلی بسته شود، یک نگاهی باید به قهرمانی داشته باشد. ما نیازمندیم که مشکلات حل شود و همه کنار هم باشیم. اگر کار تیمی درست انجام شد، استقلال می‌تواند به قهرمانی برسد.

اخبار استقلال


 مطالب مرتبط:

محمود فکری: خلیل زاده در قضیه دکتر نوروزی پا درمیانی کرد؛ نمی دانم چرا موضوع بازگشت کادر پزشکی استقلال تکذیب شد!

محمود فکری: سیاست باشگاه باز کردن پنجره نقل و انتقالات است؛ با فروش قائدی مخالفم!

رسمی/ پایان بازی با احساس هوادار مظلوم؛ محمود فکری سرمربی استقلال شد!

'

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

دین محمدی: شأن و شخصیت من در استقلال حفظ نشد

د نوامبر 2 , 2020
به گزارش مشرق، سیروس دین محمدی در خصوص دلایل جدایی اش از استقلال اظهار داشت: اصلا بحث قرارداد زیاد مطرح نبود، آنقدر این مسائل برای من مهم نیست، آنقدر با بی پولی، نبود رختکن و ... بازی کردیم که مسائل مالی چندان مهم نبود. وی افزود: من مدیون هواداران...