مجید نامجومطلق: سرعت بازی استقلال بی نظیر است؛ شرایط استقلال با یک برد عوض می شود

مجید نامجو مطلق

پیشکسوت باشگاه استقلال گفت: سرعت بازی تیم استقلال آنقدر بالا و زیاد است که نمونه آن را در سطح فوتبال ایران هیچگاه ندیده ایم.

   

 به گزارش استقلال نیوز، مجید نامجومطلق پیشکسوت باشگاه استقلال در گفتوگو با خبرگزاری تسنیم، درباره شرایط تیم فوتبال استقلال پس از تساوی مقابل ذوب آهن اصفهان و برخی انتقادها از استراماچونی،صحبت هایی کرد که در ادامه می خوانید:

 * سبک بازی استقلال در حال تغییر است

استقلال بازی خیلی خوبی انجام داد. این تیم هفته به هفته در حال بهتر شدن است و در نیمه اول دربی نیز تیم برتر زمین بود و یک پنالتی هم از دست داد. استقلال مقابل ذوب آهن بازی خوبی به نمایش گذاشت و سبک بازی این تیم با استراماچونی در حال تغییر است.

* معضل استقلال نداشتن تمرکز کافی است

استقلال از نظر عملکرد تیمی سرعت خوبی دارد و کار‌های ترکیبی را به خوبی انجام می‌دهد. اگر نتیجه را کنار بگذریم استقلال از لحاظ فنی و فوتبالی, در حال رشد است ولی معضل این است که بازیکنان استقلال تمرکز لازم برای 90 دقیقه بازی را ندارند, آن هم به این دلیل که تیم تغییرات زیادی داشته و بازیکنان زیادی به تیم اضافه شده‌اند و زمان می‌برد تا به هماهنگی کامل برسند. مهم این است که تیم دارد روز به روز بهتر فوتبال بازی می‌کند.

 * دقایق آخر استقلال باید روانشناسی شود

دقایق آخر بازی‌های استقلال باید بررسی و روانشناسی شود که چرا تیم در دقایق آخر قدرت تصمیم‌گیری ندارد و تمرکزش را از دست می‌دهد. فکر می‌کنم دلیل این موضوع این است که تیم نتیجه لازم را تاکنون نگرفته و فشار روحی و روانی زیادی روی بازیکنان است که باید این فشار کم شود. بازیکنان باید تمرکز بیشتری در زمین داشته باشند و بدانند تا زمانی که داور سوت پایان را نزده بازی ادامه دارد و باید برای دقایق آخر نیز به خوبی برنامه‌ریزی شود و آمادگی کامل داشته باشند.

* عصبانیت استراماچونی کار دست استقلال می دهد

مشکل دیگری که از عدم نتیجه‌گیری نشات می‌گیرد, عصبانی بودن استراماچونی است که این عصبانیت را به داخل زمین و بازیکنان منتقل می‌کند. استراماچونی یا هر مربی دیگری باید نسبت به ارکان باشگاه و بازیکنان و دیگر اعضای کادر آرامش بیشتری داشته باشد, چون در همین آرامش می‌توان برنامه‌ریزی مناسب انجام داد. استراماچونی باید روی این موضوع بیشتر کار کند.

* شرایط استقلال با یک برد عوض می شود

انتظار از استقلال و استراماچونی برای نتیجه‌گیری بالاست, چون این مربی سطح فنی بالایی با نشستن روی نیمکت اینتر دارد. قطعاً شرایط برای استقلال با یک برد عوض می‌شود و تیم به آرامش بیشتری می‌رسد اما برای همان یک برد هم نیاز به آرامش کافی در تیم وجود دارد. حیف شد که استقلال مقابل ذوب آهن با وجود انجام یک بازی خوب باز هم در دقایق آخر نتوانست نتیجه را حفظ کند. این برای تیمی که می‌خواهد قهرمان شود اصلاً خوب نیست.

* سرعت بالای بازی استقلال در ایران بی نظیر است

امیدوارم ایراد‌های استقلال برطرف شود و روز به روز شرایط بهتری پیدا کند. سرعت بالای بازی استقلال مسئله‌ای است که کمتر از این تیم و حتی در فوتبال ایران می‌دیدیم. استقلال از لحاظ فنی خیلی رشد کرده و این می‌تواند یک پالس مثبت برای موفقیت در آینده باشد.

اخبار استقلال


مطالب مرتبط:

هفته پنجم لیگ برتر/ استقلال زخم خورده از وزارت، اسیر طلسم مثبت 90 و ناداوری مقابل ذوب آهن!

'

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

آمار عجیب استقلال استراماچونی

ج سپتامبر 27 , 2019
به گزارش مشرق، 5 بازی و 3 امتیاز، کارنامه ضعیفی برای استقلال محسوب می‌شود. به خصوص که آن‌ها سه بار، با گل‌های پس از دقیقه 90 امتیاز از دست دادند. بازی با ماشین سازی یک امتیاز و بازی با فولاد و ذوب آهن، 2 امتیاز استقلال در وقت‌های تلف شده از دست رفت. مج...