مجیدی ۱۱ بازیکن بدون جانشین دارد/همان هایی که مرا می زدند امروز فرهاد را می زنند

سرویس ورزش مشرق - عبدالصمد مرفاوی همان مربی که توانست الاهلی عربستان را در خاک جده شکست بدهد. وقتی او به آن برد ارزشمند ورزشی – سیاسی برای کشورمان و استقلال دست یافت همسن سرمربی امروز استقلال بود. او در سال ۱۳۸۸ دقیقا ۴۳ ساله بود. همسن فرهاد مجیدی که امروز با استقلال در کویت دنبال شکست دادن همان تیم الاهلی است. بروز اختلاف نظر بین دو دروازه بان قبلی و فعلی استقلال و سپس طرح ماجرای داروی نیروزای "جک تری دی" از سوی مهدی امیرآبادی باعث شد تا برخی مسایل برای صمد مرفاوی تازه شود و با سرمربی جوان امروز استقلال احساس همدردی کند!

عبدالصمد مرفاوی در گفت و گو با مشرق، درباره استقلال و وضعیت امروزش حرف زد.

متن کامل این گفت و گو در ادامه می آید:

* یادتان هست ۱۰ سال پیش با استقلال توانستید در تهران و جده الاهلی را شکست بدهید؟

- بله! البته این را باید اضافه کنم که وقتی ما توانستیم این دو برد را بدست بیاوریم ۱۲، ۱۳ سال می شد که هیچ تیم ایرانی نتوانسته بود در خاک عربستان تیم های عربستانی را شکست بدهد. ولی هیچ مانور خاصی روی آن بازی نشد.

* چرا؟ چون کسی از حضور شما در استقلال خوشحال نبود؟

- به هر حال من سرمربی بودم و شاید کسی دوست نداشت این اتفاق مهم و ارزشمند به نام من ثبت شود. گرچه به لطف آرشیو رسانه ها و برخی دوستان این مسایل هرگز از یاد نمی روند ولی در آن برهه کسی خیلی به این موضوع توجه نکرد. ولی ما در دو بازی متوالی این تیم خوب را شکست دادیم.

* آن تیم الاهلی با این تیم چقدر تفاوت دارد؟

- آن زمان تیم الاهلی یکی از مدعیان جدی قهرمانی لیگ قهرمانان بود و دو سال بعد در ۲۰۱۲ هم تا فینال پیش رفتند. بازیکنان خارجی خیلی خوبی داشتند و ما هم البته با تلاش بچه ها و یاری خدا توانستیم شکست شان بدهیم. الان هم این تیم در وضعیت نسبتا خوبی در لیگ عربستان است. البته این تیم ظرف این چند ماه ۳ بار مربی عوض کرده و همین باعث می شود تا ثبات تاکتیکی تیم تحت الشعاع قرار بگیرد. فکر می کنم این موضوع می تواند به استقلال کمک کند تا در دیدار با الاهلی از برهم ریختگی اوضاع این تیم به سود خود بهره ببرد. عربستانی ها برای بهبود اوضاع تیم شان دست به این تغییرات می زنند ولی در بیشتر موراد تیم هایشان لطمه می بیند.

* وضعیت استقلال را چطور ارزیابی می کنید؟

- استقلال وضعیت بدی ندارد. خوبی کار فرهاد مجیدی این بود که ادامه راه استراماچونی را رفت و خیلی دست به تاکتیکی تیمش نزد. انسجام استقلال در همه خطوط تیم خوب است و این می تواند مهمترین نقطه قوت استقلال باشد.

* نقطه ضعفش را در چه می بینید؟

- نقطه ضعف استقلال نیمکت خالی اش است. فرهاد مجیدی بازیکن جانشینی ندارد که هم اندازه بازیکن اصلی اش باشد . گاهی در خلال بازی لازم است که تیم تغییراتی در برخی نفرات داشته باشد تا روند را هجومی یا تدافعی تر کند. از این نظر او فقط ۱۱ نفر دارد. مصدومیت های اخیر حسابی دست مجیدی را بسته است. قائدی هم که مصدوم شده ولی امیدوارم او و فرشید اسماعیلی بتوانند در این دیدار به تیم کمک کنند.

* کدام بازیکن برای زوج مطهری خوب است؟

- همان قائدی که بود و نبودش مشخص نشده است. آرش رضاوند برای یک پست عقب تر خوب است و فقط تبریزی می ماند که او هم روی فرم نیست و ماههاست که گل نمی زند.

* از طرح موضوع جک تری دی از سوی مهدی امیرآبادی و اتفاقات اینستاگرامی بین رحمتی و حسینی چه برداشتی دارید؟

- آن زمان هم که من سرمربی استقلال شده بودم عده ای از این موضوع خوشحال نبودند. البته این حق طبیعی جامعه است که هر کسی دوست دارد نفر خودش در رأس باشد. این همان جامعه ماست. پیشکسوتی که در این برهه از جک تری دی حرف می زند خودش باید بداند مرور آن خاطرات هیچ فایده ای ندارد و چیزی جز لطمه وارد کردن به تیم در آستانه بازی حساسش نیست. باید منطقی فکر کنند.

* این مسایل درباره تیم مجیدی شما را به یاد خودتان نمی اندازد؟

- در آن برهه هم دقیقا همین مسایل برای استقلالِ من بود. این رفتارها جالب نیست. در اینکه هر کاری کنیم عده ای ناراضی باقی می مانند شکی نیست ولی باید دست از گذشته ها شست و به آینده نگاه کرد. معتقدم امیرآبادی هم از عمد این حرفها را نزده که برای استقلال حاشیه درست کند ولی خود ما می توانیم درک کنیم که بیان برخی مسایل که آن هم در گذشته بوده دردی را دوا نمی کند.

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

عکس/ تیتر روزنامه‌های ورزشی دوشنبه ۲۸ بهمن

د فوریه 17 , 2020
مشرق نیوز - عکس/ تیتر روزنامه‌های ورزشی دوشنبه ۲۸ بهمن ...