قربانی: استقلال یک تیم معمولی شده است

به گزارش مشرق، پیروز قربانی درباره تغییرات دوباره استقلال در فصل نقل و انتقالات پیش فصل و انتقاد هواداران از عملکرد مدیران باشگاه اظهار داشت: استقلال در حال حاضر یک تیم معمولی است و چیز دیگری نمی‌توانم بگویم. شاید با آغاز بازی‌های لیگ، آنقدر از لحاظ تاکتیکی خوب کار کرده باشند و بتوانند نظرها را عوض کنند اما از روی ظاهر آن چیزی که می‌بینیم، استقلال یک تیم معمولی است و تنها تفاوتش با تیم‌های دیگر، داشتن هوادار است.

مدیریت استقلال ضعیف است
«استقلال به لحاظ مدیریتی ضعیف است.» وی با بیان این جمله تصریح کرد: همه قابل احترام هستند، اما طی سال‌های اخیر مدیرانی که برای باشگاه استقلال منصوب شده‌اند، ضعیف کار کرده‌اند. نمونه‌اش اتفاق اخیری است که باشگاه استقلال درگیر آن شده (شکایت پروپیچ) که این مسئله به عدم مدیریت خوب در دوره‌های قبل مربوط است.

استقلال رکوردار تغییرات در پیش فصل است
بازیکن پیشین استقلال خاطرنشان کرد: در کل دنیا سابقه نداشته که تیمی طی چند سال تغییرات زیادی داشته باشد. فکر می‌کنم استقلال رکوردار تغییرات زیاد است. یکی از عوامل موفقیت یک تیم ثبات است که ما این مسئله را در استقلال نمی‌بینیم. استقلال برای نتیجه نگرفتن همه فاکتورها را در حال حاضر دارد! این همه بازیکن در سال‌های اخیر جذب استقلال شده که از میان آنها تعداد محدودی مثل اللهیار صیادمنش شده‌اند. سیستم یارگیری در استقلال مشکل دارد و امسال هم مشخص نیست چه کسی برای این تیم یارگیری کرده است. قطعا استراماچونی نظری نداده، چون بازیکنان را نمی‌شناسد. از طرفی، استراماچونی کار غیرحرفه‌ای کرد و گفت دستیار ایرانی نمی‌خواهد. این مسئله را به خاطر خودم نمی‌گویم. موضوع من تمام شد و رفت. باشگاه باید استراماچونی را مجبور به داشتن دستیار ایرانی می‌کرد. کریم باقری سه، چهار سال است کنار برانکو حضور دارد و خیلی چیزها از او یاد گرفته و بعدها پرسپولیس می‌تواند از او استفاده کند.

چرا هر سال 10 بازیکن جدا می‌شوند؟
قربانی با انتقاد از عملکرد مدیران استقلال در سال‌های اخیر ادامه داد: هر مدیری می‌آید و بعد هم می‌رود و هیچ سیستم نظارتی روی عملکردشان وجود ندارد. وقتی مدیریتی این شرایط را می‌بیند، هر کاری دلش خواست انجام می‌دهد. هیچکسی به مدیر قبلی که با کارهایش به باشگاه لطمه زده است، حرفی نمی‌زند تا پاسخگو باشد. جالب‌تر اینکه همان مدیر پس از جدایی از استقلال مقام بالاتری هم می‌گیرد! کسی از مدیران استقلال ایراد نمی‌گیرد که چرا طوری قرارداد بسته‌اید که هر فصل 10 بازیکن می‌روند؟ درس مدیریت را در دوران ابتدایی هم یاد می‌دهند و نمی‌دانم چرا آقایان بلد نیستند مدیریت کنند. یکی از دلایل قهرمانی پرسپولیس در سال‌های اخیر ثبات بوده، اما استقلال هر سال تیم جدیدی می‌سازد.

بیشتر بخوانید:

آقایان استقلالی‌! پاتوسی واجب‌ بود یا دیاباته؟

ماجرای حضورم در کادر فنی استقلال فاجعه بود!
وی یادآور شد: مردم نگران استقلال هستند، اما باید شرایط را کنار هم قرار دهند و ببینید استقلال می‌تواند موفق باشد یا نه. صرف داشتن تماشاگر که یک تیم را قهرمان نمی‌کند. تماشاگر عامل مکمل موفقیت است نه عامل اصلی. مدیریت استقلال ضعیف است و خودم از نزدیک آن را لمس کردم. نمی‌خواهم کسی را ناراحت کنم، می‌خواهم نظرم را بدهم و اینکه در استقلال بین مدیریت و معاونان هماهنگی ندیدم. شاید باید گفت تصمیمات آقایان 180 درجه با هم تفاوت داشت. برای موفقیت یک تیم، کل ارکانش باید موفق باشند. نمونه‌اش ماجرای خودم که مسکوت باقی ماند و فاجعه بود. مدیرعامل با من برای حضور در کادر فنی صحبت کرد، معاونش گفت عجله کرده و سرمربی هم واکنش نشان داد و گفت چه زمانی گفته بودم مربی ایرانی می‌خواهم؟ من وقتی این شرایط را دیدم، بیرون آمدم. این تیم مشکل مدیریتی دارد و غیر این چیز دیگری نیست.

مدیران ما انتصابی و رابطه‌ای انتخاب می‌شوند
بازیکن پیشین استقلال با بیان اینکه سیستم انتخاب مدیر برای باشگاه استقلال اشتباه بوده است، گفت: تا زمانی که مدیران ما انتصابی و رابطه‌ای باشند، شرایط همین خواهد بود. مربیگری نیز این شرایط را دارد. شاید از حرف‌های من ناراحت شوند اما تنها 4،5 مربی به زور در ایران با شایستگی تیم دارند و بقیه با رابطه تیم گرفته‌اند. مربی‌ای داریم که 15 سال است نتیجه نگرفته اما هر سال تیم دارد. همین وضعیت باعث می‌شود که مربیان درجه دوم و سوم در فوتبال ما پادشاهی می‌کنند. کمیته آموزش کیلویی مدرک می‌دهد، در صورتی که از برخی از مربیان اصطلاح فوتبالی بپرسید، بلد نیستند جواب بدهند. مربی‌ای داریم که 50 سال پیش یک قهرمانی آورده و هر سال تیم دارد. همان مربی با علم 50 سال پیش کار می‌کند و نظارتی هم روی کار او نیست. همه چیز در فوتبال ایران رابطه‌ای شده است.

کمیته آموزش کیلویی مدرک می‌دهد
قربانی افزود: برای اینکه پیروز قربانی خودش را نشان دهد، باید کت و شلوار بپوشد و سمت یک سیاستمدار برود تا خودش را نشان دهد. با این رابطه بازی‌ها، فوتبال ما هیچ چیزی نمی‌شود. رشته تحصیلی من مدیریت است و تا صبح برای‌تان می‌توانم درباره مدیریت صحبت کنم. فوتبال ایران هر روز از پیشرفت دور می‌شود و اگر اتفاقی هم بیفتد، به خاطر استعداد ذاتی فوتبالیست‌های‌مان است. مربیان درجه دو و سوم به فوتبال ایران آمده‌اند و رفته‌اند. هیچ‌وقت شما ندیده‌اید مربی سطح بالای خارجی برای مربیگری به ایران بیاید. برانکو که چند سال پیش هدایت پرسپولیس را پذیرفت، شاید تیمی دنبال او نبود. برانکو پرسپولیس را سال‌ها قهرمان کرد، اما پرسپولیس هم به او هویت داد و صاحب پیشنهادهای زیادی شد. برای قهرمانی پرسپولیس تنها برانکو زحمت نکشید و پدر بازیکنان در آمد و مدیرانش نیز زحمت کشیدند. فارغ از خارجی‌ها، مربیان داخلی با رابطه تیم می‌گیرند. کمیته آموزش فقط کیلویی مدرک می‌دهد و فن‌ها ضعیف است. هر کسی رابطه قوی داشته و با فلان نماینده مجلس را دید یا با پسر وزیر و فلانم سیاستمدار دیدار کرد، می‌تواند تیم بگیرد.

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بچه غول مدیران استقلال را تهدید کرد +عکس

د جولای 15 , 2019
به گزارش مشرق، حنیف عمران زاده مدافع سابق تیم فوتبال استقلال در واکنش به اتفاقات اخیر این تیم پیامی را خطاب به مدیران باشگاه در استوری اینستاگرامش منتشر کرد. Let's block ads! (Why?)...