فنایی: حرف یحیی، حرف همه پرسپولیسی‌ها بود/ شک نکنید به جمع مدعیان برمی‌گردیم

به گزارش مشرق، داود فنایی در خصوص تساوی دو - دو پرسپولیس و استقلال در دربی پایتخت، شرایط این روزهای سرخپوشان، برخی حواشی به وجود آمده، ناراحتی یحیی گل‌محمدی از مهدی رسول‌پناه و... صحبت‌هایی را انجام داد که متن کامل آن را در زیر می‌خوانید:

* ابتدا در مورد دربی صحبت کنید، بازی چطور بود؟

خب همانطور که همه دیدند ما فوتبال بی‌نظیری را به نمایش گذاشتیم و واقعاً همه بچه‌ها از جان مایه گذاشتند. اگر کمی تمرکز و شانسمان بهتر بود با یک نتیجه باورنکردنی استقلال را شکست می‌دادیم اما بازی مساوی شد. ما باید سعی کنیم در دقایق اول و آخر بازی‌ گل نخوریم تا بتوانیم پیروزی‌ها را حفظ کنیم. البته همه دیدیم که ما چه تیم باکیفیتی هستیم و در این مدت فقط یک نیمه بد جلوی ذوب‌آهن داشتیم.

* خیلی‌ها معتقدند استقلال در بازی با پرسپولیس از یک شکست بزرگ فرار کرد.

دقیقاً همینطور است. ما موقعیت‌های بسیار عالی داشتیم اما با بدشانسی آنها از دست دادیم. من باید یک خسته نباشید ویژه به بازیکنان‌مان بگویم که با جان و دل بازی کردند و نکات تاکتیکی را به بهترین شکل ممکن در زمین پیاده کردند. همه دیدید که ما چه تیمی باکیفیتی هستیم. دیدید که بعد از بازی هم، تیم حریف از گرفتن مساوی خوشحال بود.

* فکر می‌کنید پرسپولیس بتواند به جمع مدعیان قهرمانی برگردد؟

شک نکنید این اتفاق رخ می‌دهد و اگر کسی به چیزی غیر از این اعتقاد داشته باشد پرسپولیسی نیست. با پیروزی در بازی‌های عقب مانده به جدول برمی‌گردیم. بچه‌ها از جان مایه می‌گذارند تا این اتفاق رخ دهد. از آن طرف هواداران هم مثل همیشه پشت ما بودند و هستند تا ما به جایگاه اصلی‌مان برگردیم. لیگ، یک ماراتن کامل است و همین الان کلی بازی و امتیاز تا پایان لیگ مانده. نمی‌شود از الان گفت چه تیمی قهرمان است. نقاط ضعف‌مان را برطرف می‌کنیم تا بتوانیم به کورس قهرمانی برگردیم. این را بدانید که جام قهرمانی را روز آخر می‌دهند. ما پا پس نمی‌کشیم و علی‌رغم تمام مشکلاتی که وجود دارد می‌جنگیم.

* در روزهای اخیر شاهد بودیم که برخی از پیشکسوتان هم علیه پرسپولیس صحبت کردند.

واقعا از برخی از پیشکسوتان گله دارم که چطور به خودشان اجازه می‌دهند اینطور صحبت کنند. فکر می‌کنم آنها اگر سکوت کنند بهتر است. برخی هستند که در هیچ تیمی کار نمی‌کنند اما از این شبکه به آن شبکه به عنوان کارشناس می‌روند، آنهایی که شرایط نیمکت را درک نمی‌کنند و فقط حرف می‌زنند.

* بعد از بازی با استقلال فشار و هجمه زیادی روی احمد نوراللهی به خاطر موقعیت‌هایی که از دست داد به وجود آمده، در این مورد چه صحبتی دارید؟

مگر نوراللهی کم برای پرسپولیس زحمت کشیده و گل حساس زده؟ احمد در پستی بازی می‌کند که پست تخصصی است اما می‌بینید با اینکه پست تخصصی‌اش نیست می‌بینید که چقدر تلاش می‌کند و چقدر دوندگی دارد. هیچ بازیکنی که از عمد در دربی موقعیت خراب نمی‌کند. تمام بازیکنان ما با تمام توان در دربی بازی کردند. باور نمی‌کنید در تمرین ریکاوری بعد از دربی هیچ بازیکنی توان دویدن نداشت.

* البته هواداران هم حسابی شما را حمایت کردند.

هوادار واقعی، کسی است که هنگام برد و باخت و مساوی پشت تیمش باشد. هواداران می‌دانند که ما تیم خوبی هستیم و با همین تیم به فینال آسیا رفتیم. ما هنوز در لیگ نباختیم اما این همه فشار روی ما وجود دارد، آن هم در شرایطی که کلی از بازیکنان ما را گرفتند، به ما حمله کردند و از نظر مالی هم درصد زیادی از پول‌مان را نگرفتیم. اگر حرف نمی‌زنیم برای این است که تیم به حاشیه نرود. چهار سال است پرسپولیس بهترین جایگاه را دارد و همین باعث شده هر تیمی مقابل ما قرار می‌گیرد با تمام توان به زمین بیاید.

* اما وقتی بازیکنی ضعیف بازی می‌کند این حق هوادار است که انتقاد کند.

بله، ولی باید انتقاد کارشناسان و با اطلاع باشد. الان هجمه سنگینی روی مهدی شیری و بعد از آن احمد نوراللهی به وجود آمده است. کنترل این شرایط کار سختی است. هیچ‌کسی که از عمد به ضرر پرسپولیس کاری نمی‌کند. همه دوست دارند بهترین عملکرد را داشته باشند. هواداران هم همیشه پشت ما بودند و همیشه از ما حمایت کردند و می‌دانند که نباید علیه بازیکن هجمه درست شود.

* بعد از بازی با استقلال برخی از اعضای کادرفنی این تیم معتقد بودند که داور به نفع تیم آنها پنالتی نگرفته.

واقعا نمی‌دانم چه بگویم، همه جهان دیدند که آن توپ پنالتی نبود اما برخی‌ برای این که مقابل هواداران‌شان خودشیرینی کنند می‌گویند داور برای استقلال پنالتی نگرفته است. باور کنید تعداد زیادی از استقلالی‌ها به من پیام دادند و گفتند که ما شانس آوردیم ۴،۵ گل نخوردیم. بعضی‌ها یاد گرفتند روی نیمکت شلوغ‌کاری کنند و ضعف‌های‌شان را با داد و بیداد الکی بپوشانند. خیلی جالب است که کرمانشاهی (داور دربی) می‌گفت صدا از نیمکت پرسپولیس در نمی‌آید اما آن طرف داد و فریاد می‌کنند. بعضی‌ها یاد گرفتند که فقط روی نیمکت داد و فریاد کنند یا حرف‌های بی‌مورد بزنند تا شاید داور را تحت‌تاثیر قرار بدهند.

* درباره عملکرد حامد لک هم توضیح دهید، آیا از او راضی هستید؟

خدا را شکر می‌کنم که همه دروازه‌بان‌های ما در بهترین فرم خودشان هستند و تلاش می‌کنند تا برای پرسپولیس بهترین عملکرد را داشته باشند. پست دروازه‌بانی طوری است که فقط یک نفر می‌تواند بازی کند و بقیه باید تلاش کنند. عملکرد لک هم بسیار خوب بوده و او جز بهترین دروازه‌بان‌های آسیا است. لک در لیگ هم عالی بوده و من به تلاش‌ها و انگیزه او تبریک می‌گویم.

* بعد از بازی با استقلال یحیی گل‌محمدی به شکلی واضح از مهدی رسول‌پناه به عنوان رییس هیئت مدیره باشگاه انتقاد کرد. در این مورد چه نظری دارید؟

یحیی حق دارد. ۶۰،۷۰ درصد تیم ما جدا شدند. یک مربی در این شرایط باید چه کار کند؟ حرفی که یحیی زد حرف همه هواداران و همه تیم پرسپولیس است. مگر می‌شود یک مدیر اینقدر به پرسپولیس ضربه بزند و باز هم در باشگاه مشغول به کار باشد؟ اینها فوتبالی نیستند که وقتی بشار می‌رود می‌گویند اتفاقی رخ نمی‌دهد. شما ببینید بشار، شجاع، ترابی و بقیه که از پرسپولیس جدا شدند الان در چه فرمی قرار دارند. ما اگر همه بازیکنان‌مان را داشتیم تیم دیگری بودیم. مثل بازی با شارجه که آن تیم اصلی ما بود که با یک تاکتیک و با یک شرایط عالی بازی می‌کرد اما اجازه نمی‌دهند ما آرامش داشته باشیم. آقایان اگر چوب لای چرخ ما نگذارند موفق می‌شویم. وظیفه مدیر پول درآوردن و کار مدیریتی است و وظیفه کادرفنی هم کار فنی.

*و صحبت پایانی.

این را بدانید که پرسپولیس ارث پدری ما نیست. ما یک زمانی به عنوان بازیکن در این تیم تلاش کردیم و حالا هم به عنوان مربی با تمام توان کار می‌کنیم و یک رور هم می‌رویم. همچنین از تمام هواداران و بازیکنان تشکر می‌کنم که همیشه پشت کادرفنی و پشت پرسپولیس هستند و ما را حمایت می‌کنند.

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

آرش برهانی: شکوری به فدراسیون رفت تا داور پنالتی ما را نگیرد؛ در دوران بازی کردنم هرگز به مربی پوزخند نزدم!

چ ژانویه 13 , 2021
مربی تیم فوتبال استقلال (تاج) گفت: در زمان بازیکنی ام هیچ وقت به سرمربی تیم پوزخند نمی‌زدم و علیه او استوری نمی‌گذاشتم اما ظاهرا برخی‌ها خودشان را به خواب زده‌اند. به گزارش استقلال نیوز، آرش برهانی مربی تیم فوتبال استقلال (تاج) در گف...