عملکرد ضعیف خرید جدید استقلال؛ ۶ گل در ۴ سال! +عکس و کارنامه

سرویس ورزش مشرق – از حدود یک هفته پیش همزمان با مطرح شدن نام آیاندا پاتوسی برای بازگشت به استقلال اسم یک فوتبالیست استرالیایی دیگر که او هم سیه چرده و آفریقایی الاصل بود سرزبان ها افتاد. در ادامه با بررسی بیوگرافی و کارنامه بازی، مصدومیت، قهرمانی و گلزنی های این فوتبالیست بیش از پیش با خودش و سوابقش آشنا شوید.

*متولد نیجریه!

اسم کاملش "برنی آلفا ایبینی ایسه" است که در سال ۱۹۹۲ در شهر پورت "هارکورت" نیجریه متولد شده است. البته او در دوران کودکی همراه خانواده اش راهی استرالیا و در آن کشور بزرگ شد تا به یک استرالیاییِ نیجریه ای تبار تبدیل شود.

*خوش استیل اما منشوری!

برنی با قدی در حدود ۱۸۷ سانتی متر و وزن ۸۷ کیلوگرم (البته تا حدود دو ماه پیش این وزن را داشته است) فوتبالیستی متناسب با اندامی ورزیده است که مدل موهایش را هم منشوری آرایش می کند. البته در هر دو گوشش هم گوشواره می اندازد.

*بازیکن چند پُسته!

این فوتبالیست در صفحه ویکی پدیا به عنوان مهاجم معرفی شده است ولی قابلیت بازی در ۴ پست دیگر وینگر راست و چپ و هافبک های چپ و راست را هم دارد. جالب است که او بیشترین تعداد گلهایش را در پست وینگر راست به ثمر رسانده است. ۱۵ بازی و ۱۰ گل زده در وینگر راست.

*قیمت؛ ۶ میلیارد و ۷۰۰!

در ترانسفر مارکت قیمت این بازیکن ۴۵۰ هزار یورو معادل ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است. البته با یوروی ۱۴ هزار و ۹۰۰ تومانی.

*در استرالیا استارت زد!

برنی فوتبالش را در رده بزرگسالان در سال ۲۰۰۹ آغاز کرد و به تیم سنترال مارینرز پیوست. البته او در دورانی که تحت قرارداد آن تیم بود راهی تیم بلک تاون سیتی (در فصل ۱۱-۲۰۱۰) هم شد و تا ۲۰۱۳ همان جا فوتبال بازی کرد.

*رفت و برگشت به چین!

او در فصول ۱۵-۲۰۱۳ راهی شانگ های سیبک چین شد ولی فقط ۱۰ بازی در آن کشور کرد و سپس باز هم قرضی به استرالیا برگشت. یک فصل برای سنترال و یک فصل اف سی سیدنی توپ زد.

*سفر تلخ به اروپا!

برنی که همیشه رویای فوتبال در اروپا را در سر داشت به محض پیوستن به کلوپ بروژ بلژیک در سال ۲۰۱۵ مصدوم شد و حتی یک بازی هم برای تیمش نکرد. سپس قرضی به سیدنی برگشت.

*بازی در تیم بیت آشور!

او که قصد بازگشت به استرالیا را نداشت وقتی از باشگاه "ونکوور وایت کپس" کانادا در لیگ ام ال اس پیشنهاد دریافت کرد راهی قاره آمریکا شد و به تیمی پیوست که دو فصل قبل‎تر استفان بیت آشور در آن توپ می زد.

*بازگشت به آسیا!

او در فصل ۱۹-۲۰۱۸ به لیگ ستارگان امارات و تیم الامارت پیوست و سپس در ژانویه ۲۰۱۹ به چومبوک موتورز کره جنوبی رفت تا در کی لیگ توپ بزند. از آنجا هم کاندیدای حضور در استقلال شد.

*مهاجم کم گل!

او در مجموع این سالها در ۱۹۳ بازی در لیگ های مختلف ۳۵ گل به ثمر رساند. در همین مدت در ۹ مسابقه جام حذفی یک بار موفق به گلزنی شد و در ۲۱ دیدار جام های قاره ای هرگز موفق به گلزنی نشد تا آمار ضعیف و حدودی هر ۶ بازی(۶.۲) یک گل را در مجموع ۲۲۳ بازی (۳۶ گل) برجای بگذارد. اگر فصول بازی او را از ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۹، ۱۰ سال حساب کنیم تقریبا او سالی ۲۲ بار بازی کرده و سالی ۶ گل به ثمر رسانده است که برای یک مهاجم آمار ضعیفی محسوب می شود.

* اهل پاس گل دادن هم نیست!

برنی ایبینی در این ۲۲۳ باری که در تیم های مختلف به میدان رفته فقط ۱۶ بار گلسازی کرده و به هم تیمی هایش پاس گل داده است. تا از این نظر هم آمار ضعیفی داشته باشد.

*گل ملی هم ندارد!

این استرالیایی دو ملیَّته، در تیم ملی استرالیا هم دو بار به میدان رفته ولی هرگز گل ملی برایش ثبت نشده است.

*مصدومیت یک ساله!

او در روزهای نخست پیوستن به تیم بروژ بلژیک از ناحیه استخوان نازک نی ساق دچار شکستگی شد تا ۳۶1 روز (یک سال) از مسابقات دور بماند. او در فصل ۱۶-۲۰۱۵ با رقمی معادل ۷۵۰ هزار یورو راهی این تیم شد ولی فقط هزینه نگهداری اش را روی دوش بلژیکی ها گذاشت. پس از این مصدومیت ارزش او تا ۱۴۰ هزار یورو کاهش یافت!

*در سیدنی هم مصدوم شد!

او در فصل ۱۷-۲۰۱۶ تنها یک بار از ناحیه ماهیچه کشاله دچار کشیدگی شد که ۳۶ روز از میادین دور بود و ۶ بازی تیم اف سی سیدنی را از دست داد.

*لیگی که با مصدومیت تمام شد!

او در فصل ۱۹-۲۰۱۸ و در روزهایی که در تیم کره ای توپ می زد عضله پاره کرد و دوری ۲ ماهه اش را تجربه کرد تا ۱۳ بازی آخر فصل را از دست داده باشد.

*آخرین گل ۷ ماه پیش!

آخرین گلی که برنی در یک دیدار رسمی زده به تاریخ یکشنبه ۵ خرداد سال جاری برمی گردد که در هفته سیزدهم لیگ کره جنوبی زد. حدود ۷ ماه و ۱۸ روز پیش.

*۲ ماه است بازی نمی کند!

آخرین باری که برنی در یک دیدار رسمی به میدان رفت یک ماه و ۲۱ روز پیش بود که به مدت ۱۴ دقیقه به ترکیب تیم چونبوک موتورز اضافه شد.

*چرا ۵ ماه بازی نکرد؟!

او در تاریخ ۲۳ تیر امسال وقتی به مدت ۲۸ دقیقه در ترکیب تیم چونبوک قرار گرفت، دیگر به میدان نرفت! او ۵ ماه و نیم بیرون نشست تا سرانجام در تاریخ ۱۲ آبان ماه امسال دوباره فقط یک دقیقه بازی کرد.

*پنالتی زن نیست!

برنی ایبینی در طول این ۱۰ سال فوتبالی که بازی می کند فقط یک بار در فصل ۱۷-۲۰۱۶ پشت ضربه پنالتی ایستاده و البته همان یکبار هم گل زده است. در واقع اصلا اهل پنالتی زدن نیست.

*۴ قهرمانی در لیگ های مختلف!

از افتخارات برنی می توان به دو قهرمانی همراه تیم سنترال مارینرز استرالیا در سالهای ۱۲-۲۰۱۱ و ۱۳-۲۰۱۲ در استرالیا، یک قهرمانی با اف سی سیدنی استرالیا در سال ۱۷-۲۰۱۶ و یک قهرمانی در کی لیگ کره جنوبی با چونبوک موتورز در فصل ۲۰۱۹ اشاره کرد.

*آقای گل جوانان استرالیا!

برنی ایبینی در فصل ۱۱-۲۰۱۰ و در رده جوانان موفق شد جایزه کفش طلا که به آقای گل لیگ جوانان استرالیا تعلق می گیرد را با زدن ۱۲ گل زده به خودش اختصاص بدهد.

*آشنا با لیگ قهرمانان آسیا اما بدون یک گل!

این بازیکن استرالیایی البته سابقه خوبی هم در لیگ قهرمانان آسیا دارد. او در ۳ فصل همراه تیم سنترال مارینرز استرالیا و یک فصل با چونبوک موتورز کره جنوبی جمعا ۲۱ بار در لیگ قهرمانان به میدان رفته و ۲ پاس گل هم داده است. هر ۱۰ بازی یک پاس گل ولی باز هم نتوانسته حتی یک گل در رقابتهای آسیایی بزند!

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تنها راه موفقیت مجیدی در استقلال

د ژانویه 13 , 2020
به گزارش مشرق، علی موسوی درباره وضعیت استقلال بعد از جدایی آندره‌آ استراماچونی و سرمربیگری فرهاد مجیدی, گفت: استقلال با فراز و نشیب‌هایی که در نیم فصل اول داشت, در نهایت توانست با یک مربی کارکشته و با تجربه حضور در صدر جدول را تجربه کند. یادم نمی‌رود ا...