علی لطیفی: استقلال تماشاگر پسند بازی می کند؛ بازیکنان شم گلزنی را ندارند!

علی لطیفی

پیشکسوت باشگاه استقلال گفت: استقلال با استراماچونی می‌تواند در مسیر و جایگاه درست قرار بگیرد.

 به گزارش استقلال نیوز، علی لطیفی پیشکسوت باشگاه استقلال در گفتوگو با خبرگزاری فارس، درخصوص شرایط حال حاضر استقلال، صحبت هایی کرد که در ادامه می خوانید:

  

استقلال تماشاگر پسند بازی می کند

به اعتقاد من استقلال بعد از ‌آمدن استراماچونی بازی به بازی بهتر شده، از جهاتی رشد و پیشرفت این تیم را می‌بینیم و البته از جهاتی درجا زدن و عقب گرد آن را شاهد هستیم. استقلال روی زمین بازی می‌کند، بازی این تیم تماشاگر پسند است و خلق موقعیت‌های خوبی دارد اما از نظر کسب نتیجه رضایتبخش نیست.

بازیکنان استقلال شم گلزنی را ندارند

یک دلیل عدم نتیجه‌گیری استقلال می‌تواند بدشانسی باشد ما در بازی شب گذشته مقابل ذوب آهن دیدیم که استقلال بسیار بهتر از حریف بود یک بازی مالکانه با خلق موقعیت داشت اما معضل این تیم در بخش هجومی است که بازیکنی را در خط حمله ندارد تا بتواند از این موقعیت‌ها استفاده کند و سوای بحث یک گلزن  تمام عیار سایر بازیکنان هم شم گلزنی را ندارند. ‌آنها به لحاظ روانی در شرایط ایده‌آل نیستند چون به خاطر نتایج بدست ‌آمده تحت فشار قرار دارند. بازیکنان استقلال مقابل دروازه حریف شرایط روحی خوبی ندارند و این شرایط در مقابل دروازه خودشان هم وجود دارد. این تیم در سه بازی در دقایق پایانی گل خورد و دو باخت و یک تساوی را ثبت کرد و به اعتقاد من این مساله نمی‌تواند فنی باشد و بیشتر به تمرکز و نوع مدیریت بازی در زمین مربوط می‌شود. البته ذوب ‌آهن هم شرایط مشابه به استقلال را دارد و نسبت به سال گذشته در وضعیت خوبی نیست. خط دفاع این تیم بسیار باز بود و بازیکنان استقلال هر زمانی که  خواستند توانستند از لایه‌های دفاعی ذوب آهن عبور کنند درواقع ذوب آهن در ساختار دفاعی ضعیف بود این تیم از روی ضربات  شروع مجدد به گل رسید که می‌توان گفت نقطه ضعف استقلال است.

رضایتبخش نبودن عملکرد بازیکنان استقلال دو دلیل دارد

رضایتبخش نبودن عملکرد بازیکنان استقلال به دو دلیل می‌تواند باشد یکی نداشتن تمرکز و دیگری اینکه بازیکنان احساس مسئولیت ندارند. اگر احساس مسئولیت در فاز دفاعی چه به صورت گروهی و چه به صورت فردی نباشد تیم واقعا به مشکل می‌خورد و ما این را در پنج بازی که استقلال پشت سر گذاشته دیدیم.

* استقلال از لحاظ مدیریتی به شدت دچار ضعف است

استقلال در وهله اول از لحاظ مدیریتی به شدت دچار ضعف است. جناب فتحی در سال‌های دور مدیر من بوده و از مدیران خوب ورزشی کشور ما هم محسوب می‌شود اما واقعیت این است در استقلال اصلا خوب کار نکرده ممکن است گروهی از طرفداران در این موضوع وزارت ورزش را مقصر بدانند اما به نظر من این حرف درست نیست. چون وزارت ورزش مدیری را انتخاب می‌کند و همان بودجه‌ای که در اختیار باشگاه رقیب می‌گذارد به باشگاه استقلال هم می‌دهد اما مدیرعامل استقلال  و گروهش در حفظ بازیکنان تاثیرگذار فصل گذشته و همچنین نیم فصل پیش از آن نیز موفق نبودند.

استراماچونی برگ برنده فتحی بود

استقلال در فصل گذشته پرمهره‌ترین تیم لیگ بود که بخشی از آنها را فتحی به این تیم آورد باید گفت که فتحی و مدیران استقلال در حفظ اسکلت تیم ضعیف عمل کردند. به نظر من استراماچونی برگ برنده فتحی بود اما او نیاز به ابزار دارد هر تیمی که 15-14 بازیکن موثر را از دست بدهد دچار مشکل می‌شود و هیچ مربی در دنیا نمی‌توانید پیدا کنید که با این حجم از تغییرات بتواند قد علم کند. علاوه بر این بازیکنان جذب شده یا در حد نام استقلال نیستند یا اینکه نیاز به کسب تجربه دارند. برای اینکه آ‌نها جا بیفتند نیاز به زمان دارند و این مساله در تمام تیم‌های دنیا وجود دارد. اینکه تیم شما در پنج هفته سه بار در لحظات پایانی گل بخورد یعنی بازیکنان تمرکز ندارند و از این لحاظ دچار ضعف هستند به نظر من استراماچونی هنوز نتوانسته اسکلت تیم را بسازد و او به پنج الی شش هفته نیاز دارد تا شرایط لازم را در تیم ایجاد کند. استقلال با استراماچونی می‌تواند مسیری را طی کند که پرسپولیس با برانکو طی کرد. برانکو در سال اول در آستانه اخراج قرار داشت بسیاری از پیشکسوتان پرسپولیس به خاطر نوع فوتبال او گفتند که باید برود اما من به عنوان یک استقلالی تنها کسی بودم که از سرمربی پرسپولیس حمایت کردم و این بخاطر فوتبال ایران بود. در ان زمان در تلویزیون گفتم برانکو به خاطر فرم بازی که دارد باید حمایت شود الان همین نظر را در مورد استراماچونی دارم. استقلال با این سرمربی می‌تواند در مسیر و جایگاه درست قرار بگیرد.

بهتر است دستیاری از نسل ما در کنار استراماچونی قرار بگیرد

باید از استراماچونی حمایت شود. پس از بازی شب گذشته دیدم که بازیکنان او را دوره کردند و این نشان می‌دهد که بازیکنان او را دوست دارند. استراماچونی یک مربی خارجی است که با فرهنگ ما آشنایی ندارد. او نمی‌تواند با شرایط فعلی افکار و تفکراتش را به تیم منتقل کند. مشکل اصلی او جمع کردن تیم از لحاظ روحی و روانی است ضمن اینکه استقلال به جز وریا غفوری بازیکن دیگری را ندارد که نقش رهبر و لیدر را در تیم بازی کند به همین خاطر معتقدم یک پیشکسوت که کار فنی کرده باشد و بتواند ارتباط خوبی را با بازیکنان برقرار کند نیاز نیمکت استقلال است به نظر من لازم است که این مربی از نسل ما یعنی دو نسل پیش‌تر استقلال نسلی که از دهه هفتاد باشد. بازیکنان نسل جدید چون سن‌شان به بازیکنان تیم نزدیک است و همچنین بازیکنان نسل‌های قبل‌تر نمی‌توانند قدرت رهبری از بین بازیکنان داشته باشند بنابراین بهتر است دستیاری از نسل ما در کنار استراماچونی قرار بگیرد تا بتواند تیم را از لحاظ روحی و روانی جمع کند و شرایط خوبی را ایجاد کند. درواقع می‌توانم بگویم کسی باید در مقابل استراماچونی قرار بگیرد که نقشی که کریم باقری در پرسپولیس ایفا می‌کند را در  استقلال داشته باشد چنین شخصی می‌تواند کارساز باشد به شرط اینکه در تیم‌های دیگر کار کرده باشد و تجربه لازم را داشته باشد. او باید کار روانشناسی و ارتباط با بازیکنان را بلد باشد. کریم باقری در پرسپولیس به برانکو خیلی کمک کرد برانکو از نظر شناخت فرهنگ بازیکنان ایرانی نسبت به استراماچونی جلو بود اما استراماچونی چون شناخت کافی از فرهنگ ما ندارد کار سخت‌تری دارد بنابراین نفری که بتواند این ارتباط را بین او و بازیکنان تیم برقرار کند یک نیاز مبرم برای استقلال محسوب می‌شود.

 اخبار تیم استقلال


 مطالب مرتبط:

هفته پنجم لیگ برتر/ استقلال زخم خورده از وزارت، اسیر طلسم مثبت 90 و ناداوری مقابل ذوب آهن!

'

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

دروازه بان استقلال مصدوم شد

ج سپتامبر 27 , 2019
به گزارش مشرق، روز گذشته تیم استقلال در دیداری خارج از خانه با نتیجه ۲-۲ مقابل ذوب آهن متوقف شد. این نتیجه در حالی رقم خورد که پیش از شروع بازی و در لحظه گرم کردن بازیکنان، سیدحسین حسینی از ناحیه مچ دست راست مصدوم شده بود. او پس از یک شیرجه روی دس...