علیزاده: بعد از دربی قلعه‌نویی شرمنده‌ام کرد

به گزارش مشرق، علی علیزاده یکی از بازیکنانی است که سابقه بازی در استقلال و پرسپولیس را در کارنامه‌اش دارد. او در شهرآورد ۶۶ با اشتباه بزرگ خود باعث شد تا حرف و حدیث‌های زیادی درباره پنالتی‌ای که مرتکب شد، شکل بگیرد.

بیشتر بخوانید:

قلعه‌نویی هم پر افتخار است هم پر هزینه

علیزاده از حضورش در استقلال و پرسپولیس گفت و چندین خاطره جالب تعریف کرد. مشروح این گفت‌وگو به شرح زیر است:

ابتدا به پرسپولیس رفتی؟

من قبل از اینکه با پیشنهاد پرسپولیس مواجه شوم، مورد توجه استقلال قرار داشتم و حتی با این تیم قرارداد داخلی امضا کردم اما پرسپولیسی‌ها قرار ملاقات گذاشتند و به دفتر علی پروین رفتم.

در این ملاقات چه اتفاقی افتاد؟

علی پروین اسطوره باشگاه پرسپولیس است و وقتی ایشان را دیدم ترسیدم، با همان لحن خاص خودش گفت «پسر بشین قراردادت را امضا کن.»

و به خاطر ترس از پروین امضا کردی؟

وقتی علی پروین را دیدم ترسیدم و اگرچه با استقلال قرارداد داخلی امضا کرده بودم اما در عمل انجام شده قرار گرفتم و با قرمزپوشان تهرانی قرارداد امضا کردم. در آن روزها گفتند علی علیزاده به خاطر پول بیشتر به پرسپولیس رفته است اما این موضوع حقیقت نداشت و شاید کمتر از استقلال هم پول می‌گرفتم.

چند سال بعد به استقلال رفتی؟

من اگر به آن روزها بر می‌گشتم هرگز به استقلال نمی‌رفتم.

چرا؟

برای اینکه همیشه دوست داشتم در فوتبال آرامش داشته باشم و دنبال جنجال و حاشیه نبودم اما برخی‌ها این قدر اصرار کردند که چنین اتفاقی افتاد و من به استقلال رفتم.

از رفتن به استقلال پشیمان هستی؟

از اینکه به استقلال رفتم و در این تیم بزرگ بازی کردم پشیمان نیستم. من در استقلال قهرمانی و افتخارات زیادی را به دست آوردم اما باید اعتراف کنم اگر در پرسپولیس می‌ماندم و در این تیم به فوتبالم ادامه می‌دادم، برای آینده‌ ورزشی‌ام بهتر بود.

با پیراهن استقلال به پرسپولیس گل زدی اما این گل به نام شیث‌ رضایی ثبت شد؟

من تازه به استقلال رفته بودم و این بازی برایم از اهمیت زیادی برخوردار بود، من گل زدم اما متاسفانه اشتباه کردند و این گل، گل به خودی و به نام شیث‌ رضایی ثبت شد چرا که من به توپ ضربه زدم و باعث شد تا وارد دروازه پرسپولیس شود.

اوت‌های بلند تو معروف بود؟
ایرادی داشت؟ این توانایی را داشتم که اوت‌های بلندی بیاندازم و مربیانی که با آنها کار می‌کردم دوست داشتند از این توانایی در جهت گل زدن استفاده کنند و حتما به خاطر دارید چه در استقلال و چه در پرسپولیس و چه در فجر سپاسی به این طریق گل‌های زیادی را به ثمر رساندیم. اگر در هر کجای دنیا مربی‌ای چنین بازیکنی داشته باشد به طور حتم از او استفاده می‌کند!

در بازی استقلال و پرسپولیس با یک اشتباه عجب به حریف پنالتی دادی؟

پنالتی‌ای که در دقیقه ۹۲ شهرآورد۶۶ دادم برایم خاطرات تلخی به همراه داشته ‌است که هیچ وقت فراموش نمی‌کنم. برای زدن ضربه سر بلند شدم اما توپ به دستم خورد و باعث شد داور پنالتی بگیرد.

قلعه‌نویی در آن زمان سرمربی استقلال بود. به تو حرفی نزد؟
انگار دنیا روی سرم خراب شده بود. امیر قلعه‌نویی هدایت استقلال را بر عهده داشت و حتی یک کلمه به من اعتراض نکرد. گفت چند روزی به مشهد مقدس و زیارت امام رضا (ع) برو تا شرایط روحی‌ات تغییر پیدا کند.

خیلی ها گفتند این خطا عمدی بوده است؟

همه آنهایی که به من تهمت زدند را نمی‌بخشم و به خدا واگذار می‌کنم. وقتی توپ به محوطه جریمه استقلال رسید، من برای اینکه سپهر حیدری بلند نشود، قصد داشتم با بازکردن دستم مانع حرکت این بازیکن شوم اما توپ روی سر علی کریمی به دستم خورد و داور پنالتی گرفت. در آن لحظات شوکه شده بودم و نمی‌دانستم چه کار باید بکنم. برخی ها تهمت زدند در حالی که اشتباه کردم. وقتی به رختکن رفتیم توقع داشتم امیر قلعه‌نویی سرم فریاد بزند اما او این کار را انجام نداد تا شرمنده شوم. فقط خدا را شکر می‌کنم در پایان فصل با استقلال قهرمان شدیم تا از این فشار روانی خلاص شوم.

تو اگر جای قلعه‌نویی بودی چه واکنشی نشان می‌دادی؟

نمی‌دانم اما الان که مربی هستم و فکر می‌کنم می‌بینم اشتباه برای هر بازیکنی پیش می‌آید و ممکن است چنین اشتباهاتی انجام دهد.

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

هفته بیست و پنجم لیگ برتر/ رقص سامبای آبی پوشان در برزیل؛ استقلال با ارسلان و شیخ ترسناک شد

ج جولای 17 , 2020
دیدار تیم های صنعت نفت آبادان و استقلال از هفته بیست و پنجم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال با برتری آبی پوشان به پایان رسید. به گزارش استقلال نیوز، تیم‌های صنعت نفت آبادان و استقلال ایران در دیدار هفته بیست و پنجم لیگ برتر فصل 1398/99 از ساعت...