عارف غلامی: بهترین تصمیم فوتبالی‌ام پیوستن به استقلال بود؛ استراماچونی به من می‌گوید کاناوارو!

عارف غلامی

مدافع تیم فوتبال استقلال گفت: در ابتدای فصل فشار زیادی را تحمل کردیم اما خوشحالم که پیشکسوتان تیم رقیب از سبک بازی استقلال تعریف می‌کنند و این نشان‌دهنده بزرگی و سربلندی استقلال است.

                         

به گزارش استقلال نیوز، مدافع جوان استقلال طی هفته‌های اخیر یکی از بازیکنان خوب استقلال بوده و توانسته جای خود را در خط دفاع این تیم پیدا کند. 

عارف غلامی مدافع تیم فوتبال استقلال در گفتوگو با خبرنگار فارس، در خصوص حضورش در جمع آبی‌پوشان پیروزی 4 بر 2 مقابل تراکتورسازی، صحبت‌هایی که پیرامون اشتباه فرهاد مجیدی در تلفظ فامیلی‌اش مطرح شده و مسائل مختلف، صحبت هایی کرد که در ادامه می خوانید:

* ابتدا از حضورت در استقلال صحبت کن. تو سابقه بازی در تیم‌های مختلف را داری اما تصمیم گرفتی در نهایت با استقلال قرارداد امضا کنی. 

فکر می‌کنم بهترین تصمیم فوتبالی‌ام را گرفتم و اگر چه این تصمیم ریسک بالایی داشت اما در مجموع یک اتفاق مهم در زندگی ورزشی من محسوب می‌شود. استقلال تیم بزرگی است و رقابت در این تیم بسیار بالاست. هم پستی‌های من یا در تیم ملی یا در سطح تیم ملی هستند. به همین دلیل است که می‌گویم رقابت در استقلال و پرسپولیس بسیار زیاد است. خدا را شکر در این چند هفته عملکردمان خوب بوده و من از اینکه چنین تصمیم گرفتم و به استقلال پیوستم راضی ام.

* امسال اولین دربی‌ات را تجربه کردی اما یکی از بهترین بازی‌هایت را به نمایش گذاشتی. هر چند آن مسابقه  با شکست استقلال به پایان رسید. 

فکر می‌کنم در آن بازی شانس زیاد با ما یار نبود و اتفاقات فوتبالی در آن مسابقه با ما یار نشد. اگر دربی هفته هفتم یا هشتم برگزار می‌شد طبیعتا دو تیم خود را بهتر پیدا می‌کردند و کیفیت فنی هر دو تیم هم بالا می‌رفت. اما دربی زودهنگام به هر حال روی تیم ما تاثیر گذاشت. من فکر می‌کنم بازی استقلال و تراکتورسازی برای خود من از دربی سنگین‌تر بود. صادقانه بگویم جو دربی آنقدر برای من سنگین نبود که جو بازی با تراکتور روی من اثر داشت. متاسفانه در دربی ما بازی را واگذار کردیم و بازی خوب من و چند بازیکن دیگر اصلا به چشم نیامد. خوشحالم بعد از آن مسابقه از من تعریف شد و آنجا متوجه شدم مسیر پیشرفت در استقلال بسیار باز است . اگرچه معتقدم هنوز اول راه هستم و اتفاقی رخ نداده است.

* اگر به یاد داشته باشی اول فصل در مورد حضور تو و جدایی معاون سابق باشگاه استقلال حرف و حدیث‌های زیادی مطرح شد. آن زمان می‌گفتند با حضور غلامی علی خطیر از استقلال جدا شده و او مخالف پیوستن این بازیکن به جمع آبی‌پوشان بوده است.

به هر حال فوتبال با همین حواشی‌اش گره خورده و من هم همه این مسائل را پذیرفته‌ام که به استقلال آمده‌ام. حرف و حدیث‌های آن زمان را شنیدم و سعی کردم حرفه‌ای رفتار کنم و آن زمان با مدیر برنامه‌ام تصمیم گرفتیم همه چیز را درون زمین نشان دهیم. قرارداد من با نظر مستقیم آقای استراماچونی، فتحی‌ و منزوی بسته شد. من صادقانه و شفاف جلو رفتم و نمی‌دانم چرا عنوان شد معاون وقت استقلال به خاطر من استعفا داده اما خدا را شکر می‌کنم همه انتقادات آن زمان را به نکات مثبت تبدیل کنم.

* شما در بازی با تراکتورسازی 4 گل به ثمر رساندید. صادقانه بگو آیا فکر می‌کردی با چنین نتیجه‌ای برنده شوی؟

هیچ وقت نمی‌شود یک مسابقه فوتبال را از قبل پیش‌بین کرد وقبل از بازی اصلا نمی‌شود گفت که مثلا چند چند بازی را می‌بریم. به بازیکنان استقلال گفته بودم جو ورزشگاه فوق‌العاده سنگین است و اگر اقرار نکنم شاید جو ورزشگاه تبریز به شکل بازی‌های بایرن مونیخ و دورتموند و بارسا و رئال باشد. البته این تیم‌ها که اسم بردم حداقل در این استادیوم‌ها وقتی میهمان هستند 10 درصد تماشاگر دارند اما ما در تبریز تعداد تماشاگرانمان خیلی کم بود و 98 درصد استادیوم در اختیار تماشاگران تراکتور بود. به همین خاطر بود که گفتم جو ورزشگاه تبریز برای من سنگین‌تر از دربی بود و از نظر من یکی از جذاب‌ترین مسابقات لیگ برتر همین بازی بود چون ما  عقب افتادیم و سپس سه گل زدیم و دوباره گل خوردیم و بعد از همه این اتفاقات دوباره گل چهارم را زدیم. شاید اگر مقداری هم دقت می‌کردیم بدون تعارف حریف را با  نتیجه 4 بر صفر یا 4-1 می‌بردیم.

* اول فصل فشار زیادی را تحمل کردی اما برد مقابل تراکتور پایانی بر انتقادات بود. 

بله خیلی انتقاد شد. ما با وجود کمبودهایی که از نظر بازیکن به خاطر مصدومیت‌ها و محرومیت‌ها داشتیم با انتقاد مواجه می‌شدیم اما خدا باعث شد ما به این موفقیت‌ها برسیم و حالا هم می‌توانیم به صدر جدول نزدیک شویم. استقلال یکی از بزرگترین تیم‌های ایران و آسیا است و همیشه فشار کسب عنوان قهرمانی روی دوش این تیم خواهد بود. آن زمان فشارهایی به صورت منفی روی تیم ما به وجود آمد که تحمل کردیم و اینها همه شغل ماست. اما با نتایجی که گرفتیم انتقادها تغییر کرده است.

* منظورت از تغییر انتقادها چیست؟

منظورم این است که حالا فشار مثبت روی تیم ما آمده. همه می‌گویند باید قهرمان شویم و این خودش یک مسئولیت روی دوش بازیکن ایجاد می‌کند اما ما این موضوع را کامل درک کرده و تلاشمان این است که برای قهرمانی بجنگیم.

* سبک بازی‌ات را به کدام بازیکن فوتبال جهان نزدیک می‌دانی؟

الگوی ما کاناوارو و راموس است اما شاید جالب باشد استراماچونی می‌گوید ما مدافعی داریم که مثل کاناوارو می‌باشد. او چندین بار در تمرینات این موضوع را گفته است و برایم جای خوشحالی دارد.

* یک سؤال را صادقانه از او می‌پرسم و دوست داریم خودت به آن پاسخ دهی. شایعه شده بود فرهاد مجیدی در اردوهای تیم امید تو را محمد غلامی صدا می‌کرد و این در حالی است که محمد غلامی بازیکن سابق استیل آذین،‌گل‌گهر، و سپیدرود بوده است.

اصلا اینگونه نیست.آقای مجیدی هرگز من را محمد صدا نکرده بود و حالا که این بحث را مطرح کردید می‌گویم من قبل از اینکه به اردوی تیم ملی  امید اضافه شوم او با مدیر برنامه‌های من چند مرتبه‌ای در مورد استقلال صحبت کرده بود.

* کار کردن با استراماچونی را چطور ارزیابی می‌کنی؟

کار کردن با این مربی هم سخت است هم شیرین. ما با تاکتیک‌های اروپایی آشنا شده‌ایم و چیزهای زیادی یاد گرفتیم. من سال‌ها با مربیان ایرانی کار کردم و معتقدم در ایران مربیان خوبی داریم اما به امثال آقای استراماچونی نیاز داریم که وارد فوتبال ما شوند.

* یکی از اتفاقات جالب خوشحالی خاصی است که بعد از گل زدن‌های بازیکنان انجام می‌دهی و با پریدن روی دوش بازیکنان دست  راست و یا چپت را به تماشاگران نشان می‌دهی. آیا این خوشحالی دلیل خاصی دارد؟

دلیل خاصی ندارد اما وقتی اوایل فصل خوب نتیجه نگرفتیم فشار زیادی را تحمل کردیم. معلوم است وقتی تیم به موفقیت می‌رسد بازیکنانش خوشحال می‌شوند. خوشحالم که پیشکسوتان تیم رقیب از سبک بازی استقلال تعریف می‌کنند و این نشان‌دهنده بزرگی و سربلندی استقلال است. حالا خوشحالی من زیاد مهم نیست. وقتی تیم گل می‌زند من خوشحال هستم و همه با هم شادی می‌کنیم و طبیعتا وقتی گل دریافت می‌کنیم ناراحت می‌شویم.

* از تیم ملی امید هم صحبت کن. در این مدت تغییرات زیادی داشتید اما آیا به  نظر تو این تیم راهی المپیک می‌شود؟

به هر حال فدراسیون فوتبال امکانات و شرایط را برای تیم امید فراهم کرده بود و من معتقدم باید با همبستگی کامل و محکم برای مسابقات مقدماتی المپیک آماده شویم. تغییراتی هم در تیم امید رخ داد که نظر فدراسیون بود. ما چه آقای مجیدی باشد چه آقای استیلی، کارمان را انجام می‌دهیم. فدراسیون و افرادی که تصمیم به تغییر گرفته‌اند حداقل 20 سال سابقه فوتبالی دارند و ما هم قطعا اگر به آن جایگاه برسیم شرایط‌مان تغییر خواهد کرد و می‌توانیم تصمیمات مهمی بگیریم. شرایط تیم امید هم خوب است و تمام تلاشمان را انجام می‌دهیم که به موفقیت برسیم.

* شایعاتی هم پیرامون دعوتت به تیم ملی بزرگسالان بعد از حضور امید نورافکن در تیم ملی بزرگسالان مطرح شد.

اگر راستش را بگویم چیزهای در این زمینه شنیده‌ام و فکر می‌کنم در صف انتظار به تیم ملی بزرگسالان هستم. این یک اتفاق مهم است چون با حضور آقایان ویلموتس و هاشمیان آنها وقت می‌گذارند و بازی‌های لیگ را یا به صورت حضوری یا آنلاین تماشا می‌کنند. هر بازیکنی که خودش را ایرانی بداند دوست دارد به تیم ملی کمک کند و من هم از این قاعده مستثنی نیستم. در حال رقابت سالم هستم و امیدوارم ویلموتس نگاه ویژه‌ای به جوانانی که در لیگ برتر خوب کار می‌کنند و تیم‌هایشان هم مدعی است، داشته باشد.

* به عنوان سؤال آخر نظرت درباره بازی با نفت آبادان چیست؟

هر بازی سه امتیازهای خودش را دارد. اما نفت آبادان تیم خوبی است و ما جای اشتباه نداریم. مطمئنا به فکر صدر جدول هستیم و با تمام وجود به این مسابقه خواهیم رفت.

 اخبار استقلال


 مطالب مرتبط:

هفته نهم لیگ برتر/ تراکتور سواری با شیخ؛ عبور از 1000 با چوبله های تبریزی!

'

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تمجید اینستاگرامی ستاره استقلال از عارف غلامی+عکس

ی نوامبر 3 , 2019
به گزارش مشرق، عارف غلامی مدافعی که با حضورش در ترکیب اصلی استقلال به نوعی این روزها قلب آبی‌ها را بیمه کرده است و توانسته ثبات بسیار خوبی را به این تیم ببخشد و دست برقضا در دیدار برابر تراکتور نیز یکی از ستاره‌های میدان بود، از سوی وریا غفوری در استور...