ضیافت مستاجرهای خانه به دوش برای فوتبال آسیا!

به گزارش مشرق، استقلال و پرسپولیس، به عنوان نمایندگان ایران خواستار میزبانی گروه خود در لیگ قهرمانان آسیا شده‌اند و در این زمینه هم از همدیگر عقب نیفتادند تا مبادا یکی بتواند میزبانی این مسابقات را به دست بیاورد و دیگری در رسیدن به این مهم ناکام شود اما یک مشکلی برای درخواست میزبانی همزمان این دو تیم وجود دارد!

در واقع طبق قوانین و مقررات AFC و شرایط لازم برای میزبانی این مسابقات، فقط یکی از دو تیم استقلال یا پرسپولیس می‌توانند میزبان این مسابقات شوند و موفقیت هر یک از دو تیم در گرفتن میزبانی، به معنی بالا گرفتن تنش‌ها میان این دو تیم دولتی است که همین الان هم وزارت ورزش (مالک استقلال و پرسپولیس) را به جانبداری از رقیب متهم می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

درخواست میزبانی تیم‌های ایرانی؛ چشم و هم‌چشمی یا چشم به کمک ۵۵۰ هزار دلاری؟

قصه این است که طبق مقررات و شرایط لازم برای میزبانی این مسابقات، تمام مسابقات هر گروه به جز هفته پایانی در یک ورزشگاه برگزار خواهد شد و فقط هفته ششم مسابقات باید در دو ورزشگاه و به صورت همزمان انجام شود. از طرفی تیم میزبان باید دو زمین تمرین استاندارد هم داشته باشد تا چهار تیم حاضر در گروه تمرینات خود را برگزار کنند. یکی از شروط هم تضمین دولت و مقامات محلی برای برگزاری مسابقات است.

 - با در نظر گرفتن این شرایط و با توجه به اینکه استقلال و پرسپولیس هر دو از یک ورزشگاه برگزار می‌کنند، عملا AFC می‌تواند درخواست یکی از این دو تیم را بررسی کند.

- از سوی دیگر به جز ورزشگاه آزادی، ورزشگاه استاندارد دیگری برای برگزاری هفته ششم به صورت همزمان وجود ندارد!

- علاوه بر این‌ها باید به خانه به دوشی این دو تیم برای برگزاری تمرینات هم اشاره کرد که همین الان استقلالی‌ها از وجود شیشه و سنگ ریزه در زمین چمن خود گلایه می‌کنند و سوال این است برای میزبانی این مسابقات چطور می‌خواهند دو زمین تمرین استاندارد را تامین کنند؟

- در شرایطی که یکی از دو تیم استقلال یا پرسپولیس بتواند این امکانات را فراهم کند و از فیلترهای AFC هم بگذرد و در نهایت میزبانی مرحله گروهی را به دست آورد، تیمی که موفق به اخذ میزبانی نشده به همراه هوادارانش وزارت ورزش و دولت را به جانبداری از تیم مذکور متهم خواهد کرد که چطور شده مثلا استقلال میزبان شده و پرسپولیس میزبان نشده است و بالعکس!

- قطعا گرفتن میزبانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اتفاق خوب و خوشایندی برای فوتبال ایران است اما با وضعیتی که گفته شد، AFC درخواست این دو تیم را می‌پذیرد و وزارت ورزش هم حاضر می‌شود اتهامات از سوی هواداران یکی از این دو تیم را به جان بخرد؟

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

مشکلات استقلال نباید علنی شود

د فوریه 8 , 2021
به گزارش مشرق، محمد نوری اظهار داشت: استقلال در حال حاضر با شایستگی در صدر جدول قرار دارد و می‌توان این روند را ادامه بدهد. وی افزود: مهم‌تریم مساله‌ای که در حال حاضر برای استقلال اهمیت دارد این است که از حاشیه به دور باشد و وارد چالش نشود. پیشک...