سلطان علی جباری: تعویض من حاصل نبوغ رایکوف بود؛ روز قهرمانی تاج بهترین خاطره من است

سلطان علی جباری

پیشکسوت باشگاه استقلال در سالروز اولین قهرمانی این تیم گفت: با اینکه رایکوف دقایق آخر بازی مرا تعویض کرد ولی همان تعویض باعث قهرمانی تیم ما شد و این نشان از نبوغ این مربی بود.

    

 به گزارش استقلال نیوز، علی جباری رئیس کمیته پیشکسوتان باشگاه استقلال در سالروز اولین قهرمانی آسیایی استقلالدر گفت‌‌وگو با سایت باشگاه استقلال در مورد آن اتفاق تاریخی صحبت هایی کرد که در ادامه می خوانید:

* هاپوئل تیم بسیار سرسختی بود

انصافا آن روزها فوتبال ایران شرایط خوبی داشت و حتی تیم‌های اسرائیلی و ترکیه‌ای در بازی کردن با تیم‌های ما دچار مشکل بودند. البته هاپوئل حریف خیلی قدری بود. آن‌ها یکی از باشگاه‌هایی بودند که حرفی برای گفتن داشتند. چند بازیکن این تیم در اروپا بازی کرده بودند. جو تهران در آن روزها خیلی علیه هاپوئل سنگین بود. رایکوف پیش بینی کرده بود که با هاپوئل در فینال بازی خواهیم کرد. چند بازیکن کمکی هم به تیم اضافه شدند تا یک وقت کم نیاوریم.

* تعویض من حاصل نبوغ رایکوف بود

گل هاپوئل خیلی اتفاقی بود. می‌دانستیم بازی سختی پیش روی ماست. همه بازیکنان آن روز متحد شده بودند تا جام را بگیریم. رایکوف خیلی سنجیده تیم را رهبری کرد. من در اواخر بازی با حاج محمد تعویض شدم و او هم خوب و خیلی موثر کار کرد و خوشبختانه بازی را بردیم تا ایران شاد شود. حتی این تعویض هم یک تعویض حاصل از نبوغ رایکوف بود.

سلطان جباری

* هوش مربی ما مثل جی پی اس عمل می کرد

رایکوف خیلی باهوش بود. مثلا وسط بازی به شما می‌گفت برو بالا و شما تعجب می‌کردید. یک روز به من گفت که من حواسم به میزان انرژی بازیکنان هست و اگر کسی زیاد بدود و انرژی بگذارد، زودتر از تمرین خارج می‌شود. این را بعدا به لحاظ علمی دیدیم و با دستگاه و جی‌پی‌اس مربیان می‌فهمند که یک نفر چقدر دویده است.

* قدرت بازی‌خوانی رایکوف به ما خیلی کمک کرد

رایکوف بعد از ۹۰ دقیقه که بازی یک بر یک مساوی بود و پیش از وقت اضافه به بازیکنان گفت که کناره‌ها را مواظب باشید چون آن‌ها روی این دو نقطه زوم کرده‌اند و به پورحیدری و کارگرجم این موضوع را متذکر شد. جالب است که پور حیدری در گل دوم ما هم نقش بسزایی داشت. قدرت بازی‌خوانی رایکوف به ما خیلی در آن بازی کمک کرد.

سلطان جباری

* روز قهرمانی تاج بهترین خاطره من است

آن روز بهترین تیم تاریخ باشگاه استقلال به نظر من وارد زمین شده بود. بعد از بازی تمام تهران پر از جشن بود. ماشین‌ها بوق می‌زدند و تهران چراغانی بود. حتی این جشن به روزهای بعد هم کشیده شد. در رستوران‌ها تا صبح مردم در حال پایکوبی بودند. آن روز، روز خوبی برای ایران بود. آن روز بهترین خاطره من است.

اخبار استقلال


 مطالب مرتبط:

سلطان علی جباری: تعدادی از بازیکنان پیروزی کارمند ساواک بودند؛ شعور ورزشی در وجود سازندگان نوروز فوتبالی نیست

سلطان علی جباری: ریشه تمام مشکلات ما وزیر ورزش است؛ با ستاره‌های روی پیراهن استقلال مشکل دارند!

سلطان علی جباری: در وزارت ورزش به ما به چشم زن بابا نگاه کرده‌اند؛ چرا برای استقلال همیشه مشکلات هست؟

'

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

سعادتمند: مقابل ایده معرفی قهرمان لیگ می ایستم

ج آوریل 10 , 2020
به گزارش مشرق، احمد سعادتمند با اشاره به اتفاقات رخ داده در روزهای اخیر و شایعه اهدای قهرمانی به پرسپولیس صحبت های زیر را انجام داد. *ایده قهرمانی یک تیم دیگر غلط است، مقابل آن می ایستم وی در خصوص شایعه معرفی یک تیم دیگر به عنوان قهرمان گفت:به هیچ ...