سقوط فرهاد و صعود جواد/ اولتیماتوم پرسپولیس با آغازی پرقدرت +جدول

سرویس ورزش مشرق – نگاهی گذرا به آمار و نتایجی که در پایان هفته نخست لیگ برتر فوتبال در دوران شروع مجددش پس از ۴ ماه توقف رقم خورد مشخص می کند حتی توقف بیش از ۱۲۰ روز هم نمی تواند التهاب و هیجان را از این ورزش محبوب دور کند.

*پر برد، کم مساوی، گل‎دار!

در هفته بیست و دوم ۶ تیم در خانه یا بیرون از آن موفق به شکست حریفان خود شدند تا از مجموع ۸ دیدار این هفته تنها ۲ بازی مساوی تمام شده باشد. نساجی مازندران، شهرخودرو، پرسپولیس، سپاهان، صنعت نفت آبادان و فولاد ۶ تیم برنده این هفته بودند. جالب تر اینکه هیچ دیداری بدون گل به پایان نرسید.

*شکست میزبانان!

تیم های تراکتور و پیکان در بالا و پایین جدول رده بندی تنها میزبانانی بودند که در این هفته به مهمانان شان باختند و سه امتیاز حساس را از دست دادند. تراکتور به نساجی باخت و پیکان تن به شکست روبروی صدرنشین لیگ برتر داد.

*مهمانان بازنده!

در همین هفته ۴ تیم دست خالی از خانه حریفان شان بیرون رفتند. ماشین سازی تبریز در اهواز به فولاد باخت، گل گهر سیرجان کاری جز تسلیم روبروی سپاهان نداشت، پارس جنوبی جم در همان جنوب دست خالی زمین صنعت نفت را ترک کرد و مشهدی ها در شهر امام رضا ذوب آهن را دست خالی بدرقه کردند تا مهمانان ناکام این هفته شناسایی شده باشند.

*کم امتیازها!

در هفته های پایانی لیگ که همه بدنبال بیشترین امتیازات هستند، ۴ تیم رضایت دادند تا تنها با یک امتیاز زمین را ترک کنند. استقلال و سایپا ۱-۱ کردند و شاهین شهرداری بوشهر و نفت مسجد سلیمان تن به تساوی ۲-۲ دادند! تا در اوج ناکامی خیلی هم دست خالی نبوده باشند.

*بیشترین صعود!

فولاد خوزستان در این هفته به اضافه دیدار عقب افتاده ای که از هفته هفدهم داشت بیشترین صعود را در جدول حس کرد. این تیم پس از صعود یک پله ای از رده ششم به پنجم پس از برد مقابل استقلال(بازی عقب افتاده) در هفته بیست و دوم نیز از رده پنجم به سوم صعود کرد تا با دو پله ترقی بیشترین صعود بین همه صعود کرده ها را داشته باشد.

*تثبیت شده های بی تغییر!

پرسپولیس با برد در دیدار با پیکان در همان صدر جدولی که بود ماند و البته به عدد ۵۰ امتیازی رسید. سپاهان، صنعت نفت آبادان، نفت مسجد سلیمان، ذوب آهن اصفهان، پارس جنوبی جم، شاهین شهرداری بوشهر و پیکان تهران هم به ترتیب در رده های دوم، هفتم، هشتم، یازدهم، دوازدهم، پانزدهم و شانزدهم ماندند و تغییری از بابت جایگاه‎شان نداشتند.

*سقوط کرده ها!

در همین حال ۴ تیم با نتایجی که در این هفته رقم زدند چند رده سقوط کردند که بیشترین تعداد رده سهم تراکتور بود. این تیم از رده سوم تا ششم پایین رفت و از این حیث سهم اصلی را داشت. استقلال هم از رده ۴ به ۵ رفت و سایپا نیز از سیزدهم به چهاردهم سقوط کرد.

*بدترین و بهترین نتیجه!

شاید بتوان برد نساجی در خانه تراکتور را نتیجه ای قابل تأمل برشمرد ولی پیروزی قاطعانه ۱-۳ پرسپولیس روبروی تیم خوب پیکان را می توان بهترین برد این هفته تلقی و به نام پرسپولیس زد و در همان بازی بدترین باخت را به نام تیم عبدالله ویسی نوشت.

*۸ بازی و ۳ اخراجی!

در این هفته ۳ بازیکن با دریافت کارت قرمز از زمین بازی بیرون رفتند. عرفان معصومی از نساجی در دیدار با تراکتور در دقیقه ۶+۹۰ با دریافت کارت زرد دوم از زمین بازی اخراج شد. حبیب فرعباسی از نفت مسجد سلیمان در دقیقه ۲۴ بازی با شاهین بوشهر با کارت قرمز مستقیم زمین را ترک کرد. شهاب گردان دروازه بان فولاد هم در دقیقه ۸۸ دیدار با ماشین سازی کارت زرد دوم را گرفت و از زمین بیرون رفت.

*گل به خودی امتیازدار!

تنها گل به خودی این هفته را هم فرشید باقری هافبک دفاعی تیم استقلال به اشتباه وارد دروازه سید حسین حسینی کرد تا ۳ امتیاز خانگی روبروی سایپا را با تک امتیاز عوض کند. در صحنه گل، محمد دانشگر مدافع استقلال توپ را درون ۶ قدم دفع کرد ولی در مسیر، توپ به پای باقری خورد و درون دروازه غلتید!

*۲ پنالتی گل شده!

داوران ۸ دیدار این هفته در ۳ دیدار ۳ بار به علامت خطای پنالتی سوت زدند. محمد کریمی در دیدار سپاهان گل گهر و شهریار مقانلو در مصاف پیکان – پرسپولیس، ۲ پنالتی از این سه پنالتی را وارد دروازه حریفشان کردند.

*پنالتی از دست رفته!

دیدار شهرخودرو و ذوب آهن هم یک پنالتی داشت ولی گل نشد. ضربه ای که رو به دروازه سید مهدی رحمتی دروازه بان شهرخودور زده شد ولی در حالی که این دروازه بان برعکس جهت توپ حرکت کرده بود توپ دانیال اسماعیلی فر به تیرک برخورد کرد!

*۲.۶ گل در هر بازی!

در این هفته ۲۱ بار دروازه تیم ها باز شد تا بطور میانگین در ۸ دیدار برگزار شده آمار ۲.۶۲ دهم گل در هر بازی به ثمر رسیده باشد و از این حیث مشخص شد که تیم‎ها خیلی هم در هفته های پایانی به فکر فوتبال تدافعی و اتوبوسی نیستند.

نتایج کامل و جدول رده بندی لیگ در پایان هفته بیست و دوم را در ادامه ببینید:

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

عکس/ تیتر روزنامه‌های ورزشی پنجشنبه ۱۲ تیر

پ جولای 2 , 2020
مشرق نیوز - عکس/ تیتر روزنامه‌های ورزشی پنجشنبه ۱۲ تیر ...