سازِ کوک فرهاد با هجومی‌ترین تیم سال‌های اخیر

به گزارش مشرق، فرهاد مجیدی قبل از بازی با پرسپولیس اذعان داشت که این یکدست‌ترین تیم تاریخ است. وضعیتی که شاید هر 10 سال یک بار در این باشگاه ایجاد شود اما اغراق نیست اگر ادعا کنیم تیمی که اکنون به فرهاد سپرده شده از لحاظ هجومی بهترین تیم سال‌های اخیر و چه بسا در تمام طول دوران لیگ برتر باشد.

 پیش‌تر استقلال با مهاجمانی همچون سامره، موسوی، فاطمی، عنایتی، برهانی، اکبرپور و خود فرهاد روزهای باشکوهی را در لیگ برتر برای هواداران این باشگاه رقم زده بود اما به واقع در هیچ برهه‌ای شاهد حضور 3 مدعی آقای گلی در لیگ برتر نبودیم؛ شرایط ویژه‌ای که اکنون در استقلال حاکم است و مهدی قائدی، شیخ دیاباته و ارسلان مطهری همزمان در ترکیب استقلال ایفای نقش می‌کنند. گرچه بخشی از گل‌های ارسلان مطهری در تیم سابقش به ثبت رسیده اما او نیز به همراه شیخ دیاباته در جدول آقای گل‌های لیگ برتر 8گله ‌است و تنها یک گل از مهدی قائدی عقب‌تر و می‌کوشد علاوه بر حفظ این روند اولین بازیکنی باشد که در نخستین سال حضور در باشگاه استقلال آقای گل لیگ برتر می‌شود.

نگاهی به جدول مدعیان آقای گلی این واقعیت بزرگ را ثابت می‌کند که استقلال در حال حاضر پرمهره‌ترین تیم هجومی لیگ برتر محسوب می‌شود و مردان هجومی‌اش با آمار گلزنی مطلوب نه تنها رقابتی تنگاتنگ با یکدیگر برای رسیدن به کفش طلای لیگ را دارند بلکه، این رقابت می‌تواند استقلال را به موفقیتی بزرگ نایل کند.

در دربی 92 گلزنی ارسلان مطهری نوید ظهور مهاجمی کاربلد در کنار قائدی و دیاباته را داد. گل‌های مطهری در این بازی و بازی‌های قبل هرگز اتفاقی نبود و این بازیکن با تیزهوشی و جاگیری‌های مناسب توانست تعداد گل‌های زده‌اش در لیگ نوزدهم را افزایش دهد.

بیشتر بخوانید:

تغییر بزرگ استقلال بعد از استراماچونی

گلزنی‌های مطهری این پرسش بزرگ و جذاب را برای مجیدی ایجاد خواهد کرد که در آینده که دیاباته نیز به شرایط آرمانی می‌رسد و آماده بازی می‌شود چه تصمیمی برای خط آتش تیمش بگیرد؟! آیا او می‌تواند یکی از این 3 بازیکن را برای حفظ روشی که از زمان استراماچونی باقی مانده، بیرون بنشاند؟

استراماچونی در دوران مربیگری‌اش همواره استقلال را با روش 2-5-3 به میدان می‌فرستاد اما آن روزها ارسلان مطهری در ترکیب استقلال حضور نداشت تا ببینیم مرد ایتالیایی چه تدبیری برای برخورداری از این 3 ضلعی می‌اندیشد. چه بسا استراماچونی یکی از این 3 بازیکن را نیمکت نشین می‌کرد و با همان روش تیمش را به میدان می‌فرستاد اما روشن نیست که در مخیله فرهاد برای استفاده از این ظرفیت چه می‌گذرد و هیچ بعید نیست که استقلال در آینده تغییر سیستم هم بدهد تا همزمان از تمام نیروهای هجومی‌اش بهره بگیرد.

البته این تغییر هرگز در بازی‌های آسیایی محتمل نیست. عقل ایجاب می‌کند در این بازی‌ها جانب احتیاط لحاظ شود و یکی از این بازیکنان روی نیمکت باشد تا در مواقع لزوم وارد ترکیب شود اما هیچ بعید نیست که اگر استقلال در همین عرصه نیز از رقبای خود گلی عقب بیفتد از حربه بازی با 3 مهاجم (3 مدعی آقای گلی) بهره بگیرد و همزمان از این بازیکنان در ترکیب خود استفاده کند. فرهاد مجیدی در بازی‌های لیگ اما می‌تواند از ابتدا نیز روی بازی گرفتن از این شیوه حساب کند و معادلات را از همان ابتدای بازی به سود تیمش تغییر دهد و موقعیتی که اکنون استقلال در جدول دارد را ارتقا دهد. این 3 ضلعی بدون شک اگر پشت سر خود مدافعان کم اشتباهی را ببیند استقلال را دوباره در کورس قهرمانی قرار خواهد داد و امتیاز‌های از دست رفته جبران خواهد شد.

استقلال در خط حمله به یک بیداری امیدوار کننده دست یافته و به واسطه حضور این 3 بازیکن به تیمی رعب‌آور بدل شده است. وضعیتی که اکنون در استقلال حاکم است در هیچ برهه‌ای وجود نداشته است. استقلال در سال‌های پیش همواره از زوج‌های موفقی سود می‌جست اما هیچ‌گاه 3 بازیکن نبوده‌اند که همزمان مدعی رسیدن به کفش طلای لیگ باشند. این ویژگی البته مسئولیت‌های فرهاد مجیدی را به عنوان سرمربی استقلال بیشتر هم خواهد کرد و دایره انتظارات از او را گسترش خواهد بخشید. تردیدی نیست عامه هواداران و کارشناسان انتظار دارند فرهاد مجیدی با هجومی‌ترین تیم تاریخ استقلال که 3 مدعی آقای گلی را همزمان در ترکیب خود دارد به دستاوردی بزرگ برسد.

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

اعلام ساعت بازی الاهلی - استقلال

س فوریه 11 , 2020
به گزارش مشرق، مسابقه الاهلی عربستان مقابل استقلال ایران در چارچوب هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا روز دوشنبه ۲۸ بهمن ۹۸ در ساعت ۱۹ به وقت تهران و ۱۸:۳۰ به وقت محلی در ورزشگاه جابربن احمد در شهر کویت برگزار خواهد شد.شاگردان مجیدی در اولین بازی خود در دیدار ...