روشن: فتح الله زاده راست گفت

به گزارش مشرق،  علی فتح اله زاده مدیرعامل مستعفی باشگاه استقلال که پس از حدود دو هفته مدیرعاملی در این باشگاه در اسفند ماه سال گذشته از این سمت کناره گیری کرده بود به تازگی در یک برنامه تلویزیونی حضور یافت.

او که برای بررسی موضوع خصوصی سازی و سند مالکیت کمپ زنده یاد ناصر حجازی در برنامه ورزشی حضور فته بود لابلای حرفهایش مدعی شد از یک باشگاه سوییسی پیشنهاد داشته تا مدیرعاملی آن را در دست بگیرد. ادعایی که گرچه ابتدا باعث تعجب شد ولی روز گذشته و در تماس با یکی دو تن از نزدیکان به مدیرعامل سابق استقلال متوجه صدق گفتارش شدیم.

بیشتر بخوانید:

فتح الله‌زاده: از سوئیس پیشنهاد دارم! +فیلم


تیمی که این روزها درباره اش صحبت می شود باشگاه فوتبال "سِروِت ژنو ۱۸۹۰" نام دارد که در کشور سوئیس است و در شهر ژنو قرار دارد. سروت ۱۷ بار به قهرمانی در لیگ سوئیس رسیده‌ و جزو یکی از پرطرفدارترین باشگاه های سوییس محسوب می شود و امروز هم در سوپرلیگ سوییس قرار دارد. مالک سابق این باشگاه مجید پیشیار، یک فرد ایرانی بود. همچنین حسین‎علی‎خان سردار، از سال ۱۹۱۸ تا ۱۹۲۳ بازیکن ایرانی این تیم بود که بعدها برای تیم ملی فوتبال سوئیس هم بازی کرد. همچنین از جمله بازیکنان سرشناسی که در این تیم توپ زده اند نیز می توان به کارل هاینس رومنیگه کاپیتان اسبق تیم ملی آلمان غربی، کریستین کارمبو از فرانسه، سانی اندرسون برزیلی و مارتین پتروف بلغارستانی اشاره کرد.

حسن روشن ضمن تأیید ادعای علی فتح اله زاده گفت که یکی از دوستان قدیمی‎اش چنین پیشنهادی را ابتدا به وی و سپس به علی فتح اله زاده ارائه کرده بود.
در ادامه متن کوتاه صحبتهای وی را می خوانید:

* آقای روشن! ظاهرا شما از موضوع پیشنهاد مدیرعاملی علی فتح الله زاده در یک تیم اروپایی در سوییس مطلع هستید؟
- بله! من یک رفیق قدیمی داشتم که در تیم جوانان با هم بازی می کردیم. بعدها او به امارات سفر کرد و در دبی و در تجارت موفقیت هایی هم داشت و توانست مجموعه ای به نام شرکت 32گروه را راه اندازی کند و دوست داشت در کنار این کارها به خاطر علاقه اش به فوتبال تیمداری هم بکند.

* مجید پیشیار به شما پیشنهاد داد؟
- بله! ابتدا از من خواست یک تیم دسته دومی در سوییس را مدیریت کنم. در واقع دوست داشت آن را در دست بگیریم و راه بیندازیم و بعد به دسته های بالاتر بیاوریم تا به سود برسد. من هم علی فتح اله ازده را به او پیشنهاد دادم پیشنهاد چون احساس می کردم او از پس این کار برمی آید. البته این ماجرا برای 8 یا 9 سال قبل است.

* بعد چه شد؟
- این اتفاق رخ نداد و در نهایت امتیاز تیم را فروخت و بعد از آن رفت و در پرتغال تیم خیرد و آنجا تیمداری کرد. ولی تیم سوییسی هم تیم بدی نبود و سابقه زیاد و خوبی در فوتبال سئوییس داشت که مجید پیشیار می خواست از برند آن استفاده کند و تیم را بالا بیاورد.

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

میراث استرا استقلال را تهدید کرد +سند

پ آوریل 30 , 2020
به گزارش مشرق، بدقولی‌های باشگاه استقلال در پرداخت دستمزدهای معوقه بازیکنان خارجی این تیم، مدیر برنامه‌های این بازیکنان را دست به کار کرده و حالا پس از مدیر برنامه‌های شیخ دیاباته، این بار مدیر برنامه‌های هروویه میلیچ، مدافع کروات آبی‌پوشان با ارس...