روزهای پرفشار اما رویایی استقلال

به گزارش مشرق، ماه‌های اسفند و فروردین برای تیم‌های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا، ماه‌های سخت و پر تراکمی بوده است چرا که از طرفی به روزهای پایانی و داغ لیگ برتر و احیاناً جام حذفی می‌رسند و بازی‌ها برایشان حالت فینال‌گونه پیدا می‌کند و از سوی دیگر باید در مسابقات آسیایی از آبروی خود و فوتبال ایران دفاع کنند.

در چند سال اخیر اما اوضاع برای تیم استقلال سخت‌تر هم بوده‌است زیرا هم در قرعه کشی لیگ قهرمانان، بدشانس بوده و در گروه مرگ قرارمی‌گرفتند و هم باید نتایج نه چندان خوب ابتدای فصل خود را جبران می‌کردند. سناریویی آشنا که امسال هم شاهدش هستیم. اما نکته‌ی مهم و امیدوارکننده برای آبی‌پوشان تهرانی، عملکرد دو سال اخیر آن‌ها در این مقطع حساس است. استقلالی‌ها در فصل ۹۶-۹۵ و با هدایت علیرضا منصوریان در حالی که از ابتدای مسابقات نتایج جالب توجهی کسب نکرده بودند، با تقویم فشرده‌ی بهمن و اسفند ماه مواجه شدند و باید طی چند روز علاوه بر برگزاری دربی پایتخت، به مصاف السد قطر در پلی‌آف آسیا هم می‌رفتند و در صورت موفقیت در آن مسابقه، ماهی مملو از بازی‌های مهم انتظارشان را می‌کشید. آن‌ها بهمن ماه ۹۵ را با چند برد پرگل و روحیه‌بخش شروع کردند و موفق شدند با از پیش رو برداشتن السد در ضربات پنالتی (در پرتماشاگرترین بازی فصلشان)، با آمادگی روحی مناسب به مصاف پرسپولیس بروند و در آن بازی هم با وجود دریافت گل اول بازی، موفق به پیروزی سه بر دو شدند تا یکی از شیرین‌ترین دربی‌های چند سال اخیر خود را تجربه کنند و در ادامه‌ی راه تا پایان اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۶ هم با حفظ فرم خوبشان، موفق به کسب مقام نایب قهرمانی لیگ و صعود از گروه خود در آسیا شدند و از مجموع ۲۱ بازی (شامل ۱۲ بازی در لیگ و ۹ بازی در آسیا)، ۱۴ پیروزی دشت کردند و در خانه شکست نخوردند. تنها باخت آن‌ها در لیگ برابر تراکتورسازی در تبریز و با نتیجه‌ی یک بر صفر رقم خورد. البته آن چند ماه رویایی برای استقلال، پایانی تلخ را به همراه داشت و آن‌ها با وجود برد در بازی رفت یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان برابر العین امارات، با شکستی سنگین در بازی برگشت از صعود به مراحل بالاتر بازماندند.

بیشتر بخوانید:

کرانچار: با استقلال توافق کردیم اما با سایپا نه!

فصل ۹۷-۹۶ هم داستان مشابهی اتفاق افتاد. منصوریان که موفق نشد نتایج خوب پایان فصل گذشته را تکرار کند، برکنار شد و وینفرد شفر آلمانی هدایت تیم را به عهده گرفت و تا به خودش آمد، تقویم سنگین چند ماه پایانی فصل را پیش روی خود دید! استقلال اما دوباره موتورش از بهمن ماه روشن شد، به طوری که ضمن بردن دربی در مقابل چشمان جیانی اینفانتینو رئیس فیفا از ده بازی انتهایی لیگ، ۲۵ امتیاز کسب کرد و با قهرمانی در جام حذفی بالای سکو رفت و موفق به صدرنشینی در گروه دشوارش در لیگ قهرمانان، آن هم با دبل کردن برابر الهلال عربستان شد تا در دور بعد به مصاف ذوب‌آهن برود. پایان ماجرا اما برعکس سال گذشته، با خوشحالی همراه بود و آبی‌ها موفق شدند شکست یک بر صفر بازی رفت در اصفهان را، در تهران و با هت‌تریک تیام جبران کنند تا با صعود به مرحله‌ی یک چهارم نهایی و به امید کسب ستاره‌ی سوم، فصل را به پایان رسانده و ملی‌پوشان خود را راهی جام جهانی کنند غافل از اینکه در نقل و انتقالات تابستانی، نه تنها تقویت نخواهند شد بلکه چندین بازیکن شاخص خود را نیز از دست خواهند داد! آن‌ها با تعویض مدیرعامل پا به فصل جدید گذاشتند تا امسال هم شروع ماجرا فرق زیادی با دو سال گذشته نداشته و سناریوی معروف ظاهراً در حال تکرار شدن باشد! آبی‌ها تا اینجا هم طبق نقشه پیش رفته‌اند و به جز شکست یک بر صفر برابر تراکتورسازی در تبریز (اتفاقی که دقیقاً سال ۹۵ هم افتاد و به آخرین شکست استقلال در لیگ شانزدهم بدل شد)، با چند برد پر گل بهمن ماه را پشت سر گذاشته و اسفند ماه را آغاز کرده‌اند تا ترک عادت نکرده باشند.

حال باید دید آیا آن‌ها موفق می‌شوند فرم ایده‌آل خود را حفظ کرده و مانند دو سال اخیر از این آزمون سخت، سربلند بیرون بیایند یا خیر؟ مطمئناً اگر پاسخ مثبت باشد، باید منتظر رتبه‌ای خوب و پیروزی‌های بزرگ برای استقلال باشیم چرا که به طور مثال اگر آن‌ها بتوانند روند شکست‌ناپذیری خود در خانه را حفظ کنند، با توجه به اینکه هفت بازی از ده هفته‌ی باقیمانده‌ی لیگ را در تهران خواهند بود، این موضوع می‌تواند برگ برنده‌ی آن‌ها در راه کسب قهرمانی باشد و همچنین اگر قرار بر تکرار اتفاقات دو فصل گذشته باشد، باید شاهد پیروزی آبی‌ها در دربی و بازی مهم آن‌ها برابر سپاهان باشیم. از سوی دیگر صعود آن‌ها از گروه مرگ لیگ قهرمانان آسیا هم می‌تواند دیگر موفقیت مهم احتمالی باشد البته در این میان نباید از نام العین امارات به سادگی گذر کرد زیرا استقلال در دو فصل گذشته چهار بار به مصاف آن‌ها رفته که یک برد، دو تساوی و یک شکست حاصل آن بوده وامسال هم دو دیدار دیگر در اسفند و فروردین پیشرو، انتظارشان را می‌کشد. باید منتظر بود و تماشا کرد که آیا آبی‌پوشان می‌توانند هت‌تریک کنند و نشان دهند که تشابهات مطرح شده، اتفاقی نبوده‌اند و یا سرنوشت آن‌ها در این چند ماه حساس، به شکل دیگری رقم خواهد خورد.

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

خط و نشان مدافع مراکشی برای استقلال و رقبا

ی مارس 3 , 2019
به گزارش مشرق، مهدی بن عطیه مدافع ملی پوش م&...