رضا رجبی در گفت‌ و گو با استقلال نیوز: امیدوارم حجازی دوم از کنار رضایی جوانه بزند؛ استقلال ذهنیت برنده را از دست داده است!

رضا رجبی

پیشکسوت باشگاه استقلال(تاج) گفت: دوست دارم این حرفم به گوش فرهاد مجیدی برسد که تیم نباید زیاد دچار تغییر تحول شود چون اینگونه تاکتیک تیمی شکل نمی‌گیرد.

رضا رجبی پیشکسوت باشگاه استقلال و تاج در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری استقلال نیوز در خصوص تساوی بدون گل این تیم مقابل گل‌گهر و همچنین عملکرد نه چندان خوب آبی‌پوشان در هفته‌های اخیر صحبت‌هایی کرد که در ادامه می‌خوانید:

  

* یکی دو ساعت قبل از آغاز بازی با گل گهر سازمان لیگ اعلام کرد یامگا و ژستد نمی‌توانند استقلال را همراهی کنند. دلیل این اتفاق را چه می‌بینید؟

مشکل کل فوتبال ما سو مدیریت و هماهنگ نبود دستگاهای مرتبط با فوتبال با یکدیگر است. یعنی هر کسی در هر شرایطی می‌تواند تصمیم بگیرد و اجرا کند.

جدا از این مسائل حاشیه‌ای سرمربی با توجه به بازیکنانی که در اختیار دارد برای دیدار بعدی خود برنامه‌ریزی کرده و تاکتیک مورد نظر را پیاده می‌کند. با خروج یامگا و ژستد از لیست تمام برنامه های از پیش برنامه ریزی شده فرهاد مجیدی بهم ریخت و حتی بازیکنان جانشین هم در این فاصله زمانی کم فرصت آمادگی ذهنی برای قرار گرفتن در ترکیب ثابت را نداشتند که عملکرد آنها موید این موضوع است. 

اگر این اتفاق که ناشی از ضعف سازمان لیگ است برای هر تیم دیگری هم می‌افتاد باز هم همین حرف را می‌زدم. چندی پیش با تیم فوتبال چوکا با هزینه کرد حدود هفتاد میلیون برای انجام مسابقه به شاهرود سفر کردیم و با وجود صادر شدن کارت بازی و رفتن بازیکنان به داخل زمین، به یک باره اعلام کردند به دلیل مشکلات مالی حق برگزاری بازی را ندارید و هیچکس هم پاسخگو نبود!

اتفاقی که امروز برای استقلال افتاد بسیار آزار دهنده بود که امیدوارم دیگر تکرار نشود.

* برسیم به بازی گل‌گهر و استقلال.. در خصوص این بازی چه صحبتی دارید؟

در مورد بازی فقط تاسف خوردم. این فوتبال هیچ بار فنی نداشت. هیچ لذتی هم از این بازی برده نشد. حساسیت دو مربی در روند بازی تاثیر گذار بود و بازیکنان دو تیم با احتیاط بالایی بازی می‌کردند که مبادا بازنده دیدار باشند.

این مسابقه از آن بازی‌هایی بود که اگر دو تا ۹۰ دقیقه دیگر ادامه پیدا می‌کرد هیچ گلی رد و بدل نمی‌شد. بالای دویست میلیارد قیمت و ارزش بازیکنان و کادر فنی دو تیم بود اما دریغ از یک شوت، یک فرار از تله آفساید، یک کات بک، یک شروع مجدد خوب.

* به نظر شما چرا استقلال نمی‌تواند از ضربات آزاد و کرنر استفاده کند؟

واقعا به نکته خوبی اشاره کردید. استقلال در دیدارهای این فصل ضربات کرنر و آزاد زیادی بدست آورده اما نتوانسته از آن‌ها استفاده کند. طبق آمار جهانی از هر ۱۲ ضربه ایستگاهی  یکی باید گل شود . برای همین بسیاری از تیم‌ها روی ضربات ایستگاهی برنامه‌ریزی و کار می‌کنند.

باید در بخش هایی از محوطه هجده قدم کدگذاری شود و بازیکنان به سمت کدهایی که از قبل داده می‌شود بروند. 

کرنر کوتاه و دو نفره که اصلا در فوتبال ایران جایی ندارد و توپ‌ها همینطور ارسال می‌شوند و مدافعان هم آن را دور می‌کنند. کادرفنی استقلال باید بیشتر از این‌ها روی ضربات ایستگاهی کار کند و وقت بگذارد.

* نکته مثبت استقلال تا اینجای فصل خط دفاع خوب و گل نخوردن است. در این خصوص چه نظری دارید؟

احتیاط در تیم وجود دارد و استرس گل نخوردن باعث شده در فاز حمله ضعیف عمل کنیم. این آمار به چه دردی می‌خورد وقتی نتوانیم امتیازات کامل را کسب کنیم؟همه جای دنیا تیم ها دنبال گل زدن هستند. زیبایی های فوتبال هم در همین است اما در ایران متاسفانه بیشتر مربیان این را سرلوحه کارشان قرار دادند که اول گل نخورند در صورتیکه باید بگویند اول گل بزنید بعد گل نخورید که این فلسفه کمرنگ شده است.

* عملکرد خط هافبک استقلال مقابل گل گهر چطور بود؟

استقلال در این بازی مالکیت توپ بیشتری نسبت به بازی های دیگر داشت اما در حرکت انتقال از دفاع به حمله و پاس رو به جلو باز هم کمرنگ ظاهر شد. دلیل این هم این است که هافبک خلاقی نداریم که بتواند این پاس ها را بدهد. ولی در درصد مالکیت و سازماندهی به نظر من نسبت به بازی‌های قبل بهتر بود. به نظر من با توجه به اینکه تا ظاهرا استقلال تا نیم فصل خریدی نخواهد داشت، مربیان باید طراحی تمرین و شرح وظایف بازیکنان را تغییر دهند که نقصان بازیکن طراح کمرنگ تر شود.موضوعی دیگر که باید به آن اشاره کنم این است که استقلال جای آزمون و خطا نیست. به عنوان مثال آذری نزدیک به دو سال است که بازی نکرده ولی در بازی به این مهمی به زمین می‌آید.

* علیرضا رضایی را در این دو بازی چطور دیدید؟

من واقعا این جوان(علیرضا رضایی) را آینده دروازه‌بانی ایران می‌دانم. با اینکه دومین باری بود درون دروازه‌ قرار گرفته بود بسیار مسلط بازی کرد‌. امیدوارم ناصر حجازی دوم از کنار این جوان جوانه بزند به شرطی که خدا کند از نظر فرهنگی و شخصیتی، بزرگ باشد و با مسائل حاشیه ای خراب نشود.

* دوشنبه با در آبادان با نفت بازی داریم. این بازی را چطور ارزیابی می کنید؟ 

در مصاحبه های قبلی هم گفتم که استقلال با این روند امسال بازی‌های زیادی را با تساوی صفر به صفر به پایان خواهد رساند. استقلال همیشه در بازی های خود تیم‌های مقابل را تحت فشار می‌گذاشت و ذهنیت برنده و حس برتری جویی بالایی داشت که متاسفانه در حال حاضر بسیار کم شده است. اگر تیم از نظر روحی روانی تقویت نشود به نتیجه گیری در بازی با نفت آبادان هم امیدی ندارم.

* به نظر شما چرا ذهنیت برنده و حس برتری جویی در استقلال کم شده است؟

استقلال بسیاری از مهره های کلیدی خود را از دست داده است و یکی از مهم ترین دلایل می تواند همین باشد. دوست دارم این حرفم به گوش فرهاد مجیدی برسد که تیم نباید زیاد دچار تغییر تحول شود چون اینگونه تاکتیک تیمی شکل نمی‌گیرد. اگر تیم ما دچار تغییرات زیادی شود امتیازات زیادی از دست می دهیم و در انتهای فصل باید حسرت این امتیازات را بخوریم.

اخبار اختصاصی استقلال نیوز

سایت خبری هواداران استقلال


 مطالب مرتبط:

هفته ششم لیگ برتر/ همه چیز به کام سازمان لیگ؛ استقلال با مهندسی لیگ در سیرجان امتیاز داد

Adblock test

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ضمانت بانکی بلای جان استقلال، واکنش یحیی با برد به وزیر/ فوتبال علی اصغری در چمن های بد

پ نوامبر 25 , 2021
به گزارش مشرق، هفته ششم لیگ برتر روز گذشته در حالی برگزار شد که آلومینیوم از صدر افتاد و سپاهان جای این تیم را گرفت. همچنین قانون سازمان لیگ مبنی بر ضمانت باشگاه ها برای استفاده از بازیکن خارجی هم این هفته جنجالی شد. همچنین وجود زمین های بد در اکثر ...