خطر جدی حذف هر 4 نماینده ایران از آسیا

به گزارش مشرق، سهیل مهدی در مورد اینکه ضرب‌الاجل کنفدراسیون فوتبال آسیا چه زمانی برای استقلال و پرسپولیس به پایان می‌رسد، گفت: خواهشم این این است که این مسئله را محدود به باشگاه خاصی نکنید. به طور کلی باشگاه‌های متقاضی مجوز حرفه‌ای و کسب سهمیه بندی لیگ قهرمانان آسیا در قسمت‌های مختلف ضرب‌الاجل‌های مختلف دارند. به طور مثال برای ارسال صورت‌های مالی هنوز ۱۴-۱۵ روز دیگر فرصت وجود دارد، یعنی هنوز فرصت برای ارسال صورت‌های مالی حسابرسی وجود دارد، اما اگر اشتباه نکنم بحث عدم بدهی‌ها هست.

 

وی در مورد اینکه به نظر می‌رسد فقط استقلال و پرسپولیس از این لحاظ مشکل دارند، گفت:، چون ۸ باشگاه اول لیگ ما در فصل گذشته می‌توانند کاندیدای حضور در لیگ قهرمانان آسیا باشند، در صورتیکه اگر یک باشگاه موفق به کسب سهمیه نشود باشگاه دیگری می‌تواند جایگزین شود، ما هر ۸ باشگاه اول را حداقل و باشگاه‌های متقاضی را صددرصد صد مورد پیگیری قرار می‌دهیم. یعنی این طور نیست که ما فقط روی دو باشگاه زوم باشیم.


مهدی در ادامه گفت: به طورکلی صرف‌نظر از هر باشگاهی، ۳ روز پیش ارسال مدارک اثبات عدم بدهی باشگاه‌ها بسته شده و ما یک هفته فرصت رسیدگی داریم. درصورتیکه مدارک تکمیلی را از باشگاه‌ها بخواهیم، در طول یک هفته با اختیارات خودمان این اجازه را می‌دهیم که باشگاه‌ها مدارک را به ما بدهند، این طور نیست که مدارک را بدهند و ما بپذیریم، حتما ما باید تشخیص بدهیم و مدارک توضیحی را از آن‌ها بخواهیم. نهایتا تا پنجشنبه آخر وقت اداری به وقت کوالالامپور فرصت دریافت مدارک تکمیلی از جانب ما تمام می‌شود و عملا سامانه اجازه دریافت مدارک جدید را نمی‌دهد. بر اساس مدارک موجود کمیته بدوی و بعد از آن اگر به کمیته استیناف برسد، کمیته استیناف ما اجازه تصمیم‌گیری دارند.

بیشتر بخوانید:

طلبکاران پرسپولیس و استقلال در صف انتظار


وی در مورد اینکه تا این لحظه کدامیک از باشگاه‌ها مدارکشان را تحویل داده‌اند و بدون مشکل هستند و کدام باشگاه‌ها مشکل دارند و هرچه سریع‌تر باید این موضوع را پیگیری کنند، گفت:، چون در مرحله رسیدگی هستیم و احتمال دارد هر لحظه مدارکی که از باشگاه‌ها خواستیم دریافت شود و یا بعضا توسط کارشناسان ما در حال بررسی است، صحت و سقم آن هنوز نهایی نشده، اجازه بدهید در این مرحله، این فرصت قانونی را به باشگاه‌ها بدهیم که اظهارنظری در این مورد نباشد، اما همچنان نگرانی‌ها وجود دارند، بخشی از مدارک تکمیلی که خواسته‌ایم از جانب برخی باشگاه‌ها هنوز دریافت نشده و این خطر حذف همچنان برای هر ۴ باشگاه ما باقی است.


رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال در مورد اینکه نهم سپتامبر یعنی هجدهم شهریور به عنوان آخرین مهلت اعلام شده، گفت: این ۹ سپتامبر نمی‌دانم از جانب چه عزیزی اعلام شده، برنامه زمانبندی هرکشوری در سامانه AFC مجزا است. شاید دوستان سامانه یک کشور را دیده‌اند و یا شاید اشتباهی صورت گرفته است. واقعیت این است که باید تا ۹ شهریور ما باید مرحله رسیدگی در باشگاه نهایی می‌شده است، تا شنبه گذشته که دیروز بود تمام شد فرصت ارسال مدارک از طرف باشگاه‌ها و تا پنجشنبه فرصت رسیدگی ما به مدارک است که واقعا هم وقت خیلی کمی برای ما است و شبانه‌روز مدارک را بررسی و مرور می‌کنیم تا احیانا چیزی از قلم نیفتد. متاسفانه دو روز تاسوعا و عاشورا که مردم خوب ما مشغول عزاداری سرور و سالار شهیدان هستند کنفدراسیون فوتبال آسیا تعطیل نیست و این تاریخ برای ما رد می‌شود اگر کار نکنیم، بنابراین از همکاران خواهش کردم فردا و پس فردا ساعاتی را در سازمان لیگ کمک ما باشند. این نگرانی‌ها را داریم. بعضی از دوستان مصاحبه کردند که فردا و پس فردا تعطیل است و ما چهارشنبه و پنجشنبه رسیدگی می‌کنیم، اما متاسفانه آسیا علیرغم میل ما تعطیل نیست.

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

قوی‌ترین استقلال را در دربی ببینید

ی سپتامبر 8 , 2019
به گزارش مشرق، استقلال اتفاقات هفته گذشته را سپری کرده و حالا با آرامش بیشتری خودش را مهیای جدال با نفت مسجدسلیمان و البته مهم‌تر از آن تقابل با پرسپولیس می‌کند. مسابقه‌ای سنتی و همیشه حساس که خودمان می‌دانیم خیلی فراتر از مسابقه‌ای ۳ امتیازی است. شرای...