تهدید استقلال توسط جواد نکونام : با استقلال در اهواز بازی می کنیم

 

با استقلال در اهواز بازی می کنیم

از جواد نکونام در رابطه با بازی استقلال و فولادخوزستان پرسیده شد که طبق برنامه احتمالی باید روز 29 خردادماه در اهواز برگزار شود. نکونام در پاسخ به این سوال که شرایط برگزاری بازی فراهم است گفت: بازی که بدون تماشاگر خواهد بود و بازیکنان هم که در هتل هستند. پس فرقی نمی کند که کجا باشند یا نباشند. امیدوارم تا آن زمان شرایط کل کشور خوب شود. در جریانم در اهواز شرایط قرنطینه سخت تر شده ولی می دانم شرایط بهتر خواهد شد. چیزی که مهم است اینکه همه دوست دارند در اهواز با استقلال یا هر تیمی دیگر بازی کنیم و قطعا در اهواز با استقلال بازی خواهیم کرد.

 

نمی توانید پروتکل ها را اجرا کنید
من به تیمی کاری ندارم. اگر خاطرتان باشد من از اول مخالف برگزاری لیگ بودم. من اگر صحبتی می کنم به خاطر تیمم نیستم و به خاطر اهالی فوتبال است. اینکه همه مخالفند درست است. من در مورد قهرمانی تیمی صحبت نمی کنم. من در مورد سلامتی فوتبال و جامعه صحبت می کنم. ما باید کمک کنیم که هر روز یک نفر کمتر به بیمارستان برود. بله ما مجبور شده ایم که تمرین می کنیم. برخی صحبت ها هست که وقتی من می خوانم تعجب می کنم. سر من که کلاه نمی رود. می گویند پروتکل های اسپانیا و آلمان. ولی شما نمی توانید اجرا کنید.

 

 

 

یک هزارم اسپانیا و آلمان نیستیم
 نکونام با انتقاد از شروع بازی ها ادامه داد: شما می دانستید که در اسپانیا بازیکنی با ماشین مثلا X به تمرین رفته و باید تا آخر تمرینات با همان ماشین رفت و آمد کند. می دانستید بازیکنی حق دوش گرفتن و رفتن به رختکن را ندارد. می دانستید آلمان دو ماه تمرین کرده تا به مسابقات رسیده است. ما می گوییم 20 روز بعد بازی های شروع خواهد شد و همه جنگ می کنند تا دو روز زودتر شروع کنند. ما باید زیر ساخت را درست می کردیم و بعد برنامه می دادیم. استاندارد سازی و بعد شروع. اینکه می گویند اسپانیا و آلمان درست نیست و یک هزارم آنها هم نیستیم. بروید مطالعه کنید این ها را. من به طور کامل در مورد اسپانیا می دانم و وظیفه دارم و دوست دارم در این مورد بدانم.

 

نظر مدیران را نخواستند
 سال جام جهانی مگر نیست؟ مگر تیم ملی مهم نیست؟ می دانید که آلمان در هفته اول 9 مصدومیت عضلانی و یک مصدومیت رباط داشته اند. تیم اوساسونا همین الان 5 مصدوم در تمرینات داشته؛ با امکاناتی که آنها دارند. تازه اتاق تنها دارند. پرواز چارتر دارند و خیلی مسائل دیگر. ما می خواهیم لیگ را برگزار کنیم و هر اتفاقی ممکن است پیش بیاید. ببخشید مگر می شود از دستگاه رد بشوی و بیایی به زمین. بعد یک تکل می زنند زیر پایت و می خوری زمین. ببینید کدام باشگاه بزرگ کنار زمین اسپری دستشان است. فوتبال اینطوری نیست. با تمام شغل ها هم فرق دارد. احساسی نکنیم ماجرا را. باید منطقی برخورد شود. باید زمانی که می خواستند تصمیم بگیرند، تمام مدیران عامل را جمع می کردند و نظرشان را می گرفتند؛ شاید دو نظر به درد بخور پیدا می کردند.

 

راه حل این بود که ...
ما لیگ قهرمانان را داریم، جام حذفی را داریم. فصل بعد را داریم؛ آن هم با فاصله کم. عقلانی این بود که ما لیگ را تعطیل می کردیم. استراحت می دادیم. شروع می کردیم به آماده سازی زیرساخت برای برگزاری بازی ها با پروتکل های بهداشتی و بعد از آن لیگ شروع می کردیم. امسال که نه تیم ملی امید داریم و نه بزرگسالان و می توانیم وسط نیم فصل بازی کنیم. اصلا لیگ ما همیشه در اردیبهشت ماه تمام می شود. یک ماه بیشتر بازی می کردیم. خب خرداد بازی کنیم. تیم ملی هم بازی دارد. الان تیم هایی که بازیکنان ملی دارند و در جام باشگاه های آسیا حضور دارند، صد در صد در معرض آسیب هستند. فوتبال برد و باخت دارد  و اینقدر بازی تکرار می شود که یادتان می رود ولی سلامتی ما چه می شود.

 

 

 

 

ممکن است کرونا را انتقال بدهیم
وقتی تمرین کردن را شروع کرده‌ایم، بازیکن می‌تواند بگوید نه؟ وقتی اعلام شد که تیم ما تست کرونا مثبت دارد، بازیکن آمد گفت من می‌روم در ماشین می‌خوابم و در هتل نمی‌مانم! بازیکن ما می‌ترسید و اگر بخواهید اسمش را می‌توانم بگویم. من می‌گویم کرونا را من می‌گیرم اما اگر رفتم در اقوام و فامیل به یک نفر مسن انتقال دادم، تکلیف او چه می‌شود؟ همه پروتکل ها برای این است که کسی آسیب نبیند، بهداشت رعایت شود، کسی در جامعه از بین نرود و آمارمان از این وحشتناک تر نشود. ما فوتبالیست ها همه باهم اینجا کنار هم تمرین و بازی می‌کنیم و به اعضای خانواده انتقال می‌دهیم.

 

ما سهیمه نگیریم کی بگیرد؟
سرمربی فولاد درباره ضرر فولاد و احتمال از دست رفتن سهمیه آسیایی عنوان کرد: ما نگیریم سهمیه را چه کسی بگیرد؟ اینطور نیست که چهار تیم اول سهمیه بگیرند. نظر من این بود که لیگ استراحت بخورد و بگویند 2 ماه دیگر لیگ شروع می‌شود و بگویند شما خودتان می‌دانید که چه زمانی تمرینات را شروع کنید. زمانی که اعلام کردند، دعوا بود که چه کسی زودتر تمرین را شروع کند! تست را نداده همه وسط زمین بودیم، یک سری تیم ها هم چه بزرگ و چه کوچک یواشکی تمرین کردند اما ما این کار را نکردیم! آن از اول فصل که لیگ سه ماه عقب افتاد، این هم از آخر که قرار بود اردیبهشت به پایان برسد اما از اسفند تعطیل شد و قرار است تا مرداد طول بکشد! بازیکن فوتبال چطور باید بدنش را برای یک سال و دو سه ماه آماده نگه دارد؟ بدنش از آهن که نیست، مصدوم می‌شود.

 

فوتبالیست ها از تعطیلی ضرر نمی کنند
 باید می‌گفتند استپ، لیگ را بعدا برگزار کنید یا این که تعطیل اعلام می‌کردند. ما فوتبال را برای سلامتی جامعه برگزار می‌کنیم؛ اما برای این نیست که بگوییم ورزش می‌کنیم تا ورزش کرده باشیم! ورزش برای سلامتی جامعه است. این که یک نفر هم کمتر مریض شود، یک نفر است. فوتبال با هیچ رشته ای قابل مقایسه نیست، نگویید مگر خون کسی بیشتر ارزش دارد... شغل کسی چیز دیگری است و می‌رود امرار معاش می‌کند اما فوتبالیست اینطور نیست. فوتبالیست ها با این که بازی ها کنسل شود، ضرری نمی‌کنند.

 

 

 


شاید پاتوسی برنگردد

نکونام با اشاره به غیبت پاتوسی گفت: بازیکن ما نیامده و نامه زدیم به سازمان لیگ که اگر بازیکن ما نرسد باید بازی اولمان (مقابل استقلال) را عقب بیاندازد. باید فکر بازیکنان خارجی باشند که قراردادشان تاریخ دارد و می‌توانند به فیفا شکایت کنند و نیایند. باید برای این چیزها راهکار بدهند .

او در مورد احتمال عدم بازگشت پاتوسی به ایران و ممانعت تیم کیپ تاون از حضور او در ایران هم عنوان کرد: همه چیز متاسفانه امکان پذیر است. وقتی ما برنامه ریزی بلد نیستیم این مشکلات به وجود می‌آید. مربی خارجی ما می گوید قراردادم تمام شده و به سازمان مالیات اسپانیا گفتم که من شغل دارم و حقوق بازنشستگی من را بدهید. .حالا او چه کار کند؟ بسم الله، دوستان بگویند!

 

بازیکن فرسوده شده

او درباره وضعیت فولاد از نظر بازیکن مصدوم گفت:" ما تازه شروع کردیم و پله اول هستیم. این قصه سر دراز دارد. بازیکن سه ماه بدنسازی کرده است آن هم به خاطر اینکه ورزشگاه ها درست شوند که در نهایت 4-5 ورزشگاه درست شد. بازیکن فرسوده شده است. من تجربه دارم به خاطر استراحت نکردن رباط صلیبی ام پاره شد. باید یک روز بگوییم تمرکز کن، تمرین کن آن هم توی این گرما بازیکن می افتد. یک برنامه غیرکارشناسی و غیرحرفه ای تقدیم به فوتبال ایران شد."

 

مدارکم را به ای اف سی فرستادم
او در بخش دیگری از صحبت هایش درباره مطالباتش از باشگاه استقلال و دخالت ای اف سی  و احتمال ممنوعیت حضور در لیگ قهرمانان آسیا گفت:" امیدوارم یک بار اول از همه در فوتبال ایران این اتفاق بیفتد و تیم هایی که نمی توانند طلبشان را بدهند نتوانند بازیکن بگیرند. در دنیا تیمی نیست که بدهکار باشد بازیکن بگیرد. من خودم از دو سه باشگاه طلب دارم. نه فقط من خیلی از بازیکنان و مربیان هستند طلب دارند ولی کسی رسیدگی نمی کند. درمورد استقلال هم باید بگویم واقعا یکسری چیزها هست و بد است که زیاد پیگیری کنید. آن ها طلب قراردادی ام را ندادند؛ سرمالیات هم به من کلک زدند. من همه مدارک را برای کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کردم و اولین فرصت آن ها با باشگاه صحبت کنند خودشان متوجه خواهند شد چه اتفاقی افتاده است. به باشگاه استقلال گفتم مالیات من هرچقدر است خودتان پرداخت کنید من کاری ندارم. من خودم مبلغی را پرداخت کرده بودم که باشگاه استقلال آن را قبول نکرد! در فوتبال ایران مدیریت نداریم؛ غیر از آقای آذری و چند نفر دیگر مدیری نداریم. مدیری مثل کی روش هم که می آید او را فراری می دهیم چون جایمان را تنگ می کند.


تعلیق ؟ بدهم نیست!
کاپیتان سابق تیم ملی ایران درباره اینکه هنوز زمزمه های تعلیق فوتبال ایران وجود دارد گفت:"از این نظر که ما فوتبالمان به سلامت و کارایی برسد من موافق هستم، این اتفاق بیفتد چون مجبور می شویم درست شویم. ببخشید ما آمار مالیات می خواهیم بدهیم دروغ می گوییم، می خواهیم لیست بدهی بدهیم دروغ می گوییم، در اعلام قرارداد دروغ می گوییم. این چه روشی است. البته امیدوارم تعلیق نشود و همه چیز شفاف و درست باشد اما اگر این اتفاق بیفتد مجبور هستیم درست کنیم."
 

چرا نمی پذیرید اشتباه کردید؟

اوبا اشاره به ماجرای قرارداد ویلموتس و غرامت میلیون دلاری هم افزود:"وقتی من می روم تیم ملی به فدراسیون اعلام می کنم فقط آمده ام یاد بگیرم. نه دنبال پول و نه دنبال قرارداد هستم. این ها(مربیان خارجی) با نتیجه نگرفتن هم شوخی ندارند و پولشان را می خواهند. نتایج و کارهایی که کرده اند  مشخص است و بدترینش این است کسی  شهامتش را ندارد که بگوید اشتباه کردم و تقصیر را نمی پذیرد."

  

ازخیابان آدم برای کلاس مربیگری می آید
نکونام در پایان حرفهایش به انتحاب سرمربی بایرن هانس دیترفلیک اشاره کرد و گفت:" بروید ببینید بایرن مونیخ برای انتخاب سرمربی اش چه کار کرد و این شخص را از کجا آورد. ما در اینجا یک کلاس مربیگری رفتیم؛ استاد از اروپا آمده بود تدریس کند؛ 95 درصد کلاس افرادی بودند که در خیابان هم به آن ها تیم نمی دهند.این مشکل فوتبال ماست. کسانی که به این کار علاقه دارند و می توانند کمک کنند هیچ ردی از آن ها نیست. اصلا نمی گذارند این افراد بیایند. اصلا تا به حال آمده ایم کاری کنیم که برای آینده مربی بسازیم؟ اگر هم کسی بوده جواب سلام را با اخم بدهد یا نه بگوید ریشه اش و بنیادش را می زنند .ببینید چقدر آدم مستعد این وسط سر این مسائل نابود شده اند. "

 

پایان گفت و گو

نکونام همچنین صحبتی هم درباره موضوع ورود وزارت اطلاعات به ماجرای دلال ها کرد و گفت امیدوارم پاکسازی اتفاق بیفتد.

سرمربی فولاد خوزستان در بخش آخر حرف هایش درباره دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی گفت:" فقط آرزوی موفقیت برای تیم ملی کشورم دارم."

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

استقلال ۳۰ امتیاز فرصت دارد

د ژوئن 1 , 2020
به گزارش مشرق، مجید نامجومطلق در ارتباط با برگزاری مسابقات لیگ برتر فوتبال و اختلاف نظرهایی که بین باشگاه‌ها در این زمینه وجود دارد گفت: در حال حاضر فدراسیون و سازمان لیگ در شرایط بسیار سختی قرار گرفته‌اند و نظرها هم در این خصوص متفاوت است. این را قبول...