تنها یک گام مانده تا سهام سرخابی‌ها در بورس عرضه شود

به گزارش مشرق، مسعود سلطانی فر در پایان جلسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر چگونگی ادامه روند خصوصی سازی باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال گفت: همانطور که در هفته‌های اخیر گزارش دادیم این کار در چارچوب ضوابطی که بازار سرمایه دارد و همچنین سازمان خصوصی سازی به عنوان متولی این امر با جدیت، دقت و حساسیت در حال پیگیری کردن آن است کار در حال انجام شدن است.

وی گفت: برخی از اظهارنظرهای غیرکارشناسی را شنیدم که البته خیلی هم جای ایراد ندارد، کسانی که اظهارنظر می‌کنند از الزامات سازمان خصوصی سازی و بازار سرمایه بی اطلاع هستند.
وزیر ورزش و جوانان افزود: هر شرکتی بخواهد از طریق بازار سرمایه سهام ریز آن واگذار شود حتما باید همه حساب و کتاب ها، دارایی ها، طلب‌ها و بدهی باید شفاف و روشن باشد یعنی اگر شرکتی همه این اطلاعاتش کامل نباشد قطعا مورد تایید شورای پذیرش بورس قرار نمی‌گیرد.

سلطانی فر گفت: ما هم اکنون در دروازه شورای پذیرش بورس هستیم، کار سنگینی که در این هفت الی هشت ماهه اخیر بعد از مصوبه ۱۸ فروردین سال ۱۳۹۹ هیات عالی واگذاری شرکت‌های دولتی به ریاست آقای دژپسند انجام شد واقعا کاری بود که در حالت طبیعی شاید چند ساله انجام می‌شد، اما عزم جدی در وزارت، سازمان خصوصی سازی و عالی بورس داشتیم و همگرایی که داشتیم کار خوب پیش رفت.

وی افزود: اسناد مالکیت‌های این ۲ باشگاه که دو تا مربوط به استقلال و ۲ تا مربوط به پرسپولیس چند ده سال بلاتکلیف بود، ما هم تکلیف معارضین را روشن کردیم، اسناد قطعی، مصوبات دولت را برای واگذاری قطعی آن گرفتیم همه این کارها در ۹ ماهه گذشته انجام شده است.

وزیر ورزش و جوانان گفت: حسابرسی‌های مرحله آخر آن انجام شده و الان صورت‌های مالی ۶ ماهه آن‌ها در حال آماده شدن است، چون از مجمع تا کنون باید صورت‌های مالی مشخص شود و گزارش مربوط به بودجه سال‌های آینده و همچنین امیدنامه باید تهیه شود.

سلطانی فر افزود: این ۲ باشگاه در آستانه ورود به شورای پذیرش بورس هستند، شورای پذیرش بورس با کسی رودربایستی ندارد اگر اسناد و مدارک کافی باشد مجوز عرضه سهام را از طریق بازار سرمایه صادر می‌کند اگر غیر از این باید صادر نخواهد کرد.

وی گفت: برخی‌ها می‌خواهند این بحث‌ها را سیاسی کنند که یا مطلع نیستند یا از شفاف شدن برخی از این امور صدمه می‌بینند اجازه دهند این مسائل در بستر فعالیت‌های کارشناسی توسط سازمان خصوصی و بورس اوراق بهادار و بازار سرمایه انجام شود.

وزیر ورزش و جوانان افزود: واگذاری به بخش خصوصی به این شکل است که در ابتدا حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد سهام به صورت سهام ریزی عرضه می‌شود تا کشف قیمت شود و بعد از آن و دوره‌ای که قیمت‌ها در بازار به ثبات رسید بقیه آن از طریق بورس واگذار می‌شود.

سلطانی فر گفت: این واگذاری به هیچ فردی انجام نمی‌شود، بازار بورس یعنی عرضه سهام ریز و همانطور که گفتم تهیه گزارشات، مدارک و اسناد باجدیت دنبال شده است و در چارچوب ضوابط بازار سرمایه، سازمان بورس و اوراق بهادار و با مدیریت سازمان خصوصی ساز انجام خواهد شد.

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

آقای وزیر! دیگر با چه زبانی بگویند که مدیران شما کمر به نابودی استقلال و پرسپولیس بسته‌اند؟!

چ ژانویه 13 , 2021
سرویس ورزش مشرق – دربی ۹۴ ویژگی های زیادی نسبت به همه دربی های پیش از آن داشت. دربی ۹۴ یک فوتبال شیک، هجومی، پر از صحنه های حساس و موقعیت سازی های دو تیم روی دروازه ها و البته حاوی رد و بدل شدن ۴ گل بود. در دربی های نزدیک به ۹۴ هم نتایج ۲-۲ داشتیم...