تمرین در سالن کار دست استقلال داد

به گزارش مشرق، تیم استقلال پس از شکست برابر ماشین سازی تبریز در تاریخ 28 آذر ماه در هیچ یک از دیدارهای لیگ برتر شکست نخورده بود تا این هفته در سیرجان مغلوب گل گهر این شهر شد. تیمی که بدون تمرین و با شرایط پروازی سخت راهی استان کرمان شده بود روی یک ارسال کرنر دروازه خود را باز شده دید ولی به واسطه نتایج دیگر تیم های صدر جدولی همچنان در رده سوم جدول رده بندی با یک بازی کمتر باقی ماند.


علیرضا اکبرپور پیشکسوت تیم استقلال درباره دیدار آخر استقلال مقابل گل گهر سیرجان حرف زد و به تحلیل اتفاقات اخیر این تیم و باشگاه سابق خودش پرداخت.

متن این پرسش و پاسخ در ادامه می آید:

* چه علتی را می توان باعث این شکست دانست؟
- به هر حال فوتبال برد و باخت دارد ولی در این هفته ها شرایط خیلی سختی به تیم استقلال گذشت که باز هم باید توان ایستادگی این بچه ها را تحسین کرد چون شاید هر تیم دیگری غیر از استقلال بود همین نتایج را هم بدست نمی آورد.

* کدام شرایط؟
- استقلال روزهای سختی را پشت سر گذاشته است. نبود مدیرعامل از یک طرف، قهر سرپرست و نداشتن هیأت مدیره به خودی خود هر تیمی را نابود می کند. به این مسایل مصدومیت بازیکنان و نداشتن زمین تمرین برای ایجاد هماهنگی و این مسایل را هم اضافه کنید تا متوجه شوید چه شرایطی برای استقلال وجود دارد. کدام تیم در لیگ برتر بدون دو جلسه تمرین پیش از بازی راهی دیدار بعدی شده است غیر از استقلال؟ بارندگی و نبود زمین تیم کم نیست.

بیشتر بخوانید:

فتح الله زاده: سایه استقلال روی جام است

* ایراد کار استقلال فنی بود یا بیشتر به همین مشکلات برمی گشت؟
- هر دو، ولی یکی باعث بروز دیگری شده بود. وقتی تیمی مقدمات کارش جور نیست که حداقل دو روز تمرین کند قطعا از نظر فنی کم می آورد. با این همه استقلال در سیرجان بد بازی نکرد و اگر در زدن ضربات آخر دقت می شد نتیجه ای غیر از این رقم می خورد. با این همه باز هم استقلال خوب کار کرد.

* می توان گفت این شکست به دلیل اشتباهات کادر فنی بوده و مجیدی مقصر است؟
- مجیدی؟ وقتی تیمی می بازد همه در آن باخت سهیم هستند. نمی توان یک نفر را مقصر قلمداد کرد. ولی ما دیدیم این تیم با چه شرایط تمرینی راهی سیرجان شد. آن از تمرین نکردنش و آن هم از پروازی که دو بار رفت و برگشت و کلی استرس به تیم وارد کرد. همیشه مجموعه ای از این اشکالات دست به دست هم می دهند تا یک تیم شکست بخورد.

* چرا غلامی و اسماعیلی کاری برای استقلال نکردند؟
- بازیکنانی که یکی دو ماه از مسابقات دور بوده اند نمی توانند بدون تمرین وسط بازی بیایند و شق القمر کنند. اینها در دقایق آخر بازی آمدند و از طرفی در روزهای قبل هم تمرین نکرده بودند. استقلال یا در سالن بود یا کلا روی چمن نرفته بود.

* چه کسی روی گل مقصر بود؟
- معمولا بازیکنان روی کرنرها یارگیری می کنند ولی در آن صحنه اتفاق بدی افتاد و هیچ کس تیر دو را نگرفته بود و بازیکن حریف هم راحت بدون اینکه کسی برایش مزاحمت ایجاد کند گلش را زد. جایی که استقلال از آن گل خورد بدترین نقطه ای بود که می شد از آن گل خورد.

* چه کاری باید می شد که نشد؟
- دو نوع دفاع روی کرنر داریم. یکی این است که دو نفر تیر یک و دو را بگیرند و سایر نفرات درون 6 قدم منتظر قطع توپ باشند. نوع دومش این است که به بازیکنان وظیفه می دهند هر کدام فلان شماره را یارگیری کنند. یکی 6 را بگیرد، یکی از 7 دور نشود و به این ترتیب از دروازه مراقبت شود. ولی در این روش کافیست یک نفر اشتباه کند.

* لغو بازی با الوحده به سود استقلال می شود؟
- قطعا این به سود استقلال است. این تیم با این وضعیت روحی و تمرینی که دارد بیش از هر چیز به استراحت نیاز داشت. البته بروز کرونا خوب نیست و همه از این بابت نگران هستیم ولی همین که فرصتی بدست می آید تا استقلال راهی امارات نشده و مسابقاتش را با وقفه بیشتر برگزار کند خیلی کمکش می کند.

* از باشگاه خبر دارید؟
- بله! به نظرم آقای فتح اله زاده باید خیلی پیشتر از این می آمد. من خودم هم چند ماه پیش گفته بودم که در این اوضاع هیچ کس به اندازه او نمی تواند کمک حال استقلال باشد. همین که باشگاه پس از دو ماه از بلاتکلیفی درآمد قطعا روی روحیه بازیکنان هم تأثیر مثبت خواهد داشت. به ایشان تبریک می گویم و امیدوارم برنامه هایی که در سرش دارد تا به استقلال کمک کند اجرایی شود تا تیم پس از ماه ها یک نفسی کشد.

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

اولین شکایت در اولین روز فتح الله زاده

ش فوریه 29 , 2020
به گزارش مشرق، نامه شکایت گادوین منشا به دست مدیران این باشگاه رسیده و آنها برای پرداخت مطالبات این بازیکن باید تصمیم بگیرند. طلب منشا از باشگاه استقلال چیزی در حدود ۶۸ هزار دلار است که در نخستین روزهای مدیرعاملی فتح الله زاده وی باید با این ...