تمام مدیران استقلال در پرونده استراماچونی/ دروغ، وعده و فریب!

به گزارش مشرق، زمانی که آندره استراماچونی در خردادماه ۱۳۹۸ قراردادش را با استقلال امضا کرد کمتر کسی فکر می‌کرد این باشگاه مسیری را طی کند که حتی سه سال و نیم بعد از جدایی این مربی در پرداخت بدهی او عاجز بماند؛ اتفاقی که در نهایت حذف استقلال از لیگ قهرمانان آسیا را به دنبال داشت.

استراماچونی زمانی به استقلال آمد که امیرحسین فتحی مدیرعامل بود و زمانی هم که رفت، فتحی در این سمت خود فعالیت داشت. پس از آن صندلی مدیریت باشگاه استقلال بارها دست به دست شد اما در بین ۶ مدیری که از آن زمان تا به امروز در استقلال بوده‌اند، هیچکدام این مشکل را برطرف نکردند.

هواداران استقلال از همان لحظه جدایی استراماچونی از مدیران خود فقط وعده، دروغ و فریب شنیدند و حالا که پرونده ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار یورویی استراماچونی منجر به حذف آنها از لیگ قهرمانان آسیا شده است، به دنبال مقصر هستند.

در زیر نگاهی داریم به گزیده‌ای از صحبت‌ها و وعده‌های مدیران استقلال درباره استراماچونی:

فتحی دو روز قبل از جدایی مربی استقلال: استراماچونی می‌ماند

در شرایطی که بحث قهر استراماچونی از استقلال و خبر جدایی اش در رسانه‌ها منتشر می‌شد، امیرحسین فتحی مدیرعامل وقت استقلال به این موضوع واکنش نشان داد و آن را تکذیب کرد. فتحی در یک برنامه تلویزیونی گفت: حالا که استقلال نتایج درخشانی در لیگ برتر کسب کرده و با شایستگی صدرنشین شده است منطقی است استراماچونی را رها کنیم؟ این مربی علاقه دارد به همکاری‌اش ادامه دهد و این قول را می‌دهم او تا پایان فصل سرمربی استقلال خواهد ماند.

اسماعیل خلیل زاده: سعادتمند با ما مشورت نکرد

پس از کنار گذاشتن فتحی از مدیرعاملی استقلال، اسماعیل خلیل زاده جای او را گرفت و البته در دوره کوتاه سرپرستی اش، اقدام خاصی صورت نگرفت. خلیل زاده که بیشتر در نقش رئیس هیات مدیره استقلال فعالیت کرده است، در یکی از مصاحبه‌هایش گفته بود: «استراماچونی بعد از این ماجرای پرداخت پول، درخواست کرد که قراردادش یک سال کم شود و این درخواست با دستخط استراماچونی است، اما مدیرعامل وقت هیچ مشورتی با ما نکرد. آقای فتحی که زمان استراماچونی مدیرعامل بود، تمام این اطلاعات را داشت و حتی معاون وزیر به آقای سعادتمند گفته بود که از آقای فتحی و مدارکی در اختیار دارد، استفاده کند، اما آقای سعادتمند که مدیرعامل وقت بود هیچ مشورتی حتی با ما انجام نداد.»

دوره کوتاه مدیریت فتح الله زاده

پس از خلیل زاده، علی فتح الله زاده در اسفند ۱۳۹۸ مدیرعامل استقلال شد اما دوره مدیریت او بسیار کوتاه بود. فتح الله زاده به دلیل ابتلای شدید به کرونا مدتی بستری شد و سپس از ادامه کار در پست مدیرعاملی استقلال کمتر از یک ماه از انتخابش کنار رفت.

انتخاب سعادتمند و اوج گرفتن اختلافات در استقلال

با کنار رفتن فتح الله زاده، احمد سعادتمند به عنوان مدیرعامل استقلال انتخاب شد. در شرایطی که هیات مدیره و مدیرعامل باشگاه استقلال باید در جهت حل پرونده استراماچونی حرکت می‌کردند اما اختلافات بین آنها به ویژه سعادتمند و خلیل زاده (رئیس هیات مدیره) اوج گرفت و طرفین بارها علیه هم مصاحبه کردند. سعادتمند برای حل پرونده استراماچونی به ایتالیا هم سفر کرد و به گفته خودش دیداری با استراماچونی داشت اما مربی ایتالیایی در گفتگو با یکی از رسانه‌های ایران، دیدارش را با مدیرعامل استقلال تکذیب کرد.

مددی و پرداخت هزینه دادگاه CAS

دوره مدیریت سعادتمند در استقلال بعد از ۶ ماه به پایان رسید تا این بار احمد مددی به عنوان مدیرعامل آبی‌ها انتخاب بشود. در دوره مددی، باشگاه استقلال هزینه شکایت پرونده استراماچونی در دادگاه عالی ورزش (CAS) را پرداخت کرد. مددی بعدها و پس از جدایی از استقلال در ادعایی عجیب گفته بود: «در زمانی که ما در استقلال بودیم هنوز رای پرونده پادوانی و استراماچونی نیامده بود اما نزدیک ۳ میلیون دلار برای این بدهی‌ها کنار گذاشته بودیم»! مشخص نیست اگر این پول در باشگاه استقلال وجود داشته چرا پرونده‌های سنگین مالی بسته نشده است و مددی پرونده را به CAS ارجاع داده است!

آجورلو و پول کلان از بورس؛ بدهی استراماچونی باقی ماند

در دوره مدیریت آجورلو که پس از احمد مددی به باشگاه استقلال آمد، اتفاقات عجیبی رخ داد. طبق اسناد و مدارک و به گفته رئیس سازمان خصوصی سازی، باشگاه استقلال می‌توانست از معادل ٩٠ میلیارد تومان از پول خود در بورس نسبت به پرداخت بدهی‌های خودش اقدام کند اما در دوره مدیریت آجورلو مجموعاً ٢٣٠ میلیارد تومان از این منابع برداشته شد. باوجود این پول‌های هنگفت، اما بازهم بدهی استراماچونی پرداخت نشد.

۱۱۸ میلیارد تومان استراماچونی صرف وثیقه شد!

اما شگفتی‌های مدیریتی استقلال بعد از گذشت سه سال به اینجا ختم نمی‌شود. علی فتح الله زاده که بعد از یک دوره کوتاه دوباره به استقلال برگشت و جای مصطفی آجورلو را گرفت در چند ماه گذشته بارها برای پرداخت مطالبات استراماچونی درخواست کمک کرد آن هم در حالی که سازمان خصوصی سازی از مدتها قبل پول استراماچونی را به استقلال داده بود. شب گذشته قربانزاده رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: «در زمان آقای فتح‌الله‌زاده حدود ۱۱۸ میلیارد تومان برای بدهی‌های خارجی از جمله استراماچونی پرداخت شده که همان پشتوانه وام‌شان بود که به جای آن، زمینی را در بانک شهر، وثیقه کردند. از آن ۱۱۸ میلیارد تومان، ۹۳ میلیارد تومان به صورت مستقیم به حساب باشگاه واریز شده است. باشگاه، هزینه‌های دیگری هم داشته، ولی متأسفانه کماکان، بدهی استراماچونی را پرداخت نکردند و این اتفاقات افتاده است.»

Adblock test (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

اولین واکنش ساپینتو به بحران استقلال +عکس

ی آوریل 2 , 2023
به گزارش مشرق، پس از پایان مهلت ارسال مدارک جهت اثبات عدم بدهی باشگاه استقلال به طلبکاران این باشگاه، موضوع حذف از لیگ قهرمانان آسیا و همچنین استعفای علی فتح الله زاده از مدیرعاملی استقلال، ریکاردو ساپینتو متنی را به شرح زیر منتشر کرد:"بیش از هر زمان د...