ترکیب احتمالی استقلال در لیگ برتر نوزدهم/دست خالی استراماچونی در دفاع و دروازه +عکس

سرویس ورزش مشرق – تیم استقلال فصل هجدهم لیگ برتر را در شرایطی به پایان برد که در جدول رده بندی رده سوم را از آن خود داشت ولی خط دفاعی همین تیم در بخش گل خورده بهترین عملکرد را بین هر ۱۶ تیم حرفه ای فوتبال کشورمان در اختیار گرفت.

خروج سید مهدی رحمتی، پژمان منتظری و خداحافظی خسرو حیدری با تجربه از این تیم، وزن این خط از تیم استقلال را تا حد قابل توجهی کاست و از سنگینی تجارب آنها محروم کرد.

نگاهی به نفرات این تیم و ترکیب اصلی که به احتمال زیاد آندره آ استراماچونی با حضور آنها لیگ را شروع می کند نشان می دهد استقلال در حد تیمی پرمخاطب و مدعی کسب جام نیمکت قوی ندارد. نیمکتی که این روزها درباره اش زیاد بحث می شود و برخی جذب بازیکن در تیم سپاهان را بی دلیل می دانند.

بیشتر بخوانید:

قرعه متعادل استقلال با رقبای ناشناخته

*خطر درون دروازه؟

یکی از مهمترین پست های هر تیم دروازه بان آن است که در نبود سید مهدی رحمتی، سید حسین حسینی هیچ ذخیره مطمئنی پشت سر خود نمی بیند. در فصل قبل شاهد بودیم در نبود یکی از این دو نفر دیگری بدون ذره ای لغزش جای خالی دیگری را پر می کرد و آمار برجای مانده گواه این ادعاست ولی محمدرضا ناصری که اغلب در تیم های کم اعتبار قبلی اش هم نیمکت نشین بوده حتما جانشین مورد اعتمادی برای گلر یک استقلال نخواهد بود! پستی که احتمال محرومیت و مصدومیت در آن بیش از برخی دیگر از پستهاست.

*ذخیره های بی تجربه در دفاع!

درباره خط دفاع استقلال خیلی واضح و روشن می توان حرف زد. محمد دانشگر و سیاوش یزدانی دو مدافع میانی استقلال هستند که تنها دو ذخیره دارند! یکی میلاد باقری و دیگری عارف غلامی که اولی هیچ یک تجربه بازی در لیگ برتر را ندارد. دومی هم به رغم بازی برای سپاهان، ذوب آهن و فولاد خوزستان خیلی مهره قابل اعتمادی برای کادر فنی نیست. شاید برای همین استراماچونی سراغ دنیل پاولویچ بوسنیایی رفته که او هم ۱۵ ماه است هیچ کجا بازی نکرده است!

استراماچونی به دنبال مدافعی که ۱۵ ماه فوتبال بازی نکرده است! +عکس

*وریا و زکی پور هم ذخیره ندارند!

در دو طرف مدافعان میانی، میلاد زکی پور در چپ و وریا غفوری در راست مهره های اصلی در ترکیب تیم به شمار می روند. البته زکی پور، عارف غلامی را در کنار خود می بیند که البته استراماجونی خیلی از او رصایت ندارد. وریا غفوری هم که اصلا ذخیره ندارد! البته گفته می شود علی دشتی سابقه بازی در دفاع راست را در کارنامه اش دارد.

*هافبک دفاعی نسبتا قوی!

شاید تنها پستی که در استقلال کمبود بازیکن ندارد هافبک دفاعی است. فرشید باقری و علی کریمی اصلی ترین گزینه ها برای بازی در هافبک میانی  هستند. علاوه بر این دو نفر آرش رضاوند، رضا آذری و مسعود ریگی هم در این پست حضور دارند.

*هافبک تهاجمی خلوت!

غیر از داریوش شجاعیان، فرشید اسماعیلی و علی دشتی که به احتمال زیاد در ترکیب اصلی به میدان می روند استقلال هافبک ذخیره ای ندارد که خصوصیاتی مشابه با این نفرات را دارا باشند. حضور آرش رضاوند، سید محسن کریمی و شاید محمد بلبلی می تواند به استراماچونی این اختیار را داده که از آنها در خط هافبک استفاده کند و شاید برای همین است که استقلال همچنان دنبال یک بازیکن در حد پاتوسی برای بازیسازی است!

*خط حمله شلوغ!

برخلاف پستهای قبلی، تیم استقلال وضعیت نسبتا بهتری در خط حمله دارد. شیخ دیاباته و مرتضی تبریزی سابقه زیادی از حضور در این پست در سطح اول رده باشگاهی را دارند و مهدی قائدی و سجاد آقایی هم برای بازی در این پست در کادر بازیکنان استقلال هستند که با توان تهاجمی نفراتی مانند علی دشتی یا آرش رضاوند و محمد بلبلی خیلی بعید است که استقلال کمبود ذخیره های مطمئن را به اندازه نبود چنین نفراتی در خط دفاع، در خط حمله اش حس کند.

*استراماچونی راه دیگری ندارد!

با وجود نفراتی که از استقلال جدا شده و بازیکنانی که هنوز به این تیم نپیوسته اند استراماچونی راهی جز استفاده از ترکیب ذیل را ندارد:

سید حسین حسینی(دروازه بان)

میلاد زکی پور، محمد دانشگر، سیاوش یزدانی و وریا غفوری (در دفاع)

فرشید باقری و علی کریمی (در هافبک دفاعی)

داریوش شجاعیان، علی دشتی و فرشید اسماعیلی (در هافبک تهاجمی)

شیخ دیاباته (در حمله)

ترکیبی احتمالی که ممکن است یک یا حداکثر دو نفرشان با بازیکنانی ذخیره جابجا شوند. احتمالا مسعود ریگی با علی کریمی تمرین نکرده یا مرتضی تبریزی به جای شیخ دیاباته مصدوم!

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

عکس/ روزنامه‌های ورزشی چهارشنبه ۱۶ مرداد

چ آگوست 7 , 2019
Let's block ads! (Why?)